کسب رتبه برتر آموزش و پرورش گیلان در اجرای برنامه عمل پیشگیری از خشونت

رشت (پانا) - معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش استان گیلان گفت اجرای طرح های نماد، یاریگران زندگی، جشنواره نوجوان سالم و ... نقش مهمی در کسب رتبه برتر آموزش و پرورش استان در بین دستگاههای اجرایی گیلان داشته است.

کد مطلب: ۱۱۷۴۰۳۹
لینک کوتاه کپی شد
کسب رتبه برتر آموزش و پرورش گیلان در اجرای برنامه عمل پیشگیری از خشونت

به گزارش اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی اداره کل آموزش و پرورش استان گیلان، جمیل عباسی غریب با اعلام این خبر اظهار کرد: بر اساس اعلام دادگستری استان، آموزش و پرورش استان گیلان به همراه اداره کل بهزیستی و دانشگاه علوم پزشکی رتبه های برتر استانی را در اجرای برنامه عمل پیشگیری از خشونت از آنِ خود کردند.

وی با اشاره به اجرای برنامه های متنوع در کاهش آسیب های اجتماعی خاطرنشان کرد: اجرای طرح های رشدمدار دانش آموزی، توانمندسازی والدین، طرح نماد، کانون یاریگران زندگی و همچنین جشنواره نوجوان سالم در ارتقای فرهنگ سلامت رفتاری و اخلاقی دانش آموزان و خانواده ها به ویژه در پیشگیری از ناهنجاری های رفتاری موثر است.

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش استان گیلان با اشاره به اجرای طرح نماد در مدارس استان اظهار داشت: طرح نظام مراقبت اجتماعی دانش آموزان(نماد) در 669 مدرسه استان در حال اجراست.

عباسی غریب خاطرنشان کرد: نظام مراقبت اجتماعی دانش آموزان با رویکرد توانمندسازی و مدرسه محوری از طریق گسترش آموزش های رشد مدار در زمینه پیشگیری از رفتارهای پرخطر، آسیب های اجتماعی و بزهکاری اجرا می شود.

وی در بخش دیگری از سخنانش با بیان اجرای طرح کانون یاریگران زندگی در 980 مدرسه استان اظهار کرد: توجه به خانواده به عنوان ظرفیت ارزشمند برای تشکیل کانون یاریگران زندگی و مناسب سازی اجرای برنامه با مقتضیات و شرایط بهداشتی دوران کرونا از جمله سیاست های کنونی در اجرای طرح است.

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش استان گیلان با بیان اینکه در این راستا به دانش آموزان درباره خطرات مواد مخدر و آسیب های ناشی از آن آگاهی داده می شود، اظهار کرد: امسال نیز با توجه به شرایط کرونایی این فعالیت ها در بستر فضای مجازی شاد انجام می گیرد و در این راستا 777 نفر عضو کانال یاریگران زندگی در شبکه شاد و 58 هزار و 800 نفر زیر پوشش این طرح هستند.

عباسی غریب افزود: آموزش ارتباط بدون خشونت به کودکان، آموزش صبر، حل مسأله، برپایی کارگاه های توانمندسازی روانی_ اجتماعی، جشنواره نوجوان سالم و کارگاه های سیّار بخشی از شاخص های موثر در توفیق آموزش و پرورش استان گیلان در کسب رتبه برتر در اجرای برنامه عمل پیشگیری از خشونت بوده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار