استاندار در جلسه شورای پدافند غیرعامل گیلان اظهار کرد؛

گیلان در استفاده از فضای مجازی در حوزه پدافند غیرعامل، استان برتر است

ضرورت مقابله با گیاه مهاجم سنبل آبی بر اساس برنامه زمان‌بندی

رشت ( پانا) - استاندار و رئیس شورای پدافند غیرعامل گیلان طرح جامع پدافند غیرعامل را یک سند راهبردی شناسایی تهدیدها، ظرفیت ها، دارایی ها و برنامه های عملیاتی و اجرایی عنوان و تاکید کرد که مقابله با گیاه مهاجم سنبل آبی بر اساس برنامه زمان‌بندی و با استفاده از ظرفیت سازمان های مردم نهاد صورت گیرد.

کد مطلب: ۱۱۷۲۱۵۳
لینک کوتاه کپی شد
گیلان در استفاده از فضای مجازی در حوزه پدافند غیرعامل، استان برتر است

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی استانداری گیلان، ارسلان زارع در جلسه شورای پدافند غیرعامل گیلان که با حضور معاون امور استان های سازمان پدافند و ارتباط تصویری با فرمانداران برگزار شد؛ با اشاره به اجرای طرح جامع پدافند غیرعامل در استان؛ بر ضرورت استفاده حداکثری از مفاهیم پدافند غیرعامل تاکید و خاطرنشان کرد: انتظار می‌رود از حداکثر ظرفیت های قانونی و کارگروه پدافند غیرعامل برای مقابله با تهدیدات احتمالی استفاده شود.

وی ادامه داد: به سبب همکاری میان دستگاه‌ها و مردم و انجام اقدامات پیشگیرانه و مقابله‌ای و اجرای طرح‌های ملی مانند طرح شهید سلیمانی، در حوزه مقابله و کنترل کرونا عملکرد موفقی داشته ایم.

زارع با بیان اینکه گیلان جزو نخستین استان‌هایی بود که طرح جامع پدافند غیرعامل آن در مرکز به تصویب نهایی رسید، افزود: سند راهبردی بالادستی در اختیار داریم که علاوه بر شناسایی تهدیدها و مخاطرات، راه‌های پیشگیرانه و کاهش میزان آسیب‌ها را نیز توصیه و برنامه عملیاتی مشخص در یک بازه زمانی را هم تعیین کرده است.

رئیس شورای پدافند غیرعامل گیلان با اشاره به اینکه در سال آینده، ۱۲ برنامه پدافند غیرعامل در استان اجرایی می‌شود، گفت: اقدامات اجرایی بر اساس این برنامه جامع ، مورد تاکید است و بر اساس شرایط کرونایی، محدودیت‌های مربوطه نیز باید رعایت شود.

وی یادآور شد: اجرای برنامه‌های علمی و آموزشی از جمله طرح های غربالگری و شهید سلیمانی، کمک شایانی به مدیریت کرونا کرد و مرحله بعدی آن نیز باید با همین کیفیت اجرایی شود.

زارع با اشاره به روند مبارزه با گیاه سنبل آبی بیان داشت: باید از ظرفیت سازمان‌های مردم نهاد ، بسیج و سپاه برای مبارزه و ریشه کنی این آسیب استفاده شود و این کار نیز باید تا پایان اردیبهشت ماه انجام گیرد.

زارع با اشاره به ظرفیت‌های ایجاد شده برای استفاده از بستر فضای مجازی پس از همه‌گیری کرونا گفت: گیلان در عرصه استفاده از فضای مجازی در حوزه پدافند غیرعامل، استان برتر است و باید آسیب‌ها و تهدیدها به سرعت شناسایی و مدیریت شود.

در پایان این جلسه طرح جامع پدافند غیرعامل استان رونمایی شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار