خلق آثار هنری در سایه کرونا

اسلامشهر (پانا) - درشرایط کرونا که افراد زیادی روحیه خوبی ندارند، با فعالیت هنری کلی حال دل ها خوب می‌شود و از اتلاف وقت نیز جلوگیری خواهد شد.

کد مطلب: ۱۱۶۲۸۹۶
لینک کوتاه کپی شد
خلق آثار هنری در سایه کرونا

کودکان و نوجوانان می‌توانند از طریق هنر خلاق، تجربیاتی را که قادر به بیان آن نیستند، نشان دهند و زمانی که ما برای خلاقیت کودکان ارزش قائل می‌شویم، به آنها کمک خواهیم کرد تا حس کنند فرد ارزشمندی هستند و در نتیجه اعتماد به نفس بالاتری بدست خواهند آورد.

از چالش‌های مهم در عصر کرونا غنی‌سازی اوقات فراغت کودکان و نوجوانان است که در دوران سختی قرنطینه با رنگ، مداد رنگی، کاغذ و نقاشی، کمی می‌توان آنها را کاهش داد و فضای سخت قرنطینه را لطیف‌تر کرد.

سارا میرزایی دانش‌آموز پایه ششم شهرستان اسلامشهر و هنرمند تازه وارد به دنیای کارآفرینی هنری در گفت و گو با پانا به تشریح فعالیت‌های هنری خود پرداخت و اظهار کرد: با همراهی یکی از بستگان خود در شرایط کرونایی تصمیم گرفتیم علاوه بر درس و تحصیل، فعالیت هنری هم داشته باشیم.

او ادامه داد: ما روی دیوار کوب‌های سفالی به وسیله رنگ آکریلیک نقاشی‌های رنگی و زیبا می‌کشیم که هرکدام ترکیب رنگی و دنیای خاص خودش را دارد و مورد توجه دوستان و افراد دیگری با فراهم شدن بستر کار‌آفرینی هم قرار گرفته است.

این هنرمند اسلامشهری در رابطه با علاقه‌اش به این رشته هنری بیان کرد: من عاشق هنر نقاشی هستم و نقاشی‌های زیادی می‌کشیدم و بعد از گذشت مدت‌ها به این نتیجه رسیدم که باید نقاشی‌هایی بکشم تا بتوانم از آنها استفاده بهتری کرده و به همین دلیل نقاشی روی بشقاب‌های سفالی را انتخاب کردم و در این مدت خانواده خیلی من را همراهی کردند و ادامه راه، حاصل انگیزه و امید آنها بود.

سارا میرزایی، در ارتباط با هنر و تأثیر آن در دوران کرونا تصریح کرد: در شرایط کرونایی که افراد زیادی روحیه خوبی ندارند اما ما با فعالیت هنری کلی حال دل ما خوب خواهد شد و از اتلاف وقت نیز جلوگیری می‌شود.

او به کسانی که در عرصه هنر می‌خواهند وارد شوند توصیه می‌کند: من خودم هنوز در اول راه هستم و در تمامی امور زندگی می‌بایست به دنبال هدف اصلی در زندگی خود بود و تلاش کنیم تا به آن برسیم و بدانیم زندگی ارزش این را ندارد که بخواهیم حسرت مواردی را که نداریم بخوریم، پس از همین الان با انگیزه شروع کنیم.

خبرنگار: حق شناس

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار