کاظمی در همایش همیار پلیس اعلام کرد

آمادگی معاونت پرورشی و فرهنگی برای برگزاری اردوهای یک روزه درون شهری

اعتلای فرهنگ ترافیک صرفا در حوزه سفرهای برون شهری نیست/همیاران پلیس، پلیس‌یاران جوان و فرهنگ‌یاران ترافیک بزرگترین شبکه تشکیلاتی دانش‌آموزی را به خود اختصاص داده اند

تهران (پانا) - معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش تاکید کرد همیاران پلیس، پلیس‌یاران جوان و فرهنگ‌یاران ترافیک بزرگترین شبکه تشکیلاتی دانش‌آموزی را به خود اختصاص داده اند.

کد مطلب: ۱۱۷۱۷۵۳
لینک کوتاه کپی شد
آمادگی معاونت پرورشی و فرهنگی برای برگزاری اردوهای یک روزه درون شهری

علیرضا کاظمی در همایش همیاران پلیس که صبح امروز 26 اسفندماه برگزار شد، ضمن تشکر از پلیس راهور به دلیل ایجاد آرامش روحی و روانی برای جامعه اظهار کرد: با وجود کرونا، همه به دنبال این هستیم که پویش‌های در خانه بمانیم را دنبال کنیم اما در این حال معتقدیم اعتلای فرهنگ ترافیک صرفا در حوزه سفرهای برون شهری نیست و این موضوع بخش مهمی از سفرهای درون شهری و زندگی روزمره ما را تشکیل داده که باید به آن توجه کنیم.

وی با بیان اینکه عرصه ترافیک یکی از عرصه‌های مهم خدمات عمومی کشور است که همه ما ذی نفعان اصلی این عرصه هستیم افزود: سلامت روحی و جسمی هموطنان یکی از دغدغه‌های مهم است ترافیک و فرهنگ آن همچنین رعایت قوانین در فضای کنونی جامعه تجلی گاه میزان و شاخصی برای پایبندی مردم به مقررات عمومی است.

کاظمی اشاره کرد: در جامعه با توجه به این شاخص میزان پایبندی عموم به قوانین مشخص می‌شود این موضوع در کنار کارکرد آرامش بخش در حوزه سلامت روانی است.

معاون پرورشی و فرهنگی زورات آموزش و پرورش گفت: این مساله نیاز به آموزش و فرهنگ سازی دارد و اقدامات فرهنگی را می‌طلبد که بخش اعظمی از توجهات نیروی انتظامی در عرصه‌های اجتماعی و پلیس راهور کشور معطوف به این موضوع است.

به گزارش پانا، وی ادامه داد: نمونه بارز آن مجموعه عوامل موثر است؛ همیاران پلیس، پلیس‌یاران جوان و فرهنگ‌یاران ترافیک بزرگترین شبکه تشکیلاتی دانش‌آموزی را به خود اختصاص داده اند ما نیز با مشارکت بیش از ۱۰ میلیون دانش‌آموز و ۱۰۰ هزار فرهنگی تلاش برای ارتقای این حوزه داریم.

کاظمی افزود: هرچه بر آموزش، توانمندسازی و ارتقای مهارت دانش‌آموزان به عنوان آینده سازان توجه کنیم آینده بهتری داریم. امروز در فضای آموزش و پرورش و در شرایط جدید در شبکه شاد تمام ظرفیت را در اختیار این ماموریت مشترک و حیاتی قرار دادیم.

معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش اضافه کرد اگر بتوانیم ۲ اقدام اساسی انجام دهیم در این حوزه موفق هستیم هرچه دانش‌آموزان را به حوزه تجربه عینی و ملموس هدایت کنیم آموزه و ارزش فرهنگی در آنان نهادینه می‌شود؛ ما ۳۵۰ اردوگاه در سطح کشور داریم باید دانش‌آموزان تجربه آشنایی با قوانین را در این اردوگاه‌ها تجربه کنند.

وی عنوان کرد آمادگی داریم اردوهای یک روزه درون شهری آشنایی میدانی با فرهنگ ترافیک را برگزار کنیم تا هر دانش‌آموز یک بار حداقل در این اردوها شرکت کنند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار