فرمانده قرارگاه مبارزه با کرونا استان قزوین:

در یک مراسم ختم روستای 50 نفره، 23 نفر به کرونای جهش یافته مبتلا شدند

مسافران، ظرف دو روز آینده منطقه الموت را تخلیه کنند

قزوین(پانا) - جانشین ستاد مقابله و پیشگیری از کرونا در استان قزوین با تعیین ضرب الاجل، اعلام کرد با توجه به افزایش ۲۰ درصدی روند بستری های کرونا در استان و شناسایی ۲۳ فرد مبتلا به کرونای جهش یافته در الموت، مسافران باید ظرف دوروز آینده این منطقه را تخلیه کنند.

کد مطلب: ۱۱۷۳۶۶۵
لینک کوتاه کپی شد
در یک مراسم ختم روستای 50 نفره، 23 نفر به کرونای جهش یافته مبتلا شدند

به گزارش اداره کل روابط عمومی استانداری استان قزوین، منوچهر حبییی در جلسه ستاد پیشگیری و مقابله با کرونای استان که در استانداری قزوین برگزار شد، افزود: برخی از شهروندان در تعطیلات نوروزی برخلاف تاکید مسوولان مبنی بر کاهش سفرها به دلیل مخاطرات کرونا باز اقدام به مسافرت کرده‌اند.

وی با بیان اینکه هم اکنون بر اثر این مسافرت‌ها، مناطق الموت و طارم در استان قزوین جزو مناطق خطرناک از بابت شیوع کرونا هستند، افزود: امروز شاهد افزایش میزان و روند بستری در استان قزوین هستیم به طوری‌که آمار بستریان مبتلا به کرونا طی چهار روز گذشته ۲۰ درصد افزایش پیدا کرده و تعداد بستری ها از ۱۹۰ نفر به ۲۳۰ نفر رسیده است.

حببیی اضافه کرد: در صورت ادامه عادی‌انگاری مردم، وضعیت رنگ‌بندی استان در خوش‌بینانه‌ترین حالت نارنجی خواهد شد اما اگر سفرها و مسافرت‌ها همچنان ادامه داشته باشد وضعیت رنگ‌بندی کرونایی استان قرمز می‌شود.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار قزوین تصریح کرد: مردم منطقه طارم و الموت توجه کنند که اگر شرایط همچنان ادامه داشته باشد پیک چهارم کرونا در انتظارشان است که خطرناک و کرونای جهش یافته خواهد بود و بسیار نگران کننده است.

حبیبی تصریح کرد: برگزاری یک مراسم ختم در روستای ۵۰ نفره فیشان در الموت باعث ابتلای ۲۳ نفر به کرونا شده است و در واقع با برگزاری مراسم ختم ۵۰ درصد روستا به کرونا مبتلا شده اند که ناشی از بی توجهی به مصوبات ستاد کرونا است.

حبیبی گفت: مشکل دیگر این است که برخی از مهمانان بعد از مراسم روستا را ترک کرده و هنوز ردیابی نشده اند.

وی خاطر نشان کرد: با توجه به شیوع کرونا در الموت باید این منطقه از مسافران تخلیه شود، در صورتی که اهالی منطقه الموت میهمانان خود را طی دو روز آینده بدرقه نکنند وضعیت خطه سرسبز الموت در فصل بهار قرمز خواهد شد بنابراین دو روز فرصت می‌دهیم که مسافران الموت را ترک کنند.

حبیبی با اشاره به کاروان استقبال از بهار شهرداری قزوین، اضافه کرد: کاروان‌های استقبال از بهار در سطح شهر قزوین برای مردم شادی به همراه آورده است و اگرچه به صورت سیار فعالیت دارند اما توقف ۱۰ دقیقه‌ای آنها باعث تجمع و افزایش خطر ابتلای مردم به ویروس کرونا می‌شود بنابراین چون اولویت اصلی ما سلامت مردم است باید این کاروان‌ها از فردا متوقف شود.

وی خاطرنشان کرد: مراقبت و کنترل باید در الموت به ویژه در فیشان افزایش یابد تا بتوانیم کرونا را سرکوب کنیم.

حبیبی گفت: استان قزوین با توجه به وضعیت حاضر شرایط پذیرایی و استقبال از میهمانان نوروزی را ندارد و میراث فرهنگی باید به این امر توجه کند.

حبیبی تاکید کرد: مهمانپذیرها و هتل‌ها نیز حتی با ظرفیت ۳۰ درصد امکان شیوع کرونا را دارند و اگر یک فرد مبتلا به هتلی وارد شود می‌تواند مجموعه کارکنان هتل و مسافران را مبتلا کند بنابراین نباید تبلیغاتی در این حوزه صورت بگیرد و تاکید بر این است که شرایط پذیرش مسافر را در استان قزوین نداریم.

وی با بیان اینکه از ورود خودروهای با پلاک غیر بومی به مناطق الموت شرقی و غربی جلوگیری می‌شود، افزود: دو محور ورودی به الموت باید تحت کنترل قرار بگیرد و از ورود مسافران جلوگیری شود.

معاون استاندار گفت: همچنین کلیه اماکن تفریحی و گردشگری در منطقه الموت باید تعطیل و نیروی انتظامی وارد شود چرا که موج جمعیتی الموت باعث می‌شود هفته آینده شاهد افزایش ابتلا باشیم.

جانشین ستاد مقابله با کرونای استان بیان کرد: تیم‌ طرح شهید سلیمانی در منطقه فیشان مستقر شود و کنترل نانوایی‌ها، فروشگاه‌ها و مراکز گردشگری به صورت جدی در دستور کار قرار گیرد.

حبیبی با اشاره به تزریق واکسن کرونا در سطح استان یادآور شد: مدیر کل مدیریت بحران پیگیر روند تزریق واکسن کرونا شود و در خصوص نحوه تزریق واکسن اطلاع‌رسانی صورت بگیرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار