فرزاد آشوبی در گفت‌وگو با پانا

از دست رفتن میزبانی برای فوتبال ایران تلخ‌تر از درگذشت میناوند و انصاریان بود

بلاتکلیفی فدراسیون فوتبال میزبانی را از ایران گرفت/ صعود پرسپولیس به فینال لیگ قهرمانان آسیا ویژه‌ترین اتفاق سال ۹۹ بود/ کسب کرسی تاثیرگذار در AFC سخت است اما نشدنی نیست/ مشکلات شخصی باعث جدایی‌ام از پارس جنوبی جم شد

تهران (پانا) - هافبک سابق پرسپولیس و استقلال معتقد است از دست رفتن میزبانی برای فوتبال ایران تلخ‌تر از درگذشت علی انصاریان و مهرداد میناوند است.

کد مطلب: ۱۱۷۴۸۷۳
لینک کوتاه کپی شد
از دست رفتن میزبانی برای فوتبال ایران تلخ‌تر از درگذشت میناوند و انصاریان بود

فرزاد آشوبی در گفت‌وگو با پانا درباره کناره‌گیری‌اش از مربیگری در تیم پارس جم جنوبی اظهار داشت: « در تیم پارس جم روزهای خوبی داشتیم و توانستیم این تیم را به عنوان یک مدعی صعود با تمام مشکلاتی که داشت، تبدیل کنیم. نیم‌فصل خوبی را با این تیم سپری کردم و چیزهای زیادی یاد گرفتم. امیدوارم این تیم خیلی زود به لیگ برتر برسد. اگر برخی مشکلات مالی و حمایتی این تیم برطرف شود، یقین بدانید پتانسیل لیگ برتری شدن دارند. همان طور که در صفحه شخصی‌ام در فضای مجازی نوشته‌ام، دلیل کناره گیری‌ام از تیم پارس جم فقط و فقط مشکلات شخصی بود. با وجود این مشکلات، ادامه دادن مسیر با تیم پارس خیلی سخت شده بود. احساس کردم اگر با این شرایط ادامه ندهم، بهتر است. »

وی در ادامه صحبت‌های خود در خصوص سال 99 که گذشت، افزود: « آدمی نیستم که سال‌ها را به خوب و بد تقسیم کنم و بگویم فلان سال خوب بود و فلان سال بد. همیشه ممکن است در طول هفته، ماه یا سال اتفاقات خوب یا بدی برای هرکسی رقم بخورد. خاصیت زندگی غیرقابل پیش بینی بودن آن است. گاهی اوقات اتفاقات مثبت باعث خوشحالی می‌شود و برعکس اتفاقاتی هم می‌افتد که باب میل ما نیست و ممکن است ناراحت شویم. همه اتفاقات در مجموع باید کمک کند تا انسان بهتری باشیم. دید بهتر و بزرگ‌تری نسبت به خود و جهان پیرامون داشته باشید. هرشخصی نسبت به اتفاقاتی که برایش می‌افتد، واکنش‌های مختلفی دارد. بعضی از اتفاقات هم ممکن است این قدر سنگین باشد که هضم آن برای فرد ماه‌ها طول بکشد. »

مربی سابق تیم پارس جنوبی جم ویژه ترین اتفاق سال گذشته را رسیدن پرسپولیس به فینال لیگ قهرمانان آسیا عنوان و گفت: « بدون شک این مسئله یک موفقیت بزرگ برای باشگاه پرسپولیس، فوتبال ایران و طرفداران این تیم بود. با همه سختی‌ها و فراز و نشیب‌هایی که پرسپولیس داشت، این تیم غول‌های بزرگ غرب آسیا را یکی پس از دیگری از پیش رو برداشت و توانست به فینال برسد. اما متاسفانه این اتفاق خوب، منتج به کسب جام و همراه با قهرمانی نشد. این اتفاق خیلی برای فوتبال ایران خوب بود چون نشان داد تیمی را در سطح باشگاهی داریم که می‌تواند در یک فاصله خیلی کوتاه با قدرت به فینال آسیا برسد. اما محدودیت‌های پرسپولیس این تیم را در فینال اذیت کرد و نتوانست جام قهرمانی را بگیرد. »

آشوبی ادامه داد: « قبول دارم که در اواخر سال گذشته، از دست دادن دو عزیز محبوب فوتبالی(مهرداد میناوند و علی انصاریان) خیلی تلخ و اتفاق بدی بود ولی اتفاق تلخ‌تر که برای ورزش کشور به خصوص فوتبال رخ داد، از دست رفتن میزبانی تیم ملی فوتبال بود که خیلی بد رقم خورد. قطعا تیم ملی ما با داشتن بازیکنان توانمند و خوبی که در اختیار دارد، این پتانسیل را دارد که با تمام سختی‌ها از این مرحله عبور کند. اما بحث اینجاست که چرا باید این شرایط سخت و از دست رفتن میزبانی بوجود بیاید؟ تیم ملی ما به اندازه کافی با حریفان خوب درگیر است. هر مسیری که احتمال موفقیت تیم ملی را افزایش دهد، باید برای ملی‌پوشان ما هموار و فراهم شود. متاسفانه این اتفاق نیفتاد و در این وضعیت فعلی کارشان سخت‌تر و پیچیده‌تر از گذشته خواهد شد. »

وی خاطرنشان کرد: « بلاتکلیفی که در فدراسیون فوتبال ایران برای تعیین تکلیف اساسنامه و تائید آن وجود داشت، به شرایط میزبانی ایران ضربه زد. شاید اگر این بلاتکلیفی زودتر حل و انتخابات زودتر برگزار می شد و فدراسیون در شرایط نرمالی قرار داشت، شاید اتفاقات بهتری رقم می خورد. در هر حال اتفاقی است که افتاده و نمی‌شود کاری کرد. فقط امیدوارم فدراسیون‌نشینان جدید از این اتفاق درس بگیرند و در آینده شرایط بهتری را برای فوتبال ما به خصوص تیم ملی فراهم کنند. »

هافبک سابق تیم‌های پرسپولیس و استقلال در پایان گفت: « ما برای رهایی از این اتفاقات، نیاز به گرفتن کرسی‌های تاثیرگذار در ای‌اف‌سی داریم. فردی که بتواند حرفی برای گفتن داشته باشد و روی مسئولان کنفدراسیون فوتبال آسیا نفوذ داشته باشد. در این شرایط سخت گرفتن چنین کرسی‌های تاثیرگذاری هم سخت است اما غیر ممکن نیست. اگر فدراسیون با برنامه‌ریزی صحیح و بدون شتابزدگی حرکت کند، یقین بدانید می‌تواند هم ساختار فوتبال ما را درست کند و هم کرسی‌های اثرگذاری که از دست داده‌ایم را بگیرد. »

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار