در نخستین مجمع خیرین مدرسه ساز زاهدان عنوان شد:

نرخ رشد دانش آموزی۳ تا ۷درصدی زاهدان هشدار جدی برای تامین فضای آموزشی است

زاهدان (پانا) -مدیر آموزش و پرورش ناحیه ۲ زاهدان، از تشکیل مجمع خیرین مدرسه ساز این شهرستان زاهدان برای نخستین بار خبر داد و گفت شرایط خاص شهرستان زاهدان و نرخ رشد دانش آموزی بین ۳ تا ۷ درصدی در مناطق مختلف، هشداری جدی برای تامین فضاهای آموزشی مورد نیاز است که اگر برای آن چاره ای اندیشیده نشود همه ساله چالش های متعددی در این زمینه ایجاد خواهد شد.

کد مطلب: ۱۱۶۹۴۵۳
لینک کوتاه کپی شد
نرخ رشد دانش آموزی۳ تا ۷درصدی زاهدان هشدار جدی برای تامین فضای آموزشی است

به گزارش روابط عمومی آموزش و پرورش ناحیه ۲ زاهدان، داود صیاد در آیین تشکیل مجمع خیرین این شهرستان اظهار کرد: مطابق پژوهش انجام شده در آموزش و پرورش ناحیه 2 و به استناد میزان جمعیت دانش‌آموزی از سال تحصیلی ۹۵-۹۶ تاکنون، شاهد افزایش نرخ رشد دانش ‌آموزی بین ۳ تا ۷ درصد هستیم.

وی افزود: در مناطقی که توسعه شهر در آن حوزه ها اتفاق می افتد نرخ رشد دانش آموزی افزایش چشمگیری داشته به گونه‌ای که اگر برای فضای آموزشی مورد نیاز آن چاره‌ای اندیشیده نشود قطعاً با مشکلات جدی در این حوزه مواجه خواهیم بود.

مدیر آموزش و پرورش ناحیه ۲ زاهدان، تشکیل مجمع خیرین را ضرورتی انکارناپذیر دانست و گفت: توجه صرف به اعتبارات دولتی قطعاً راهگشای مشکل فضاهای آموزشی نخواهد بود.

وی تصریح کرد: در بسیاری از مدارس شهرستان زاهدان به دلیل تراکم بالای دانش آموزی مجبور به استفاده از کانکس ها برای پوشش، جذب و نگهداشت دانش‌آموزان هستیم.

صیاد با اشاره به اینکه در جمع حاضر مجموعه ای از سرآمدان نیک اندیش خیر از صنوف مختلف حضور دارند، گفت: بنای ما بر این است تا با همکاری مجمع خیرین استان در نظام مند کردن فعالیت های مدرسه سازی گام‌های موثری برداریم.

مدیر آموزش و پرورش ناحیه ۲ زاهدان گفت: خوشبختانه مجموعه نوسازی مدارس با دغدغه مندی هرچه تمام امور مربوط به ساخت فضاهای آموزشی را با جدیت دنبال می کند و از این بابت وظیفه داریم به عنوان نماینده دانش‌آموزان مراتب سپاسگزاری خود را اعلام کنیم.

وی افزود: هیئت امنای مجمع خیرین مدرسه ساز شهرستان در جلسه آتی انتخابات هیئت مدیره را برگزار و از میان افراد موجود ۹ نفر به عنوان اعضای هیئت مدیره انتخاب خواهند شد که در این میان رئیس آموزش و پرورش و نماینده نوسازی به عنوان اشخاص حقوقی در مجمع خیرین فعالیت خواهند کرد.

مدیر آموزش و پرورش ناحیه ۲ زاهدان خاطرنشان کرد: به پاس همت، پیگیری، تلاش و حضور خیرین گرانقدر وظیفه داریم تا با تمام وجود در خدمت این عزیزان باشیم.

صیاد با اشاره به اینکه استان سیستان و بلوچستان دارای مشکلات عدیده ای که ماحصل انباشت معضلات در طی سالیان دراز بوده، بیان کرد: خوشبختانه به همت اداره کل آموزش و پرورش و پیگیری فرماندار شهرستان زاهدان سند توسعه عدالت آموزشی در بحث فضا آماده شده و هم اینک تمامی نیاز های موجود برای ساخت فضای آموزشی جدید احصاء شده است.

وی تاکید کرد: پس از تشکیل مجمع خیرین مدرسه ساز مهمترین رسالت ما جذب و نگهداشت خیرین و تلاش برای ساخت فضاهای آموزشی در محدوده جغرافیایی است که بیشترین نیاز در آن احساس می‌شود.

مدیر آموزش و پرورش ناحیه ۲ زاهدان اظهار کرد: مجمع خیرین مدرسه ساز شهرستان زاهدان منشا تحولات بسیاری در این حوزه خواهد شد.

صیاد، مدرسه سازی را امری خداپسندانه و معامله با خدا دانست و گفت: گاهی ما در مجموعه شهرستان زاهدان نیاز به احداث واحد آموزشی جدید نداریم اما می توان با ساخت یک یا چند کلاس درس و افزودن آن به کلاسهای آموزشی موجود، مشکلات بسیاری در این زمینه را مرتفع کنیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار