گزارش معاون توسعه مدیریت و برنامه‌ریزی دانشگاه علوم پزشکی خراسان‌شمالی از اقدامات درمانی انجام شده در شیروان

شیروان (پانا) - معاون توسعه مدیریت، منابع و برنامه‌ریزی دانشگاه علوم پزشکی خراسان‌شمالی در خصوص اقدامات انجام شده در حوزه بهداشت و درمان و سلامت این شهرستان توضیحاتی ارائه داد.

کد مطلب: ۱۳۷۱۱۶۵
لینک کوتاه کپی شد
گزارش معاون توسعه مدیریت و برنامه‌ریزی دانشگاه علوم پزشکی خراسان‌شمالی از اقدامات درمانی انجام شده در شیروان

حسن براتی زاده در آیین افتتاح بخش دیالیز بیمارستان حضرت خاتم الانبیا شهرستان شیروان که با حضور جمعی از مسئولان استانی و شهرستانی برگزار شد، با بیان اینکه در بسیاری از حوزه‌ها حق مردم به خوبی ادا نشده است؛ گفت: مشکل کمبود پزشک عمومی در حال برطرف شدن است.

وی از عملیاتی شدن راه اندازی رادیو پرتو در حوزه پزشکی و کشاورزی و سلول درمانی در خراسان شمالی خبر داد.

نماینده مردم شیروان در مجلس شورای اسلامی نیز گفت: به برکت انقلاب اسلامی در بحث درمان ۳۷۰ همت از محل سوبسیدها به حوزه درمان اختصاص داده شده است و در همین راستا اتفاقات بسیار خوبی هم در حوزه درمان و عمران بیمارستان های شهرستان شیروان افتاده که از این بابت خیلی خوشحال هستیم.

علی جدی از تصویب احداث سه پایگاه جدید اورژانس 115 در روستاهای حسین آباد، گلیان، مسجد بین جاده ای امام سجاد (ع) و اختصاص حدود شش دستگاه الکتروشوک و تجهیز سرمایش و گرمایش دو پایگاه در بخش اورژانس شهرستان و... خبر داد و افزود: در جهت توسعه دانشکده پرستاری نیز بر اساس ماده ۲۳ انتظار داریم که کلنگ احداث این دانشکده در تابستان سال جاری به زمین زده شود و همچنین درخواست داده ایم که دو رشته مامایی و بهداشت هم به عنوان رشته های جدید این دانشکده، در آزمون سراسری به دفترچه کنکور اضافه شود.

نایب رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی در ادامه خواستار رفع مشکلات و توجه بیشتر نسبت به تجهیز خوابگاه و دانشکده پرستاری این شهرستان شد و اظهار کرد: راه اندازی بخش های وی آی پی در حد استانداردها، یونیت دندانپزشکی، سی تی اسکن، دستگاه های آزمایشگاهی، افتتاح بخش دیالیز بیمارستان و تکریم ارباب رجوع باعث کاهش مشکلات مردم در حوزه درمان می شود.

فرماندار شهرستان شیروان نیز با بیان تقدیر و تشکر از تلاش های همه نیروها در حوزه بهداشت و درمان شهرستان شیروان گفت: همه موفقیت های به دست آمده در شهرستان، حاصل برکات همفکری، وحدت و اتحاد است.

دولت اسماعیل زاده با اشاره به کمبود حضور پزشک در شهرستان، خواستار برنامه ریزی استان در جهت جبران این کمبودها شد و افزود: بیمارستان امام خمینی با هزینه کرد بیش از ۱۰ الی ١٢ میلیارد تومان در جهت محوطه سازی و ... مکان خوبی را برای خدمات رسانی به بیماران ایجاد کرده است.

وی در پایان خواستار احداث سالن ورزشی ویژه نیروهای شبکه بهداشت و درمان این شهرستان شد و اظهار کرد: برای اولین بار و بعد از چندین سال دانشکده پرستاری دارای مدیریت مستقل شده است و همه شیروان نیز جوان و بومی هستند.

رییس شبکه بهداشت و درمان شهرستان شیروان نیز گفت: با توجه به نبود دستگاه دیالیز در بیمارستان تخصصی حضرت خاتم الانبیاء (ص)، مجبور به انتقال بیمار با یک آمبولانس به بیمارستان امام خمینی بودیم که این امر باعث اتلاف وقت و بروز مشکلاتی برای بیماران دیالیزی و بیمارستان شده بود که از حدود یک ماه قبل مجوز راه اندازی بخش دیالیز این بیمارستان دریافت شد و با پیگیری ها و دوندگی های شبانه روزی مسئولین دانشگاه، فرماندار و نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی ۶ دستگاه به دو بیمارستان این شهرستان اختصاص داده شد تا مدت انتظار بیماران کمتر شود.

محمدرضا حیدری با بیان تقدیر و تشکر از تلاش ها و پیگیری های مسئولان در جهت تأمین این دستگاه ها افزود: این دستگاه ها تولید داخل بوده و با اعتباری بالغ بر یک میلیارد تومان از محل اعتبارات داخلی دانشگاه علوم پزشکی استان تهیه شده است.

خبرنگار: حسینعلی ظفری

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار