مدرسه دولتی نرگس؛ مدرسه‌ای عادی با فعالیت‌های فوق عادی

۱۱۰ بسته مواد غذایی از سوی مجمع خیرین دانش‌آموزی «مدرسه نرگس» تهیه و به افراد بی‌بضاعت داده می‌شود/برگزاری مجمع خیرین دانش‌آموزی به نام مدرسه «نرگس» ثبت شد

تهران (پانا) - مدیر مدرسه نرگس در منطقه یک شهر تهران از تشکیل مجمع خیرین دانش‌آموزی این مدرسه خبر داد که تلاش دارد به افراد بی بضاعت کمک کند.

کد مطلب: ۱۱۶۴۸۴۲
لینک کوتاه کپی شد
مدرسه دولتی نرگس؛ مدرسه‌ای عادی با فعالیت‌های فوق عادی

مدرسه دولتی نرگس در منطقه یک تهران، هم یک مدرسه عادی است و هم نه. این مدرسه دولتی است، اما دانش‌آموزان‌اش برای کمک به هم‌سالان‌شان در مناطق محروم تلاش می‌کنند و مدرسه یک‌نواخت و روزمره مدیریت نمی‌شود.

دبیرستان دخترانه نرگس عمری 50 ساله و 34 معلم دارد. نام آنها با انجام کارهای خیر گره خورده و دانش‌آموزانش همراه با آموزش دروس برای اصول و ارزش‌های انسانی تربیت می‌شوند.

کمک‌های دبیرستان نرگس نه از پدر و مادران دانش‌آموزان بلکه حاصل تلاش دانش‌آموزان در بازارچه‌های خیریه است. حاصل دستر‌نج‌ خود آنها تبدیل می‌شود به پولی برای آزاد کردن زندانیان مالی، برای ساختن مدرسه در مناطق محروم و... در این مدرسه حتی فعالیت‌هایی شبیه به فعالیت‌های قرآنی که در اغلب مدارس انجام می‌شود هم خارج از روزمرگی و با خلاقیت بیشتری دنبال می‌شوند.

فخرالزمان نیکنام در گفت‌وگو با پانا با بیان اینکه در اواخر بهمن ماه در مدرسه نرگس منطقه یک تهران مجمع خیرین دانش‌آموزی تشکیل شد اظهار کرد: «در این مجمع اولیای دانش‌آموزان و نمایندگانی از شورای دانش‌آموزی حضور داشتند و مبلغی را برای افراد بی بضاعت جمع آوری کردند.»

وی ادامه داد: «110 بسته مواد غذایی در اولین فرصت از سوی این افراد آماده خواهد شد تا در اختیار نیازمندان قبل از سال جدید قرار گیرد.»

نیکنام افزود: «این اولین بار نیست که مدرسه نرگس از این کارها انجام می‌دهد قبلا هم در کارنامه خود افتخاراتی مانند آزادی زندانیان، سربازان دارای جرایم غیرعمد و بانوان در بند داشته است.»

مدیر مدرسه نرگس در منطقه یک شهر تهران بیان کرد: «این مدرسه با کمک خیرین خود در سیستان و بلوچستان نیز مدرسه ای را ساخت در زمان سیل و زلزله به کمک افراد شتافت و به بچه‌های کار صبح رویش نیز کمک‌هایی را کرد.»

وی اضافه کرد: «مدرسه نرگس قصد دارد برگزاری مجمع خیرین دانش‌آموزی را به نام خود ثبت کند و به زودی آن را به منصه ظهور برساند.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار