۳ هزار اصله نهال در اختتامیه طرح کوچ توزیع شد

رشت ( پانا) - معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش استان گیلان گفت با پایان مرحله دوم طرح کوچ در نیمه اسفند، توزیع ۳ هزار اصله نهال سلامت در مدارس استان آغاز شد.

کد مطلب: ۱۱۶۹۹۹۴
لینک کوتاه کپی شد
۳ هزار اصله نهال در اختتامیه طرح کوچ توزیع شد

به گزارش اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی اداره کل آموزش و پرورش استان گیلان، امیر سراجی در این باره گفت: طرح کوچ یکی از ۲۵ بسته تحولی وزارت آموزش و پرورش است که با رویکرد ترویج سبک زندگی فعال و سالم و با شعار «دانش آموز سالم، مدرسه سالم، جامعه سالم» از ابتدای سال تحصیلی جاری در همه مدارس استان انجام شده است.

وی با اشاره به انجام طرح کوچ در دو مرحله از از ۲۶ مهر تا ۱۵ آبان و همچنین از اول تا ۱۵ اسفند خاطرنشان کرد: در طرح ملی کنترل وزن و چاقی در نهایت به دانش آموزان موفق در کاهش وزن « با همکاری و امضاء تفاهمنامه با محیط زیست » نهال اهدا می‌شود تا در منزل، محله یا مدرسه غرس کنند.

معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش استان گیلان با اشاره به اقدامات انجام شده در طرح کوچ اظهار کرد: مشاوره غذایی و ارائه فعالیت های بدنی توسط مراقبان سلامت و دبیران تربیت بدنی، تولید ۴۲ عنوان محتوای علمی و درسی با موضوع ورزش در خانه و پویا نمایی و تهیه ۱۰ فیلم ورزش صبحگاهی از اقدامات موثر معاونت تربیت بدنی و سلامت استان در این زمینه است. سراجی با بیان مشارکت اساتید دانشگاهی در تبیین علمی ضرورت حفظ سلامتی با تناسب وزن خاطرنشان کرد: در این دوره ۱۰ وبینار علمی، آموزشی برگزار شد که در آن ۶۵ هزار نفر از معلمان، اولیا و دانش آموزان در فضای شاد حضور داشتند.

وی افزود: استان گیلان در مرحله اول با سنجش قد و وزن ۹۷ درصد دانش آموزان جزو ۵ استان برتر کشور قرار گرفت.

در اجرای طرح کوچ که با مشارکت معلمان، خانواده ها و دستگاه های عضو ائتلاف اجرای این طرح به ویژه وزارت بهداشت و رسانه ملی، برگزار شده است؛ معلمان ورزش و مراقبان سلامت ضمن کنترل وزن، قد و سنجش شاخص توده بدنی دانش آموزان، با مداخله و ارایه برنامه های لازم، دانش آموزان را در تناسب وزن و افزایش تحرک و شادابی یاری می کنند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار