رونمایی از تجهیزات آزمایشگاه زیست فناوری پژوهش سرای رازی شهرستان بیضا 

شیراز (پانا) - مدیر باشگاه دانش‌آموزی ستاد زیست فناوری معاونت علمی فناوری ریاست جمهوری گفت: تجهیزات این آزمایشگاه توسط ستاد زیست فناوری معاونت علمی فناوری ریاست جمهوری و همکاری قطب کشوری زیست فناوری به ارزش یک میلیارد ریال اهدا شده است.

کد مطلب: ۱۱۶۳۱۰۲
لینک کوتاه کپی شد
رونمایی از تجهیزات آزمایشگاه زیست فناوری پژوهش سرای رازی شهرستان بیضا 

امیر جلیلوندنژاد در آیین رونمایی از تجهیزات آزمایشگاه زیست فناوری پژوهش سرای رازی شهرستان بیضا فارس گفت: چندسالی است با تمرکز بر دانش آموزان و توسعه آزمایشگاه های زیست فناورانه به دنبال تامین نیروی انسانی متخصص در جامعه هستیم.
مدیر باشگاه دانش آموزی ستاد زیست فناوری معاونت علمی فناوری ریاست جمهوری با اشاره به اینکه حاصل پژوهش های چند ساله ما در حوزه فناوری برای توسعه و ترویج آزمایشگاه های زیست فناورانه منجر به تدوین 4 بستر شد، بیان کرد: اولین و مهمترین بستر محتوا است که خوشبختانه از سال 94 با تمرکز بر روی تولید محتوا، حجم خوبی از محتواهای مختلف با فرمت های گوناگون برای همه دوره های آموزشی تدوین شده است که در سایت باشگاه دانش آموزی بارگذاری شده است.
جلیلوندنژاد بستر دوم در این زمینه را آموزش معلمین دانست و گفت: باید معلمان زیست شناسی با علم زیست فناوری نیز آشنا می شدند که در این چند ساله دوره های مختلفی را در استان های مختلف برای فرهنگیان برگزار کردیه ایم.
مدیر باشگاه دانش آموزی ستاد زیست فناوری معاونت علمی فناوری ریاست جمهوری افزود: در این راستا قراردادی 4 ساله نیز با دانشگاه شهید رجایی تهران برای باز آموزی تمامی معلمان زیست شناسی و علوم تجربی منعقد شده است که اجرای آن از سال آینده آغاز خواهد شد.
جلیلوند نژاد با اشاره به اینکه بستر سوم بعد انگیزشی کار است گفت: تا وقتی انگیزه در دانش اموزان تقویت نشود یقینا جذابیت و رغبتی در دانش آموزان برای دنبال کردن اهداف ایجاد نخواهد شد و خوشبختانه سال گذشته مسابقات پژوهش سراهای کشور را برگزار کردیم و امسال نیز این مسابقات در حال برگزاری است.
او در تشریح بستر چهارم گفت: بستر چهار همان تجهیز آزمایشگاه ها است که خوشبختانه امسال 58 پژوهش سرای کشوری تجهیز شدند.
مدیر باشگاه دانش آموزی ستاد زیست فناوری معاونت علمی فناوری ریاست جمهوری با بیان اینکه معیار سنجش استان ها و تخصیص تجهیزات از میزان فعالیت استان ها نشات می گیرد گفت: در استان فارس 3 بستر اول که همان تولید محتوا، آموزش معلمان و انگیزش و شرکت دانش آموزان در مسابقات است به خوبی شکل گرفته و خلا بستر چهارم که همان تجهیزات است وجود دارد که سعی کرده ایم در این راستا به استان کمک کنیم.
او ادامه داد: در این مراسم از تجهیزات آزمایشگاه زیست فناوری پژوهش سرای رازی شهرستان بیضا که توسط ستاد زیست فناوری معاونت علمی فناوری ریاست جمهوری و همکاری قطب کشوری زیست فناوری به ارزش یک میلیارد ریال اهدا شده بود رونمایی شد
بنابراین گزارش این پژوهش‌سرا با تجهیز شدن به تجهیرات نوین میتواند به پشتیبانی قطب زیست فناوری پژوهش سراهای استان که در شهرستان فیروراباد مستقر است بپردازد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار