۱۲۶ هزار کیلومتر باند از راه‌های آذربایجان‌شرقی برف‌روبی شد

تبریز(پانا) - مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان‌شرقی گفت: در جریان عملیات راهداری زمستانی طی امسال ۱۲۶ هزار کیلومتر باند از راه‌های استان آذربایجان‌شرقی برف‌روبی و نمک‌پاشی شد.

کد مطلب: ۱۱۷۱۱۳۵
لینک کوتاه کپی شد
۱۲۶ هزار کیلومتر باند از راه‌های آذربایجان‌شرقی برف‌روبی شد

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز،علیزاده مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان‌شرقی با بیان اینکه عملیات راهداری زمستانی از ۱۵ آذر امسال آغاز شده و تا ۱۵ فروردین سال آینده ادامه دارد، گفت: در این عملیات ۲۵ هزار و ۵۰۰ تن مخلوط شن و نمک برای جلوگیری از لغزندگی راه‌های ارتباطی استفاده شده است.

او تعداد روز‌های برفی و کولاکی استان در زمستان امسال را ۲۰ روز اعلام کرد و گفت: در عملیات زمستانی نیرو‌های راهداری هفت هزار و ۲۰۰ مورد برف روبی در راه‌های روستایی استان انجام دادند.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان‌شرقی گفت: در این مدت نیرو‌های راهداری به ۲ هزار و ۹۱۳ دستگاه خودروی گرفتار در برف و کولاک امدادرسانی کرده و ۶۳۶ مسافر را در راهدارخانه‌های استان اسکان دادند.

علیزاده با اشاره به بارش برف و کولاک در روز‌های جمعه و شنبه این هفته در سطح استان گفت: به دنبال بروز کولاک راه ارتباطی حدود ۶۰ روستای استان بسته شده بود که با تلاش نیرو‌های راهداری بسیاری از راه‌ها بازگشایی شد و بقیه راه‌های روستایی که عمدتا در مناطق کوهستانی قرار دارند تا پایان امروز بازگشایی می‌شوند.

او افزود: در عملیات راهداری زمستانی امسال ۳۷۶ دستگاه ماشین آلات سبک و سنگین شامل بلدوزر، لودر، گریدر، کامیون، برف خور، نمک پاش و تراکتور فعال هستند.

علیزاده از مردم و مسافران خواست پیش از انجام سفر از وضعیت راه‌ها و شرایط آب و هوایی از طریق تلفن گویای ۱۴۱ که به صورت ۲۴ساعته پاسخگوست اطلاع کسب کنند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار