سفیر ایران در مسکو مطرح کرد؛

افق‌های روشن همکاری میان ایران و روسیه

تهران (پانا) - به گفته سفیر ایران در مسکو افق های روشن همکاری های دوجانبه، منطقه ای و بین المللی میان ایران و روسیه در پیش رو است.

کد مطلب: ۱۱۷۰۵۸۸
لینک کوتاه کپی شد
افق‌های روشن همکاری میان ایران و روسیه

کاظم جلالی سفیر ایران در روسیه در رشته توییتی به مناسبت بیستمین سالگرد معاهده اساس روابط متقابل و اصول همکاری بین جمهوری اسلامی ایران و فدراسیون روسیه نوشت: «بیستمین سالگرد معاهده اساس روابط متقابل و اصول همکاری بین جمهوری اسلامی ایران و فدراسیون روسیه یادآور ضرورت تحکیم مودت بین دو کشور همسایه و دوستی دو ملت و تاکیدی بر اصول بنیادین روابط دو کشور از جمله تعمیق روابط دوجانبه و مقابله با تهاجم اقتصادی و سیاسی قدرت‌های مداخله گر غربی در منطقه غرب آسیا و حفط ثبات و امنیت در منطقه است .

سفیر ایران در مسکو گفت: ایران جدید در آستانه ۱۴۰۰ شمسی و روسیه نوین پس از پسا فروپاشی، با عبور از فراز و فرودهای روابط تاریخی دو کشور همسایه در رژیم های پیشین؛ در دوران جدید تلاش دارند تا از تجربیات گذشته برای خلق فرصت های تازه برای ایجاد صلح، ثبات، دوستی و ممانعت از ایفای نقش تخریبی عوامل ثالث در تعمیق روابط فی مابین خود استفاده کنند.

ایران جدید در آستانه ۱۴۰۰ شمسی و روسیه نوین پس از پسا فروپاشی با عبور از فراز و فرودهای روابط تاریخی دو کشور همسایه در رژیم های پیشین؛ در دوران جدید تلاش دارند تا از تجربیات گذشته برای خلق فرصت های تازه برای ایجاد صلح، ثبات، دوستی و ممانعت از ایفای نقش تخریبی عوامل ثالث در تعمیق روابط فی مابین خود استفاده کنند.

پیام راهبردی مقام معظم رهبری به رئیس جمهور محترم روسیه و پاسخ متقابل ایشان؛ اراده و عزم رهبران عالی دو کشور را برای راهبری مستحکم و تعمیق روابط درازمدت و مستمر و پایدار بین دو همسایه بزرگ را به نمایش می گذارد.

آینده ای درخشان از گسترش همه جانبه روابط بین ایران جدید و روسیه نوین و افق های روشن همکاری های دوجانبه، منطقه ای و بین المللی پیش رو است.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار