پاسداران و جانبازانی که هنوز هم در صف اول دفاع از انقلاب ایستاده اند

مشهد(پانا)- یک پاسدار بازنشسته و جانباز ایثارگر گفت اگر خدای نکرده روزی کشور دچار مشکل نا امنی شود، آنها جز اولین نفراتی هستند که در اول صف دفاع حضور خواهند داشت.

کد مطلب: ۱۱۷۲۰۱۱
لینک کوتاه کپی شد
پاسداران و جانبازانی که هنوز هم در صف اول دفاع از انقلاب ایستاده اند

از سال ۶۲ به جبهه های دفاع مقدس اعزام شد و تا آخر جنگ در جبهه های دفاع از میهن اسلامی حضور داشت، شاید حس و حال آن روزهای جبهه ها نمک گیرش کرده بود، هر چه که بود پس از جنگ نیز دست از دفاع از امنیت کشور بر نداشت.
در عملیات کربلای ۵ و پاکسازی کردستان مجروح شد، البته به گفته خودش پرونده جانبازی اش را در بنیاد شهید پیگیری نکرده اما در سپاه پاسداران به عنوان جانباز ۵۰ درصد شناخته می شود.
او که پس از جنگ نیز در جبهه‌های مختلف و مرزهای مختلف کشور پاسدار امنیت این مرز و بوم بود، سال ۹۴ در حادثه تروریستی در سراوان‌ دچار آسیب های جدی شد و پس از آن با ۳۴ سال به افتخار بازنشستگی نائل شد.

غفار نیازی پاسدار بازنشسته و جانباز ایثارگر در گفت و گو با پانا اظهار کرد: سال ۸۳ اشرار در ارتفاعات اطراف مشهد تجدید قوا کرده بودند، ما در جهت برقراری امنیت کامل در این منطقه از کلات شروع کردیم و تا سرخس و فریمان و صالح آباد و ارتفاعات قوچان و شاندیز و طرقبه منطقه را پاکسازی کامل کردیم.

وی ادامه داد: سال ۸۸ به دستور سردار شهید شوشتری به منطقه سیستان و بلوچستان رفتیم و در جهت حفظ امنیت آن منطقه فعالیت کردیم، در سال ۹۴ در حادثه تروریستی از ناحیه کمر دچار مجروحیت شدم، همچنین دچار آسیب دیدگی از موج انفجار شدم و به دلیل آسیب دیدگی زیاد ادامه خدمت برایم ممکن نبود و بازنشسته شدم.

وی ادامه داد: من برای دفاع از آرمانهای اسلام و انقلاب اسلامی به سپاه پاسداران انقلاب اسلامی رفتم و در دفاع مقدس و دفاع از امنیت کشور حضور داشتم. دوباره اگر امروز هم نیاز باشد و وضعیت جسمی من حتی بدتر از این هم باشد به خاطر اسلام و ولایت فقیه آماده ام که برای دفاع حضور پیدا کنم. الان هم دوست دارم در خارج از مرز های ایران برای دفاع از انقلاب اسلامی حضور پیدا کنم. خوب طبیعتا در داخل کشور مشکلات و سختی ها وجود دارد و شامل ما هم شده است اما باز هم پای انقلاب و ولایت فقیه ایستاده ایم.
وی افزود: اگر خدای نکرده روزی کشور دچار مشکل شود ما جز اولین نفراتی هستیم که در اول صف دفاع حضور خواهیم داشت.
وی به دانش آموزان توصیه کرد: شما در زمانی و شهری زندگی می کنید که معنی نا امنی را نمی دانید. باید قدر این نظام را بدانیم دشمن به دنبال متلاشی کردن این نظام و انقلاب است. باید مراقب بود دشمن به ما نزدیک نشود باید قدر خودتان و این نظام و انقلاب را بدانیم. مشکلات هست، ما اول اینکه وارد سپاه شدیم حتی اسلحه کلاش هم نداشتیم و امروز وضعیت ما در بحث نظامی این چنین است، هرچه به ما سخت بگیرند، با سخت کوشی موفق تر خواهیم بود. باید قدر این نظام و انقلاب را با پوست و گوشت و استخوان بدانیم و آن را حفظ کنیم.
وی گفت: باید رسانه ها کمک کنند تا این رعب و وحشت و بحث روانی بیماری کرونا مدیریت شود و دلهره مردم کم شود. باید مردم را به آرامش دعوت کنید.

پیشتازان سازمان دانش آموزی شهرستان درگز نیز به مناسبت روز پاسدار و روز جانباز با وی دیدار کردند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار