کفراشی در برنامه صبح بخیر ایران تشریح کرد
نحوه نظارت بر مدارس و حضور دانشآموزان در دوران کرونا
۸۵ درصد دانشآموزان در شبکه شاد احراز هویت شده اند/۹۹.۷ درصد معلمان در شاد فعال هستند
تهران (پانا) - مدیرکل ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات وزارت آموزش و پرورش نحوه نظارت بر مدارس و حضور دانشآموزان در دوران کرونا را تشریح کرد.
محمدحسین کفراشی مدیرکل ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات وزارت آموزش و پرورش در برنامه صبح بخیر ایران شبکه یک با بیان اینکه در دوران کرونا تمام فعالیتها تحت تاثیر قرار گرفت اظهار کرد: نظارتهای ما بر فرایندهای آموزشی و پرورشی طبق سنت گذشته انجام میشد که با حضور دانشآموزان و مدرسه نظارتها آسان تر بود و در فضای مجازی کار مشکل تر شد که باید برنامه عمل جدید تهیه تا پوشش تحصیلی بچهها را تعیین میکردیم.
وی بررسی میزان اهتمام مسئولان استانی، رصد وضعیت پوشش دانشآموزان، بررسی وضعیت مدیران، رصد احراز و عدم احراز دانشآموزان در شاد و شناسایی روشهای جایگزین، سنجش رضایت اولیا، نظارت بر نحوه عوامل آموزشی و اداری را از اهداف این کار دانست.
کفراشی ادامه داد: شاخصهایی را برای رسیدن به این اهداف تعیین و سعی کردیم به اهداف خود برسیم در این راستا وب فرمهایی را تهیه کردیم و ۷۱۴ منطقه و ۱۰۵ هزار و ۳۳۹ مدرسه این وب فرمها را دقیق پر کردند و براساس آن از برنامه شاد نیز اطلاعاتی گرفتیم تا دانشآموزانی که تحت پوشش نیستند را شناسایی کنیم.
مدیرکل ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات وزارت آموزش و پرورش بیان کرد: براین اساس تعداد ۳۷۵ همکار استانی را مامور کردیم تا تیم نظارتی تشکیل دهند و به مناطق کشور ورود پیدا کنند تا وضعیت تحصیلی را بسنجند در این بازدیدها فعالیت ۲۹ اداره کل مورد بررسی قرار گرفت.
وی با بیان اینکه سعی کردیم از مناطق نظارت تصادفی داشته باشیم افزود: با توجه به این وضعیت سعی داشتیم ۲ سوم بازدیدها در مناطق محروم و یک سوم در مناطق برخوردار باشد تا پوشش تحصیلی را بررسی کنیم. از ۲ هزار و ۸۷۵ مدرسه بازدید کردیم که هزار و ۱۸۳ مدرسه ابتدایی، ۷۶۲ مدرسه متوسطه اول، ۶۳۳ مدرسه متوسطه دوم و ۲۹۷ مدرسه فنی و حرفه ای و کاردانش بود.
کفراشی عنوان کرد: تا آخر بهمن ماه از شاد نیز گزارش گرفتیم که براین اساس ۸۵ درصد احراز هویت دانشآموز در شاد داشته ایم.
مدیرکل ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات وزارت آموزش و پرورش دلایل عدم احراز هویت برخی از دانشآموزان را ۶۷ درصد به دلیل نداشتن گوشی همراه، ۸ درصد نداشتن اینترنت، ۹ درصد به دلیل مشکلات فنی شاد و ۱۶ درصد به دلیل سایر عوامل بیان کرد.
کفراشی با اشاره به اینکه هزار و ۷۷۷ مدرسه دارای عدم احراز هویت شناسایی شدند عنوان کرد: حدود ۲ میلیون و ۱۰۰ هزار دانشآموز در شاد احراز نشدند و آموزش خود را از طریق آموزش حضوری، بستههای خود آموز و تلویزیون دنبال کردند.
وی در ادامه وضعیت دانشآموزان جامانده و میزان روشهای جایگزین را برشمرد و میزان آ مار تفکیکی دانشآموزان فاقد آموزش را بیان کرد.
مدیرکل ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات وزارت آموزش و پرورش به وضعیت معلمان فعال و غیرفعال در شاد اشاره و اعلام کرد ۴۶ هزار و ۸۰۹ معلم در شاد احراز هویت شدند اما ۹۹.۷ درصد این معلمان در شاد فعال هستند.
کفراشی به نظرسنجی از دانشآموزان درباره وضعیت آموزش خود اشاره کرد و افزود: تمام همکاران در این امر فعال هستند و دسترسی ۹۹ درصد دانشآموزان در کرونا را اعلام کرده اند.
ارسال دیدگاه