مسئول اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان خراسان رضوی :

اردوهای راهیان نور موجب تعمیق ارزشهای شجاعت، شهامت وایثار در دانش آموزان می‌شود

مشهد(پانا)- مسئول اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان خراسان رضوی کمترین دستاورد راهیان نور را این دانست که دانش آموزان در این اردوها الگوهای واقعی را پیدا می‌کردند.

کد مطلب: ۱۱۷۰۷۷۵
لینک کوتاه کپی شد
اردوهای راهیان نور موجب  تعمیق ارزشهای شجاعت، شهامت وایثار در دانش آموزان می‌شود

سید علیرضا امین یزدی مسئول اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان خراسان رضوی در گفت‌وگو با پانا اظهار کرد: یک‌سری سنت‌های خوب است که موجب رشد و شکوفایی جامعه می‌شود، سفر راهیان نور از این سنت ها است که در ابتدا توسط تشکل ها انجام می شد و بعد از آن آموزش و پرورش مستقیم ورود پیدا کرد که دانش آموزان از فضای راهیان نور و حال و هوای معنوی ایام دفاع مقدس بهره مند شود.
وی ادامه داد: حال و هوایی که طبق فرمایشات مقام معظم رهبری حال و هوای ناب هست و هر کدام از ما هر وقت رفتی و در این فضا ها قرار گرفتیم یک سفره معنوی خوبی برای مان چیده شده و کار قشنگ و زیبا بود که هر سال دانش‌آموزان، سال خودشان را با یک فضای معنوی و ارتباط گرفتن با شهدا شروع می‌کردند و گاهی اوقات تا پایان سال این ارتباط حفظ می شد.
وی با بیان اینکه برنامه راهیان نور برنامه خودسازی خیلی خوبی بود و کمترین دستاورد راهیان نور این بود که دانش آموزان الگوهای واقعی را پیدا می‌کردند و شجاعت شهامت و ایستادگی را درک می‌کردند این ارزش ها را به صورت واقعی و ملموس دریافت می‌کردند با واقعیت شجاعت و شهامت و ایثار روبرو می شدند و این موجب تعمیق این ارزشها در دانش آموزان بود.
امین یزدی گفت: متاسفانه با توجه به وجود این ویروس منحوس سال گذشته دانش‌آموزان از این نعمت محروم شدند، امسال اردو های راهیان نور مجازی یک اتفاق خوب برای پرکردن گوشه‌ای از خلع این سفر ها است توسط بسیج دانش آموزی و مجموعه آموزش و پرورش انجام می شود، انشالله با زحمت دوستان دانش آموزان بتوانند از آن حال و هوا بهره مند شوند و آن حس و فضای معنوی در خانه دانش آموزان جاری شود.
وی ادامه داد: هر یک دانش آموزی که بیشتر از این فضا بهره مند شود به اهداف تشکیلاتی و اهداف تربیتی که در سند تحول بنیادین و در اهداف تربیتی تشکل ها وجود دارد نزدیکتر میشویم بنابراین بر همه ما است به کمک کنیم این اردو پرشورتر و پر صفاتر برگزار شود و همه ما و همه دانش آموزان سال جدید را در کنار شهدا و سر سفره شهدا آغاز کنیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار