مدیر سازمان دانش آموزی استان خبر داد:

آیین گرامیداشت هفته تربیت اسلامی و تجلیل از فعالان حوزه پرورشی استان کردستان

سنندج(پانا) - مراسم گرامیداشت هفته تربیت اسلامی با حضور مدیرکل آموزش و پرورش کردستان برگزار و از مسئولان و دست اندرکاران حوزه پرورشی و فرهنگی استان تجلیل شد.

کد مطلب: ۱۱۶۸۵۱۲
لینک کوتاه کپی شد
آیین گرامیداشت هفته تربیت اسلامی و تجلیل از فعالان حوزه پرورشی استان کردستان

به گزارش اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش استان، مراسم گرامیداشت هفته تربیت اسلامی و سالروز تأسیس نهاد امور تربیتی با حضور مدیرکل آموزش و پرورش، معاون پرورشی و فرهنگی، روسا، کارشناس مسئولان و کارشناسان حوزه پرورشی و فرهنگی اداره کل در سالن جلسات برگزار و با اهدای لوح سپاس از تلاش و زحمات مسئولین و دست اندرکاران این حوزه تجلیل به عمل آمد.

در این مراسم رشید قربانی مدیرکل آموزش و پرورش کردستان با تبریک هشتم اسفند سالروز تاسیس نهاد مقدس امور تربیتی و هفته تربیت اسلامی، از تلاش و زحمات کلیه مسئولین و دست اندرکاران حوزه پرورشی استان تقدیر و تشکر کرد.

قربانی با بیان اینکه مسئله تربیت، از موضوعات بسیار مهم در آموزش و پرورش است؛ اظهار کرد: موضوع تربیت در دیدگاه علمای اسلامی و فلاسفه نیز از دیرباز دارای اهمیت بوده و اولیاء الله، دانشمندان اسلامی و غربی نیز به اهمیت این موضوع پرداخته اند.

وی با تاکید بر اینکه روح تربیت باید در معلمان ما حاکم باشد و تربیت منبع دمیدن روح به کلاس درس باشد؛ خاطرنشان کرد: بنیان گذاران نهاد مقدس امور تربیتی شهیدان رجایی و باهنر به خوبی اهمیت مسئله مهم تربیت را دریافته بودند.

مدیرکل آموزش و پرورش کردستان با اشاره به اینکه در ساحت های شش گانه سند تحول بنیادین، پنج ساحت به با موضوع تربیت ارتباط مستقیم دارد؛ گفت: همین موضوع، مسئولیت مربیان پرورشی مدارس را بسیار سنگین کرده است .

قربانی دامنه فعالیت حوزه پرورشی را بسیار گسترده عنوان کرد و با بیان اینکه در ایام کرونا حجم فعالیت های آموزش و پرورش سنگین شده است؛ گفت: در این میان حجم کار حوزه پرورشی نسبت به حوزه های دیگر در فضای مجازی به مراتب بیشتر بوده است.

در ابتدای این نشست حجت الله نریمانی معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش کردستان نیز با تبریک هفته تربیت اسلامی به پرچمداران حوزه تربیت، به بیان گزارشی از اهم فعالیت های معاونت پرورشی و فرهنگی در طول سال گذشته پرداخت.

نریمانی از اجرای 330 فعالیت در قالب 31 برنامه در معاونت پرورشی و فرهنگی استان خبر داد و گفت: حجم فعالیت حوزه پرورشی نسبت به برنامه های حضوری چندین برابر شده است، اما خوشبختانه با جدیت و پیگیری همکاران، کلیه فعالیت ها به نحو مطلوب اجرایی شده است به گونه ای که در ارزیابی شاخص های اختصاص حائز رتبه پنجم کشوری شده ایم.

وی در ادامه به برخی از موفقیت های حوزه پرورشی در طول سال گذشته نیز اشاره کرد و کسب رتبه های برتر قرآنی، جشنواره های فرهنگی هنری ، جشنواره نوجوان سالم را از اهم این موفقیت ها عنوان کرد.

در پایان این مراسم و با حضور مدیرکل آموزش و پرورش کردستان، از تلاشگران و دست اندرکاران حوزه پرورشی در سطح استان با اهدای لوح سپاس تجلیل به عمل آمد.

گفتنی است از هشتم تا چهاردهم اسفندماه هفته تربیت اسلامی نام گذاری شده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار