رییس بهزیستی ملارد:

شناسایی و ارائه خدمات به مددجویان در روستاها از وظایف اصلی بهزیستی است

ملارد(پانا)- ارائه خدمات به افراد دارای معلولیتی که در روستاها مستقر هستند و زندگی می‌کنند، با توجه به وجود محرومیت و بعد مسافت بیشتر با مرکز شهر، از اهمیت بسیار بالاتری برخوردار است.

کد مطلب: ۱۱۶۴۰۵۳
لینک کوتاه کپی شد
شناسایی و ارائه خدمات به مددجویان در روستاها از وظایف اصلی بهزیستی است

به گزارش روابط عمومی بهزیستی استان تهران، خادم رئیس اداره بهزیستی شهرستان ملارد در سخنانی ضمن قدردانی از تلاش‌ها و زحمات تسهیل‌گران که پل ارتباطی میان اداره بهزیستی و مددجویان تحت پوشش در روستاها هستند، گفت: شناسایی افراد دارای معلولیت در روستاها توسط تسهیلگران و با هماهنگی کارشناس c.b.r ( توانبخشی مبتنی بر جامعه) در حوزه توانبخشی انجام می‌شود که در حال حاضر 870 نفر از مددجویان تحت پوشش این اداره در روستاهای شهرستان ملارد مستقر هستند.

او در ادامه بیان کرد: اقدامات بسیاری در روستاهای سطح شهرستان صورت گرفته که از جمله آن می‌توان به تهیه وسایل منزل، تحویل سبد غذایی بصورت دوره‌ای، پرداخت کمک هزینه ودیعه مسکن، کمک هزینه مناسب‌سازی جهت سهولت دسترسی معلولین، کمک هزینه درمان و .... اشاره کرد.

خادم افزود: علاوه بر ارائه خدمات این چنینی، تشکیل شورای cbr با حضور فرماندار، بخشداران، دهیاران که بصورت دوره‌ای و متداوم برگزار می‌شود، نیز نقش مهمی در بهبود شرایط مددجویان روستایی داشته که طی این جلسات مشکلات و کمبودها توسط دهیاران مطرح و در ادامه با مصوبات تنظیم شده هرکدام از ارگانها با نظارت فرمانداری نسبت به رفع این معایب اقدام می‌کنند.

رئیس اداره بهزیستی شهرستان ملارد در ادامه با بیان اینکه پرداخت وام خوداشتغالی نیز از عمده فعالیت‌هایی است که با در نظر گرفتن اولویت به معلولین روستاها پرداخت می‌شود، تصریح کرد: در حوزه پیشگیری و اجرای طرح‌هایی چون بینایی‌سنجی، شنوایی‌سنجی و نیز جمع‌آوری معتادین متجاهر هم اقدامات بسیاری در روستاها صورت پذیرفته است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار