در همایش کارکنان عقیدتی و سیاسی ناجا؛

قالیباف: موفقیت در یک قدمی ما است، برخی نمی‌خواهند به آن توجه کنند

تهران (پانا) - رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به آغاز قرن جدید و گام دوم انقلاب، گفت ما باید برای تحقق کارآمدی دین در اداره جامعه تلاش کنیم و آن را به نمایش بگذاریم.

کد مطلب: ۱۱۷۵۵۷۶
لینک کوتاه کپی شد
قالیباف: موفقیت در یک قدمی ما است، برخی نمی‌خواهند به آن توجه کنند

به گزارش روابط عمومی مجلس، محمدباقر قالیباف در همایش سراسری کارکنان سازمان عقیدتی سیاسی ناجا با عنوان اقتدار معنوی، بصیرت انقلابی ضمن تبریک اعیاد شعبانیه، گفت: دوران خدمت در نیروی انتظامی بعد از دوران دفاع مقدس از لذت بخش‌ترین و آرامش بخش ترین دوران زندگی من بود.

وی افزود: ما در هر لباس و جایگاهی و با هر سلیقه و گرایشی، اگر بخواهیم نشان دهیم که انقلابی، حزب اللهی، ایران پرست و میهن پرست هستیم و می خواهیم به جامعه و مردم خدمت کنیم، یک رسالت داریم و آن اینکه کارآمدی دین را در اداره جامعه و زندگی مردم به نمایش بگذاریم.

رئیس مجلس شورای اسلامی افزود: با نگاهی به گذشته ایران عزیز و ویژگی های مردم این سرزمین می بینیم که مردم همیشه موحد و خداپرست بودند و با ورود اسلام همه مردم جامعه به مکتب قرآن و اهل بیت علاقه مند بودند لذا امروز در آغاز قرن جدید و در جریان گام دوم انقلاب اسلامی باید برای تحقق کارآمدی دین در اداره جامعه به طور جدی تلاش کنیم و درک صحیحی داشته باشیم که موقعیت امروز انقلاب اسلامی بسیار خطیر است هرچند مشکلاتی در حوزه مدیریتی و اجرایی داریم اما این مشکلات از عظمت انقلاب و ارزش‌ها و قدرت انقلاب اسلامی کم نمی‌کند البته این مسائل در جای خود موضوعات بسیار مهمی است که باید حل و فصل شود.

وی یادآور شد: مشکلات نباید ما را از بزرگی‌ها و ارزش‌های انقلاب دور کند، نظام مقدس جمهوری اسلامی در مقابل کفر و ظلم ایستاده و این توفیق بزرگی است به خصوص در شرایطی که کشورهایی با ظرفیت‌های مادی بسیار در مقابل آمریکایی‌ها زانو زدن و ذلت و زور را پذیرفتند بنابراین مهم ترین فرصت تاریخی ما در گام دوم انقلاب نگاه به گذشته است و نگاه به انقلاب اسلامی که پدیده‌ای زنده، پویا، اثرگذار و مبتنی بر فطرت انسان ها است.

قالیباف در ادامه اضافه کرد: ما پویایی را در آغاز و زمان پیروزی انقلاب اسلامی دیده‌ایم و در گام دوم انقلاب هم باید با همان باور و با تکیه به دو رکن خداباوری و اعتماد به مردم مسیر را ادامه دهیم. همه مسئولان باید به این دو رکن ایمان داشته باشند تا وقتی نقاط قوت و ضعف و فراز و فرودها را در گذشته می‌بینیم مشخص می‌شود هرکجا که این دو رکن حفظ شده‌اند به موفقیت رسیدیم و در هر جا تردید کردیم ناموفق بودیم.

رئیس قوه مقننه با بیان اینکه تحقق بیانات مقام معظم رهبری که اساس حرکت برای انقلاب اسلامی است مبتنی بر این دو رکن تحقق پیدا می‌کند، گفت: هرچند برخی ناامید هستند یا بعضی افراد از اقدامات گذشته خود پشیمان هستند و عده‌ای همچنان فرصت طلبی می‌کنند اما با ایمان به این درست می‌توان تحول ایجاد کرد. ما که با همه وجود انقلاب اسلامی را دوست داریم و پای آن ایستادیم و افتخار می‌کنیم که به همه مردم عزیز با هر گرایشی که در سایه انقلاب اسلامی هستند خدمت می‌کنیم باید بدانیم تحول و پویایی با نیروهای جوان، خلاق، متعهد و مومن در مسیر دوم گام انقلاب امکان پذیر است.

قالیباف با اشاره به دورانی که در نیروی انتظامی خدمت می‌کرد، یادآور شد: تحول زمانی در ناجا رخ داد که ظرفیت‌های آن شناخته شد و نیروی انتظامی تحول را پذیرفت و قبول کرد که استعدادهایی در درونش است، همان چیزی که ما در حوزه اقتصاد باور نداریم در صورتی که تحول با ایمان و باور در حوزه اقتصاد می‌تواند اتفاق بیفتد.

وی در همین زمینه با اشاره به حضور خود در فرمانده ناجا و تحول در این نیرو تصریح کرد: تمام کادر نیروی انتظامی از کارمند تا ماموران انتظامی و سرداران باور کردند که باید مردم باور باشند و امنیت جامعه را به عنوان ماموریت محوری دنبال کنند. ناجا وظیفه خطیر نظم بخشی و حفظ ارگانیک امنیت اجتماعی را به دوش دارد و این ماموریت نانوشته را با همه وجود درک کرده و پذیرفته است. ما برای نظم بخشی در جامعه نمی‌توانیم ارتباط مکانیکی برقرار کنیم لذا این سازمان باور کرد که باید در خدمت مردم باشد و امنیت را برای مردم برقرار کنیم به همین جهت اثرگذاری نیروی انتظامی هر روز بیشتر شد، در واقع ناجا خدمتی به جامعه کرد که منجر به اعتمادسازی شد و این بزرگ ترین سرمایه ناجا است.

وی با اشاره به ناامنی‌های سال های گذشته در قسمت‌های شرق کشور، افزود: ناجا در کمتر از 14 تا 15 ماه همه ماموریت‌ها را به عهده گرفت و امنیت را در شرق کشور برقرار کرد لذا اعتماد مردم را به دست آورد در واقع ناجا نشان داد که به دو رکن مذکور باور دارد، در دوران دفاع مقدس نیز به همین صورت عظمت انقلاب اسلامی دیده شد و امروز آمریکایی‌ها زانو می‌زنند هرچند سختی هایی در عرصه‌های اقتصادی و فرهنگی داریم که ریشه این مشکلات مربوط به خودمان است.

رئیس نهاد قانونگذاری تصریح کرد: براساس تجربه می‌توان پویایی را در تمام عرصه‌های جامعه نهادینه کرد و مشکلات اقتصادی، فرهنگی و آسیب‌های اجتماعی را حل کرد، مجاهدت و تلاش سخت است اما معتقدم اگر همه دست به دست هم دهیم و با روحیه و باور تلاش کنیم و با تکیه بر باورهای انقلاب اسلامی اندیشه و افکار امام راحل (ره) و اندیشه‌های مقام معظم رهبری می‌توانیم خدمتگزار صادق برای مردم باشیم و به پیروزی دست یابیم. این وعده الهی است و نباید بر آن شک و تردید کرد.

قالیباف ادامه داد: ما بعد از دوران دفاع مقدس این روحیه و باور را در ناجا نهادینه کردیم لذا فرصت‌ها بروز و ظهور کردند و کشف شدند، در ارتباط با اقتصاد کشور هم می‌توانیم با یک برنامه 5 ساله به ثبات برسیم البته به شرط آنکه این باورها را داشته باشیم و به مردم و جوانان خود و خلاقیت آن‌ها اعتماد کنیم در واقع مدیریت ما اشکالاتی دارد و اندیشه‌ها و باورهایمان مشکلی ندارد.

رئیس مجلس یازدهم تصریح کرد: نحوه مدیریت برخی از مسئولان ما اشکال دارد، موفقیت ها در یک قدمی ما است اما برخی به هر دلیلی نمی‌خواهند به آن ها توجه کنند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار