معاون پرورشی و تربیت بدنی منطقه ۱۳:

مهمترین وظیفه مراقبین سلامت، تسریع فرهنگ سازی در بهداشت فردی است

تهران(پانا)- معاون پرورشی و تربیت بدنی منطقه ۱۳، انتقال آموزه های بهداشتی و فرهنگ سازی بهداشت فردی را از حساس ترین وظایف آموزش و پرورش در این شرایط کنونی، بر شمرد.

کد مطلب: ۱۱۷۱۴۵۴
لینک کوتاه کپی شد
مهمترین وظیفه مراقبین سلامت، تسریع فرهنگ سازی در بهداشت فردی است

جلسه تقدیر و تجلیل از مراقبین سلامت منطقه ۱۳ با حضور علی امیری؛ معاون پرورشی و تربیت بدنی منطقه، زهرا قدسی؛ کارشناس بهداشت و سلامت منطقه و مراقبین سلامت مدارس منطقه برگزار شد.

امیری، ضمن تشکر از زحمات ارزشمند مراقبین سلامت در این ایام گفت: در این مدت کوتاه، ویروس کرونا علاوه بر تلخی ها، خوبی هایی هم در آموزش و پرورش به همراه داشت، علاوه بر به‌روز شدن معلمان و دانش آموزان در امر یادگیری و یاددهی، به بهداشت و سلامت مدارس و فرهنگ سازی آن نسبت به گذشته توجه خاصی شده است.

وی با توجه به تاثیرات کرونا در حوزه بهداشت افزود: در حال حاضر جایگاه بهداشت و مراقبین سلامت در نظام تعلیم و تربیت مورد توجه قرار گرفت و مسئولیت این افراد در کنترل وضعیت سلامت دانش آموزان در مدارس سنگین تر شد تا جایی که در برنامه ریزی پروژه مهر به دلیل اهمیت وضعیت بهداشت مدارس، کارگروهی به عنوان بهداشت و سلامت تشکیل شد.

معاون پرورشی و تربیت بدنی منطقه ۱۳، یکی از حساس ترین وظایف آموزش و پرورش را در این شرایط کنونی، انتقال آموزه های بهداشتی و مراقبت از سلامت دانش آموزان دانست و بر همین اساس، حضور مراقبین بهداشت در مدارس از اهمیت بسزایی برخوردار است.

امیری با اشاره به تجهیزات سلامت در بازدید از مدارس منطقه گفت: در زمان قبل از کرونا مدارس در حداقل تجهیزات سلامت به سر می بردند و اصول مهم سلامت، کیفیت خوبی نداشت، اما کرونا باعث شد این موارد در اولویت قرار بگیرد و جایگاه مراقبین سلامت ارتقا پیدا کند.

وی تصریح کرد: در حال حاضر ما در منطقه ۱۳ با کمبود نیروی مراقبین سلامت مواجه هستیم، در حالی‌که با گسترده شدن فعالیت های بهداشت در مدارس بویژه آموزش سفیران سلامت و اجرای طرح کوچ، مدارس منطقه خصوصا مدارس ابتدایی باید پوشش داده شوند تا مراقبین سلامت علاوه بر وظایف اصلی با اطلاعات و آگاهی که در اختیار دارند به عنوان مرجع پاسخگویی به سوالات همکاران و دانش آموزان در مدارس باشند.

زهرا قدسی، ضمن قدردانی از تلاش بی وقفه مراقبین سلامت، فعالیت آنان را مهم عنوان کرد و گفت: حوزه سلامت و بهداشت در آموزش و پرورش همواره یکی از حوزه‌های پرکار و موثر در مدارس است و شایسته است تا در فرصت پیش آمده از مراقبین سلامت با مسئولیت مهمی که دارند در این برهه درگیری با شیوع ویروس کرونا، تقدیر و تشکر کنیم چرا که آموزش و پرورش با نهادینه کردن موضوعات بهداشتی سعی بر آن دارد که دانش آموزان با اولویت قرار دادن سلامت خود در اجتماع حضور پیدا کنند؛ بنابراین این موضوع میسر نیست مگر با تلاش و همت مراقبین سلامت و آگاه به وظایف خود که با اطلاع رسانی مناسب و فرهنگ سازی درست، همیشه در این راستا موفق عمل کرده اند.

در ادامه این جلسه، مراقبین سلامت ضمن گفت و گو با معاون پرورشی و تربیت بدنی منطقه، نظرات، پیشنهادات و مسائل مرتبط به حوزه کاری خود را بیان کردند.
در پایان هدایایی جهت قدردانی و تجلیل از زحمات ارزشمند مراقبین سلامت، تقدیم شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار