همایش قطبی طلایه داران تربیت شهرستان های بوشهر، دشتستان ، مناطق آبپخش ، سعدآباد و شبانکاره در برازجان برگزار شد

دشتستان(پانا)- همایش قطبی طلایه داران تربیت با حضور معاون پرورشی و مربیان ، مشاوران شهرستان های بوشهر ، دشتستان ، مناطق آبپخش ، سعدآباد و شبانکاره در برازجان برگزار شد .

کد مطلب: ۱۱۶۶۴۳۰
لینک کوتاه کپی شد
همایش قطبی طلایه داران تربیت شهرستان های بوشهر، دشتستان ، مناطق آبپخش ، سعدآباد و شبانکاره در برازجان برگزار شد

به گزارش روابط عمومی آموزش و پرورش شهرستان دشتستان ، فرماندار دشتستان در آئین تجلیل از طلایه داران تربیت شهرستان ها بوشهر و مناطق چهارگانه دشتستان با گرامیداشت ولادت حضرت علی (ع) و روز مرد گفت : روز مرد بزرگداشت یاد و خاطره بزرگ مردانی است که با نثار خون خود به اسلام و انقلاب عزت و آبرو بخشیدند .

فتح اله نوروزی خاطرنشان کرد: اگر امروز فداکاری و ایثار این بزرگمردان و رزمندگان در طول دوران دفاع مقدس نبود قطعاً سرنوشت دیگری داشتیم و نمی توانستیم در دنیا اقتدار خود را نشان دهیم .

وی با گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان رجایی و باهنر و سالروز تاسیس امور تربیتی، این نهاد را یادگار این شهیدان بزرگ عنوان کرد و گفت : مربیان پرورشی به عنوان میراث داران انبیاء و اسطوره های خدمت در جامعه هستند .

فرماندار دشتستان در خصوص علت تشکیل این نهاد گفت: چون دشمنان در دوران جنگ هشت ساله نتوانستند به کشور ما مسلط شوند به این نتیجه رسیدند که از طریق فرهنگی وارد عمل شوند و این شهیدان با تاسیس نهاد مقدس امور تربیتی توانستند به مقابله با اهداف دشمنان برخیزند .

نوروزی بیان کرد: نهاد امور تربیتی به عنوان یکی از بزرگترین دستاوردهای این نظام می تواند ما را در پاسداشت و حراست از همه دستاوردهای نظام یاری کند.

وی مهمترین اهداف تعلیم و تربیت را چگونه اندیشیدن و تفکر و انتخاب کردن عنوان کرد و گفت: برای تربیت و انتقال مهارت به دانش آموزان جهت شکل دهی به تفکر و شخصیت آنان باید به امور تربیتی توجه ویژه شود .

معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش استان بوشهر هم در این مراسم گفت: همان سال‌های ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی بود که نهادی در آموزش و پرورش با عنوان امور تربیتی با هدف گسترش و تعمیق ارزش‌های انقلاب اسلامی شکل گرفت.

علی موحدی خاطرنشان کرد: شهیدان رجایی و باهنر در دوران تصدی وزارت آموزش و پرورش در سال 1359 اقدام به تأسیس ستادهای امور تربیتی در مدارس کردند تا دانش آموزان را به ارزش‌های اسلامی ترغیب کنند.

وی نقش مربیان تربیتی و پرورشی در تربیت کودکان و شکل گیری شخصیت آنها را مهم دانست و گفت: نقش الگویی مربی، در تربیت دانش آموزان غیر قابل انکار است و بر هیچکس پوشیده نیست و ارتباط نزدیک مربیان با دانش آموزان نقش مهمی در سلامت فکری و روانی آنها ایفا می‌کند.

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش استان بوشهر با اشاره به آسیب های دوران کرونا برای دانش آموزان گفت : نفس پاک معلم در کلاس درس می تواند نقش موثری در کاهش آسیب های اجتماعی دانش آموزان داشته باشد و دوری از مدرسه و استفاده بیش از حد از فضای مجازی باعث پیدایش آسیب های اجتماعی شده است که نقش مربیان در آگاهی دانش آموزان از این آسیب ها بسیار حائز اهمیت است .

موحدی با اشاره به جمعیت 1700 نفری مربیان پرورشی گفت : در این هفته در حد توان از زحمات و تلاش های همه این عزیزان تجلیل می نماییم و قدردان زحمات همه شما عزیزان هستیم .

مدیر آموزش و پرورش شهرستان دشتستان هم در این مراسم نهاد امور تربیتی را نهادی مقدس دانست و گفت : این نهاد پس از پیروزی انقلاب اسلامی توسط شهیدان رجایی و باهنر و با نگاهی انقلابی شکل گرفت .

سهراب باقری افزود : این روز و هفته فرصتی است تا با آرمان های شهیدان رجایی و باهنر تجدیدمیثاق نموده و از تلاشگران این عرصه تقدیر و تشکر نمائیم و همه احاد جامعه را با نقش و ماموریت این نهاد بزرگ در تعلیم و تربیت آشنا نمود .

وی بیان داشت : براساس سند تحول بنیادین ، نهاد امور تربیتی موظف است تا در کنار معاونت آموزشی ، با تدوین برنامه های لازم در راستای ترویج فرهنگ اسلامی و تحکیم فضایل اخلاقی زمینه پرورش و تربیت متوازن و تمام ساحتی دانش آموزان را فراهم کند .

مدیر آموزش و پرورش شهرستان دشتستان خاطرنشان کرد : گرچه کرونا شیوه آموزش را از حضوری به مجازی تغییر داد بنابراین نقش معلمان و مربیان در رعایت شیوه نامه های بهداشتی توسط والدین و دانش آموزان موثر است و معلمان با اطلاع رسانی های لازم خانواده ها را به رعایت دقیق این دستورالعمل ها ترغیب کنند .

معاون پرورشی و تربیت بدنی شهرستان دشتستان هم در این همایش گفت : سالی را که پشت سر گذاشتیم ، با همت و تلاش همه مربیان در حوزه پرورشی فعالیت های خوبی در جای جای استان رقم خورد که نشان از تلاش مضاعف همه شما عزیزان است.

حبیب اله بوستانی خاطرنشان کرد : سال تحصیلی جدید را در حالی آغاز نمودیم که با مجازی بودن فعالیت های دانش آموزان ، اما تلاش و فعالیت همه شما به دلیل پیدایش آسیب های نوپدید در دانش آموزان چندبرابر شده است .

وی افزود : در این سال هم طرح های مختلفی همچون نماد ، یاریگران زندگی ، آسیب های اجتماعی ، فوریت های روان اجتماعی دانش آموزان و همچنین برنامه هایی مانند طرج لاله های روشن ، مسابقات فرهنگی و هنری و قرآن و عترت، جشنواره تجارب برتر در مدارس با تلاش همه جانبه شما برگزار شد .

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار