یک هزار و ۳۱۷ دانش آموز بازمانده از تحصیل در استان قزوین شناسایی شدند

قزوین(پانا)-مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین اعلام کرد. یک هزار و ۳۱۷ دانش آموز بازمانده از تحصیل در قزوین شناسایی شدند

کد مطلب: ۱۱۷۲۲۷۳
لینک کوتاه کپی شد
یک هزار و ۳۱۷ دانش آموز بازمانده از تحصیل در استان قزوین شناسایی شدند

به گزارش اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش وپرورش استان قزوین. و به نقل ازخبرگزاری ایرنا، حسنعلی اصغری در شورای آموزش و پرورش استان که به ریاست استاندار قزوین در سالن جلسات استانداری برگزار شد، افزود: براساس سند تحول بنیادین آموزش و پرورش، یکی از مهمترین رسالت این اداره کل تحت پوشش قرار دادن همه کودکان لازم تعلیم است.

مدیر کل آموزش‌ و پرورش استان قزوین گفت: در سال تحصیلی جاری یک هزار و ۳۱۷ دانش‌آموز مقطع ابتدایی بازمانده از تحصیل شناسایی و از این تعداد ۲۲۸ نفر در مدارس جذب شدند .

اصغری اضافه کرد: از مصادیق عدالت آموزشی این است که بتوانیم همه کودکان را تحت پوشش قرار دهیم و آموزش فراگیر داشته باشیم تا حتی یک دانش آموز هم از تحصیل باز نماند.

وی تصریح کرد: در حال حاضر فقر و تنگدستی عامل عمده ترک تحصیل کودکان محسوب می شود و بدسرپرستی یا فقدان سرپرست بودن،همچنین نارسایی های جسمی شامل معلولیت ها و بیماری مختلف از دیگر عوامل مرتبط در این زمینه است.
این مسوول با اشاره به شناسایی دانش آموزان بازمانده از تحصیل طی ۲ مرحله در سطح استان، افزود: در مرحله اول ۷۷۳ دانش آموز لازم تعلیم بازمانده از تحصیل و در مرحله دوم ۵۱۲ دانش آموز پایه اول شناسایی شدند و در مجموع تعداد بازماندگان از تحصیل در استان به یک هزار و ۳۱۷ نفر رسید.

وی تاکید کرد : بیشترین آمار دانش آموزان لازم تعلیم استان در شهرستان های قزوین و البرز هستند که ۸۰ درصد این افراد دانش‌آموزان ایرانی و ۲۰ درصد اتباع خارجی بوده اند.

اصغری خاطر نشان کرد: در حال حاضر ۵۶۵ نفر از این افراد در بررسی‌ها و پیگیری‌های انجام شده، هنوز شناسایی نشده اند و نشانی از محل سکونت آنان در دست نیست.

وی اضافه کرد: ۳۱۴ نفر از این کودکان دارای معلولیت جسمی هستند، ۶۵ نفر از استان مهاجرت کرده و حدود ۵۵ نفر از ایران خارج شده اند.

اصغری ادامه داد:همچنین ۲۹ نفر از این دانش آموزان دارای بیماری صعب‌العلاج بوده، ۱۷ نفر گرفتار فقر و ۲ نفر زیر ۱۱ سال ازدواج کرده و ۵۴ نفر از مجموع افراد شناسایی شده فوت نموده اند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین با اشاره به اقدامات صورت گرفته در این زمینه، افزود: برگزاری جلسات مختلف و مکاتبات با کمیته امداد و دانشگاه علوم پزشکی و معرفی دانش‌آموزان به دستگاه‌های مرتبط از جمله اقدامات صورت گرفته است.

وی اضافه کرد : با توجه به اینکه تعداد کودکان بازمانده از تحصیل در استان قزوین زیاد نیست، اگر تمام دستگاه ها به آموزش و پرورش کمک کنند، حداکثر در مدت زمان کوتاهی درصد بالایی از این کودکان تحت آموزش قرار خواهند گرفت .

اصغری با بیان اینکه مهم‌ترین چالش پیش رو در این زمینه دریافت اطلاعات آنها شامل آدرس اسمی و دقیق کودکان است، افزود: بخش بسیاری از این دانش‌آموزان دارای مشکلات اقتصادی و درمانی هستند و اگر بتوانیم همکاری و هماهنگی خوبی میان دستگاه های مرتبط برقرار کنیم بخشی از مشکلات آنها مرتفع خواهد شد.

استان قزوین دارای ۲۳۵ هزار دانش آموز در مقاطع مختلف تحصیلی است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار