معاون طرح و برنامه وزارت صنعت، معدن و تجارت خبر داد:

رشد تولید در بسیاری از صنایع اصلی در حوزه صنعتی و معدنی

تهران (پانا) - معاون طرح و برنامه وزارت صنعت، معدن و تجارت با تاکید بر روند رو به رشد بخش تولید در ۱۱ ماهه امسال می‌گوید د ر این مدت از ۳۸ کالای اصلی و منتخب صنعتی و معدنی ۲۵ کالا، رشد تولید داشته است.

کد مطلب: ۱۱۷۰۵۸۰
لینک کوتاه کپی شد
رشد تولید در بسیاری از صنایع اصلی در حوزه صنعتی و معدنی

به گزارش وزارت صمت، سعید زرندی با اشاره به رشد تولید در بسیاری از صنایع اصلی در حوزه صنعتی و معدنی گفت: در ۱۱ ماهه سال جاری، لوازم خانگی با ۳۸ درصد رشد، شمش آلومینیوم ۵۴ درصد، انواع خودرو سواری ۱۸ درصد، فولاد ۷ درصد و سیمان بیش از ۱۲ درصد رشد را شاهد بوده‌اند.

تولید بیش از ۴ میلیون دستگاه در بخش لوازم خانگی

معاون طرح و برنامه وزارت صمت میزان تولید در صنعت لوازم خانگی را بیش از ۴ میلیون دستگاه عنوان کرد و افزود: از ابتدای سال تا پایان بهمن ماه، در بخش خودرو سواری ۸۳۰ هزار دستگاه، فولاد خام ۲۶ میلیون تُن، سیمان ۶۳ میلیون تُن و شمش آلومینیوم ۳۹۴ هزار تن در ۱۱ ماه امسال تولید شد.

زرندی ادامه داد: در این مدت چرم، الکتروموتور، سموم دفع آفات نباتی آلومینیا، ظروف چینی با کاهش تولید مواجه بوده‌اند.

تصویب ۱۳۵ طرح در هیئت سرمایه‌گذاری خارجی

وی در بخش دیگر صحبت‌های خود از تصویب ۱۳۵ طرح صنعتی، معدنی و تجاری در هیئت سرمایه گذاری خارجی خبر داد و تصریح کرد: در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته، شاهد رشد ۶۴ درصدی رشد در تعداد این طرح‌ها هستیم.
بهره‌برداری از ۴۰۰ واحد جدید

معاون طرح و برنامه وزارت صنعت، معدن و تجارت ادامه داد: همچنین در این مدت ۶ هزار و ۴۰۰ واحد جدید به بهره برداری رسیده است که به لحاظ تعدادی ۷ درصد رشد داشته است.

۵۲ درصد رشد در صدور پروانه صنفی

بر اساس توضیحات زرندی، در این بازه زمانی صدور پروانه صنفی ۵۲ درصد رشد داشته است؛ همچنین تعداد ۵۸۸ هزار مجوز صنفی و بالغ بر ۳۰ هزار نماد الکترونیکی صادر شده است.

رشد ۵ درصدی بازرسی واحد‌های صنفی

وی در پایان به افزایش بازرسی از واحد‌های صنفی اشاره کرد و گفت:در ۱۱ ماه امسال بیش از ۳ میلیون بازرسی و کنترل واحدهای صنفی انجام شده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۵ درصد افزایش یافته است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار