در گفت و گو با شبکه خبر؛

حکیم‌زاده: من به همه آموزگاران در سراسر کشور نمره بیست می‌دهم

تهران (پانا) - معاون آموزش ابتدایی در گفت وگو با شبکه خبر اظهار کرد من به همه آموزگاران در سراسر کشور که در سخت ترین شرایط هم جریان آموزش را تداوم بخشیده اند نمره بیست می‌دهم.

کد مطلب: ۱۱۷۱۹۷۰
لینک کوتاه کپی شد
حکیم‌زاده: من به همه آموزگاران در سراسر کشور نمره بیست می‌دهم

به گزارش دفتر اطلاع رسانی و روابط عمومی معاونت ابتدایی، رضوان حکیم زاده معاون آموزش ابتدایی وزیر در گفتگو با برنامه چالش که روی آنتن شبکه خبر قرار گرفت در خصوص برنامه های آموزش و پرورش در سال آینده گفت: ما در شرایط غیر عادی برنامه ریزی و تصمیم گیری می کنیم. به همین دلیل نه آموزش و پرورش و نه هیچ نهاد یا سازمان دیگری با قطعیت نمی توانند وضعیت شیوع کرونا را در سال آینده پیش بینی نمایند. البته این شرایط مختص کشور ما نیست و همه کشورها شرایط مشابه دارند بنابراین در چنین شرایطی پاسخ دقیق و قطعی غیر واقع بینانه خواهد بود اما موضوع مهم این است که ما متناسب با شرایط برای سناریوهای مختلف آمادگی داریم و طبیعتا در این خصوص تابع تصمیمات ستاد ملی کرونا هستیم.

معاون آموزش ابتدایی تصریح کرد: من به عنوان متولی آموزش ابتدایی کشور توجه همگان را به یک دغدغه ملی جلب می کنم که همه دستگاه ها و سازمان ها این مسئله را به عنوان یک مسئله ملی درنظر بگیرند.

وی افزود: ما به شدت نگران سواد یک نسل هستیم. ما تقریبا تنها کشوری هستیم که در این شکل وسیع دوره ابتدایی خصوصا پایه های اول و دوم را تعطیل کردیم و باید با یک نگاه ملی برای این موضوع چاره اندیشی شود.

حکیم زاده اظهار کرد: باید به این موضوع توجه شود تا این نسل که هم اکنون در کلاس اول و دوم هستند در آینده نسلی نباشند که مهارت های سواد پایه را به شکل ضعیفی یاد گرفته اند و فرصتهای رشد اجتماعی و ارتباطی را پیدا نکردند.

وی ضمن ابراز امیدواری نسبت به جدی گرفتن این موضوع، ادامه داد: هرقدر فناوری ها پیشرفته باشند اما هیچگاه نمی توانند جای دوستان را در مدرسه پر کنند. نمی توانند به ابعاد رشد اجتماعی و رشد مهارت های ارتباطی دانش آموزان کمک کنند.

معاون آموزش ابتدایی در پاسخ به اینکه "شما چه نمره ای به عملکرد خود در سالی که گذشت می دهید" با بیان اینکه کمترین سهم را در ایجاد تغییرات و تحولات مثبت برای خود قائل است ابراز کرد: زحمات اصلی را معلمان عزیز ما متحمل می شوند. آن معلم که در کلاس چند پایه کانکسی در منطقه عشایری زحمت می کشد و شما مشاهده می کنید که دانش آموزانش مثل دانش آموزانی که در شهر درس خوانده اند با تسلط کامل کتاب را می خوانند و به سوالات مفهومی پاسخ می دهند ، این نتیجه اهتمام آن آموزگاران است که در سخت ترین شرایط هم جریان آموزش را تداوم بخشیده اند . من به همه این آموزگاران در سراسر کشور نمره بیست مثبت می دهم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار