معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش خراسان شمالی :

گفتگو یک روش مسالمت آمیز برای حل مسائل انسان ها است

بجنورد (پانا) -معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش خراسان شمالی محمد اکرامی فر گفت: یکی از شرایط مناظره و گفتگو دور‌شدن  . از تعصبات است، گفتگو به عنوان روش مسالمت‌آمیز برای حل مسائل انسان‌ها است و ما این را هر روز در زندگی روزمره تمرین می‌کنیم.

کد مطلب: ۱۱۷۱۴۵۰
لینک کوتاه کپی شد
گفتگو یک روش مسالمت آمیز برای حل مسائل انسان ها است

اکرامی فرگفت : مناظره دانش آموزی با هدف توسعه گفتگو در بین دانش آموزان و تقویت مهارت سخنوری و روحیه نقدپذیری و شناسایی دانش آموزان مستعد برگزار می شود.

معاون پرورشی وفرهنگی در خصوص برگزاری این مسابقه گفت: برگزاری چنین مسابقاتی موجب کشف استعدادها و بروز توانمندی های آنها در سایه رقابت دوستانه شده و همچنین موجب می شود دانش آموزان به مطالعه، تحقیق و پژوهش در موضوع مناظره بپردازند.

معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش خراسان شمالی تصریح کرد: زمینه‌های فرهنگی، اجتماعی و آئینی گسترده‌ای برای گفتگو داریم. در زمان‌های قدیم انسان‌ها برای برطرف کردن اختلافات ممکن بود به روی هم شمشیر بکشند اما بعد‌ها و با رخ دادن انقلاب شناختی و گسترش فکر و اندیشه، اصول عرف جامعه بهتر شد و اکنون به جایگاه بالایی در زمینه‌های اجتماعی رسیدیم.
محمداکرامی فر گفت: یکی از نتایج گفتگو آگاهی از مسئله است و اینکه همیشه باید تلاش‌مان بر روی مشکل متمرکز باشد و آن را چالشی ببینیم که برایش راه حل ایجاد کنیم.

در ادامه این مناظره،مجید مصباح مدیر سازمان دانش آموزی افزود:سازمان دانش آموزی در جهت افزایش مهارت های اجتماعی دانش آموزان برپا شده است،مهارت یا تربیت اجتماعی یکی از اصول و مبانی تربیتی یا ساحت های تربیتی در سند تحول است.

وی گفت: سازمان دانش آموزی نگاهی به تربیت بعد اجتماعی دانش آموزان و آینده سازان دارد و برنامه هایی مانند مناظرات اجرا می‌شود که نشانگر این است که باید در مسیری حرکت کنیم که گام دوم انقلاب است.آنها می‌توانند در این مناظرات نقد های یکدیگر را بشنوند این نکته بسیار مهمی است که سازمان دانش آموزی با برنامه های متنوع و بروز انجام می‌دهد،و این نگاه در سازمان دانش آموزی قوت گرفته است.

امروز در جامعه ما خشونت کم نیست،اما ما باید سعی کنیم مهارت گفتگو و شنیدن نقدها و نظرها در دانش آموزان را بیشتر کنیم.

این دوره مسابقه مناظره باحضور دو تیم چهار نفره موافق و مخالف بجنورد وشیروان تیم پسران وجاجرم وشیروان تیم دختران به بیان دیدگاه ها و نظرات خود پرداختند.

در پایان این مسابقات تیم مناظره دانش آموزی پسران آذرخش شهرستان بجنوردوتیم دختران شهرستان جاجرم پس از پشت سر گذاشتن دو مرحله مناظره به مرحله پایانی صعود کرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار