آموزش و پرورش در هفته‌ای که گذشت؛

از تصویب لایحه رتبه‌بندی معلمان تا مشخص شدن زمان آزمون‌های ورودی مدارس سمپاد

تهران (پانا) _ اعلام خبر از تصویب لایحه رتبه‌بندی معلمان برای اجرا در سال آینده، پرداخت هزینه مهدکودک به فرهنگیان، تعیین زمان ثبت نام آزمون ورودی مدارس استعدادهای درخشان و افتتاح رادیو سوادآموزی از خبرهای مهم حوزه آموزش و پرورش در هفته اخیر هستند.

کد مطلب: ۱۱۷۰۲۳۶
لینک کوتاه کپی شد
از تصویب لایحه رتبه‌بندی معلمان تا مشخص شدن زمان آزمون‌های ورودی مدارس سمپاد

دانش‌آموزان داوطلب ورود به مدارس استعدادهای درخشان (سمپاد) بعد از تعویق آزمون‌های ورود به این مدارس سرانجام از بلاتکلیفی درآمدند و خود را برای شرکت در آزمون‌های بهار 1400 آماده می‌کنند. سازمان ملی پرورش استعدادهای درخشان این هفته اعلام کرد که داوطلبان ورود به دبیرستان‌های دوره اول و دم استعدادهای درخشان باید از 11 تا 25 فروردین از طریق سامانه آزمون ثبت نام کنند.

وزیر آموزش و پرورش این هفته از تصویب لایحه رتبه بندی معلمان در هیأت وزیران خبر داد. حاجی ‌میرزایی پیشتر اعلام کرده بود که بودجه اجرای رتبه‌بندی در لایحه بودجه سال 1400 گنجانده شده است. با اعلام خبر تصویب لایحه رتبه‌بندی معلمان در سال 1400 فرهنگیان کشور چشم‌براه عمل به این وعده چندساله در سال پیشِ رو هستند.

بانوان فرهنگی که از خدمات مهدکودک برای فرزندان خود استفاده می‌کنند، این هفته با قول معاونت برنامه‌ریزی و توسعه منابع آموزش و پرورش امیدوار شدند به زودی هزینه‌های پرداختی بابت مهدکودک فرزندان خود در سال 99 را دریافت کنند. طبق اعلام این معاونت، این کمک‌هزینه برای مشمولین در سال 98 به‌صورت کامل پرداخت شد و پرداخت هزینه‌های سال 99 نیز در دستور کار قرار دارد.

افتتاح دهکده ورزش دانش‌آموزی در استان آذربایجان شرقی، اعلام تداوم فعالیت مدارس کشور تا 28 اسفندماه، قول پرداخت کمک‌هزینه مهدکودک به فرهنگیان زن در سال 99، اعلام زمان ثبت نام آزمون‌های ورودی دبیرستان‌های دوره اول و دوم استعدادهای درخشان، ساخت 1500 مدرسه روستایی و عشایری با کمک بنیاد برکت و افتتاح رادیو اینترنتی سوادآموزی از دیگر خبرهای مهم حوزه آموزش و پرورش طی هفته اخیر هستند که مشروح آن را در ادامه می‌خوانید.

فعالیت مدارس کشور تا 28 اسفندماه ادامه دارد

مرکز اطلاع‌رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش وپرورش با صدور اطلاعیه‌ای از تداوم فعالیت مدارس کشور تا 28 اسفندماه خبر داد.

متن این اطلاعیه به این شرح است:

جریان آموزشی در سال تحصیلی جاری با سختکوشی معلمان، همراهی دانش آموزان و مشارکت خوب اولیای آنان در بسترهای تعریف‌شده آموزشی و پرورشی نظیر؛ شبکه آموزش دانش‌آموزی«شاد»، آموزش های تلویزیونی و ارائه بسته‌های آموزشی در حال انجام و پیگیری است.

شایان‌ذکر است؛ این آموزش ها در ایام پایانی سال به قوّت خود ادامه خواهد یافت و تمامی مدارس کشور طبق برنامه زمان‌بندی و تقویم آموزشی و اجرایی وزارت آموزش‌ و پرورش تا 28 اسفندماه، فعالیت های آموزشی و پرورشی خود را ارائه خواهند داد.

از معلمان، دانش آموزان و اولیای محترم آنان درخواست می‌شود تا اخبار و اطلاعیه‌های وزارت آموزش‌ و پرورش را صرفاً ازطریق پورتال اطلاع‌رسانی این وزارتخانه پیگیری کنند.

افتتاح دهکده ورزش دانش‌آموزی در استان آذربایجان شرقی

فاز اول دهکده ورزش دانش آموزی در تبریز با حضور محسن حاجی میرزایی در مساحت یک هزار و 823 متر مربع به صورت سالن چند منظوره با متراژ اداری ۲۰۶مترمربع، سالن بدنسازی ۱۷۶مترمربع، سالن فوتسال یک هزار و 286 مترمربع و میدان فوتسال ۸۰۰مترمربع و با هزینه 5 میلیارد تومان افتتاح شد.

لایحه رتبه بندی معلمان به تصویب هیأت وزیران رسید

وزیر آموزش و پرورش از تصویب لایحه رتبه بندی معلمان در هیأت وزیران خبر داد. حاجی میرزایی در پیام توییتری خود نوشت: لایحه رتبه بندی معلمان به تصویب هیأت وزیران رسید. ارتقای صلاحیت های تخصصی و حرفه ای معلمان و استقرار نظام پرداخت بر اساس تخصص و عملکرد رقابتی، از اهداف این لایحه است. وزیر آموزش و پرورش، تصویب این لایحه را «عمل به وعده ها» تعبیرکرد.

پرداخت کمک‌هزینه مهدکودک برای فرهنگیان زن در سال 99 در دستور کار قرار دارد

معاونت برنامه‌ریزی و توسعه منابع با اعلام اینکه پرداخت کمک ‌هزینه مهدکودک فرهنگیان زن برای سال 99 در دستور کار قرار دارد و این مطالبات در سال 98 به‌طور کامل پرداخت ‌شده است و برای سنوات 84 لغایت 97 نیز به مبلغ 240 میلیارد تومان در لایحه بودجه سال 1400 در نظر گرفته‌ شده است، اعلام کرد: با توجه به مصوبات ستاد ملی مبارزه با کرونا و به‌منظور پیشگیری از پاندمی کووید-19 و با تأکید بر حفظ سلامت همکاران، مراجعه به مرکز و یا طرح شکایت در دیوان عدالت اداری و سایر مراجع برای پیگیری مطالبات ضرورت ندارد.

با توجه به طرح شکایت برخی از همکاران فرهنگی در خصوص پرداخت مطالبات کمک‌هزینه مهدکودک به کارکنان وزارت آموزش‌وپرورش، از سوی معاون برنامه‌ریزی و توسعه منابع، بخشنامه پرداخت کمک‌هزینه مهدکودک برای کارمندان زن دستگاه‌های اجرایی فاقد مهدکودک دولتی به ادارات کل استان ابلاغ شد.

با عنایت به راهبرد اعلامی از سوی وزیر محترم آموزش‌وپرورش مبنی بر عدم شکل‌گیری دیون و مطالبات کارکنانی جدید در طی دوران تصدی مسئولیت ایشان، این کمک‌هزینه برای مشمولین در سال 98 به‌صورت کامل پرداخت گردید که انجام این مهم در سال 99 نیز در دستور کار قرار دارد و این معاونت جهت تسویه کامل این سرفصل هزینه‌ای در سال جاری اهتمام دارد.

همچنین به‌منظور تسویه مطالبات مربوط به سنوات 84 لغایت 97 نیز همان‌گونه که اشاره گردید مبلغ 2 میلیارد و400 میلیون ریال (240 میلیارد تومان) در لایحه بودجه سال1400 درنظرگرفته شده است که پس از تصویب در مجلس شورای اسلامی و ابلاغ تخصیص در سال آتی، به‌حساب ذی‌نفعان واریز خواهد شد.

زمان آزمون‌های ورودی دبیرستان‌های دوره اول و دوم استعدادهای درخشان مشخص شد

سازمان ملی استعدادهای درخشان دستورالعمل ثبت نام و شرکت در آزمون‌های ورودی دبیرستان‌های دوره اول و دوم استعدادهای درخشان در سال‌تحصیلی 1400-1401 را ابلاغ کرد.

بر این اساس، ثبت‌نام دانش­آموزان از تاریخ 11 تا 25 فروردین 1400 از طریق سامانه azmoon.medu.ir آغاز خواهد شد. زمان ثبت‌نام به مدت ۱۵ روز تعیین شده و قابل تمدید نخواهد بود.

دانش آموزان حتماً باید در اولین فرصت، نسبت به دریافت رمز همگام از مدرسه محل تحصیل خود اقدام کنند.

ساخت 1500 مدرسه روستایی و عشایری با کمک بنیاد برکت

آئین بهره‌برداری از 100 مدرسه و 350 مسجد و مرکز فرهنگی برکت و انعقاد تفاهم‌نامه ساخت 1500 مدرسه روستایی و عشایری با حضور محسن حاجی میرزایی، حجت‌الاسلام محمدی گلپایگانی و محمد مخبر و جمعی از مسئولین در محل نمایشگاه دستاوردهای بنیاد برکت در باغ بهشت بنیاد برکت برگزار شد.

در این مراسم یک باب مدرسه سبز برکت به‌صورت نمادین افتتاح و تفاهم‌نامه بین آموزش‌وپرورش و بنیاد برکت ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) به امضا رسید.

ایمنی در برابر زلزله 8 ریشتری، عایق در برابر سرما و گرما، منطبق با شرایط اقلیمی، قابل‌حمل، کیفیت بالا و ماندگاری دائمی، ساخته‌شده از مصالح سبز و دوستدار محیط‌زیست و ... از ویژگی‌های مدرسه سبز برکت است.

رادیو اینترنتی سوادآموزی افتتاح شد

همزمان با گردهمایی مجازی معاونین و رؤسای ادارات سوادآموزی سراسر کشور، رادیو اینترنتی سوادآموزی تحت عنوان «رادیو رسا» با پیام محمدزاده معاون وزیر و رئیس سازمان رو نمایی و افتتاح شد.

هر هفته به مدت ۳۰دقیقه خبرهای مربوط به حوزه سوادآموزی، برنامه های آموزشی ویژه دوره های سوادآموزی، بیان قانون و مقررات اداری و خاطرات سوادآموزی برای سوادآموزان، آموزش دهندگان و کارکنان حوزه ستادی و استانی در رادیو رسا پخش می شود.

قرار است با طراحی و ایجاد اپلیکیشن رادیو رسا دسترسی آسان تری برای مخاطبان مهیا شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار