تعداد هنرستان‌های کشاورزی ۳ برابر می‌شود

تهران (پانا) - کمیته همکاری وزارتخانه‌های آموزش‌وپرورش و جهاد کشاورزی، افزایش 3 برابری تعداد هنرستان‌های کشاورزی وابسته به وزارت جهاد کشاورزی از 8 هنرستان به 24 هنرستان در سال 1400 را تصویب کرد.

کد مطلب: ۱۱۶۸۰۴۲
لینک کوتاه کپی شد
تعداد هنرستان‌های کشاورزی ۳ برابر می‌شود

به گزارش مرکز اطلاع‌رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش‌وپرورش، نشست تخصصی توسعه و تقویت آموزش‌های مهارتی در زمینه کشاورزی، با حضور معاونان آموزش متوسطه وزیر و معاون آموزش و ترویج وزارت جهاد کشاورزی در سالن جلسات معاونت برگزار و افزایش سه برابری (300 درصدی) تعداد هنرستان‌های کشاورزی وابسته به وزارت جهاد کشاورزی از 8 هنرستان به 24 هنرستان در سال 1400 از مصوبات این کمیته مشترک بود.

شایان‌ذکر است؛ تعاملات سازنده بین دو دستگاه، ضرورت توجه به امنیت غذایی کشور، تربیت نیروی انسانی ماهر در بخش کشاورزی، مشارکت و همکاری در طرح تربیت کشاورزان آینده و طرح جامع آموزش کشاورزی و همچنین، پیش‌بینی افزایش این ظرفیت هنرستان‌های مذکور تا 40 واحد در سال‌های آتی ازجمله بحث‌های مطرح‌شده در این نشست مشترک بود.

گفتنی است؛ از مجموع 160 رشته کاردانش،33 رشته در زمینه کشاورزی است و اولویت برخورداری از تسهیلات فنی و اعتباری به فارغ‌التحصیلان هنرستان‌های کشاورزی از دیگر مشوق‌های وزارت جهاد به هنرجویان است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار