ضرورت همت والای همگان در راستای را‌ه‌اندازی مرکز جدیدخدمات فوق تخصصی دیالیز سوده

اسلامشهر (پانا) - در جهت احداث مرکز جدیدخدمات فوق تخصصی دیالیز سوده در منطقه واوان (اسلامشهر) در جنب مجموعه فعلی با امکانات عالی در برآورد اولیه 100میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد.

کد مطلب: ۱۱۷۱۹۵۶
لینک کوتاه کپی شد
ضرورت همت والای همگان در راستای را‌ه‌اندازی مرکز جدیدخدمات فوق تخصصی دیالیز سوده

مرکز درمانی، تخصصی خیریه سوده در سال 1370 در جنوب غــربی تهــران در شهرک واوان (اسلامشهر) واقع شده و ارائه دهنده خدمات تخصصی دیالیز است و تاکنون توانسته بعنوان یکی از بزرگترین و بهترین مراکز درمانی ویژه بیماران خاص نقش مهمی در درمان بیماری و التیام آلام مبتلایان به بیماری‌های خاص منطقه ایفا کند.

هدف اولیه از ساخت و راه‌اندازی این مرکز خدمت به بیماران همودیالیزی شهرستان‌های جنوب غربی استان تهران بوده و در ابتدا فعالیت خود را با ظرفیت ۳۴ دستگاه دیالیز آغاز کرده و اکنون با برخورداری از 75 تخت و دستگـــاه در سه شیفت صبح، عصر و شب خدمات درمانی کاملا رایگان به بیماران ثابت مبتلا به نارسایی مزمن کلیه ارائه می‌دهد.

این مجموعه خیریه دارای بخشهای فعال همودیالیز، تالاسمی، هموفیلی، کلینیک دیابت، آزمایشگاه پاتوبیولوژی، درمانگاه بخش عمومی، بخش تخصصی و فوق‌تخصصی، پایگاه سلامت، واحد مشاوره روانشناسی، تغذیه و واحد مددکاری است.

در همین راستا جواد خانزاده مسئول امور مشارکت‌های مردمی مرکز درمانی تخصصی خیریه سوده در گفت و گو با پانا و گرامی‌داشت اعیاد شعبانیه اظهار کرد: این مرکز به صورت خودگردان اداره می‌شود و افراد با معرفی از مرکز بیماری‌های خاص پذیرش شده و تمامی امور بیماران اعم از پزشک ،دارو و حتی ایاب و ذهاب آنان رایگان است و این در حالی است که هزینه هر دستگاه دیالیز 500میلیون تومان است.

او افزود: با توجه به هزینه‌های بالای دستگاه‎های دیالیز و برخورداری از 75تخت و حضور سه شیفت پزشکان و کادر درمانی در بسیاری از موارد با مراجعه زیاد بیماران مواجهه هستیم و این عزیزان باید یا با مراجعه‌های مکرر بتوانند پذیرش شوند.

او تصریح کرد: با توجه به موارد مذکور درصدد هستیم مرکز جدید خدمات فوق تخصصی دیالیز سوده را در جنب مجموعه فعلی با امکانات عالی راه‌اندازی کنیم که در برآورد اولیه 100میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد .

خانزاده تأکید کرد: در صورت احداث مرکز جدید ظرفیت پذیرش بیماران به 120نفر خواهد رسید و به بیماران در بخش‌هایی از جمله،مجموعه کامل خدمات دیالیز، مرکز مجهز سرطان شناسی، خدمات ورزشی، تالاسمی، هموفیلی، طب فیزیکی، آزمایشگاه پاتوبیولوژی، فیزیوتراپی، سونوگرافی ،ماموگرافی، مرکز اسکان همراه بیمار و... خدمات ارائه خواهدشد.

مسئول امور مشارکت‌های مردمی مرکز درمانی تخصصی خیریه سوده خاطرنشان کرد: امیدواریم با همت والای مسئولان، خیرین و همه عزیزانی که دغدغه خدمت به مردم را دارند بتوانیم مرکز جدید خدمات فوق‌تخصصی دیالیز سوده را راه‌اندازی کنیم.

خبرنگار: حق شناس

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار