بحری‌زاده: تاکسیران امانتدار، الگوی زنده تربیتی برای دانش‌آموزان است

تهران (پانا) - مراسم قدردانی از تاکسیران فداکار تهرانی با حضور قائم مقام معاون وزیر آموزش و پرورش در سازمان دانش‌آموزی و مدیرعامل سازمان تاکسیرانی شهر تهران در خبرگزاری پانا برگزار شد.

کد مطلب: ۱۱۶۲۳۲۸
لینک کوتاه کپی شد
بحری‌زاده: تاکسیران امانتدار، الگوی زنده تربیتی برای دانش‌آموزان است

یدالله عمرانی، راننده تاکسی امانتداری است که در جنوب غرب تهران زندگی می‌کند و چندی پیش 39 هزار یورو گمشده را پیدا کرد و به صاحبش بازگرداند. مراسم تجلیل از این راننده تاکسی با حضور قائم مقام معاون وزیر آموزش و پرورش در سازمان دانش‌آموزی و مدیرعامل سازمان تاکسیرانی شهر تهران در خبرگزاری پانا برگزار شد.

الگوهای زنده تربیتی به دانش‌آموزان معرفی می‌شوند

اسماعیل بحری‌زاده، قائم مقام معاون وزیر آموزش و پرورش در سازمان دانش آموزی کشور در مراسم قدردانی از تاکسیران امانتدار تهرانی که با حضور مدیرعامل سازمان تاکسیرانی شهر تهران در خبرگزاری پانا برگزار شد، اظهار کرد: اقدام خداپسندانه این تاکسیران به عنوان الگوی تربیتی به جامعه دانش‌آموزان کشور معرفی می‌شود. این اقدام نشات گرفته از باورها و عقایدی است که طبق آن قرار است به عنوان یک انسان، امانتدار امانت‌های مردم باشیم.

قائم مقام معاون وزیر آموزش و پرورش در سازمان دانش آموزی کشور تاکید کرد: حس مسئولیت‌پذیری، حس نوع دوستی و حس اعتقاد به لقمه حلال، شاخص‌های تربیتی هستند که ما در آموزش و پرورش برای جامعه دانش‌آموزی بر روی آن کار می‌کنیم و از جایگاه ویژه‌ای برخوردار است.

وی با قدردانی از اقدام شایسته این تاکسیران از او به عنوان الگوی زنده تربیتی برای دانش‌آموزان یاد کرد و گفت: امثال شما به عنوان الگوی زنده به دانش‌آموزان معرفی می‌شود. زمانی بود که به دانش‌آموزان الگوهای پهلوانی قرن‌ها پیش معرفی می‌شد اما اکنون وقتی الگویی زنده و به‌روز پیدا می‌شود، خوشحال می‌شویم و وظیفه خود می‌دانیم که این الگوها را به دانش‌آموزان معرفی کنیم تا علاوه بر افتخار به جامعه خود، تلاش کنند این مسیر خوب را طی کنند و این رفتار را به عنوان الگو بپذیرند و ادامه دهنده این راه باشند.

نیاز جامعه امروز به داشتن الگوی عملی

محمد روشنی، مدیرعامل سازمان تاکسیرانی شهر تهران نیز در این مراسم با تشکر از اقدام خداپسندانه این راننده تاکسی اظهار کرد: آموزه‌های دینی ما سرشار از مفاهیمی است که متاسفانه در پیچ و خم زندگی روزمره فعلی گم شده است. در دنیای کنونی که بدی‌ها به خوبی‌ها ارجح شده است و زشتی‌ها بر زیبایی‌ها اولی شده است، ایجاد یک کار خوب و فداکاری آدم را از صمیم قلب خوشحال می‌کند.

مدیرعامل سازمان تاکسیرانی شهر تهران تاکید کرد: آموزه‌های دینی ما شامل مروت، جوانمردی، راستی، درستی و امانتداری است و اگر امروز می‌بینیم که در جمع تاکسیرانان کسی این اقدام را انجام داده است، به آن افتخار می‌کنیم.

وی با بیان اینکه در سازمان تاکسیرانی 85 هزار تاکسی وجود دارد، گفت: همچنین در سازمان تاکسیرانی، 110 هزار راننده تاکسی وجود دارد که هر یک از رانندگان تاکسی نمونه‌ای از اسوه جوانمردی، شجاعت و فداکاری و امانتداری است و خوشحالیم که امروز این قشر خدوم و خدمتگزار در جامعه پررنگ هستند و مردم متوجه شدند که با چه قشر پاکی روبرو هستند.

روشنی با تاکید بر اینکه جامعه امروز به الگوی عملی نیاز است، گفت: اکنون الگوی عملی نیاز داریم. ما به دنبال الگوی نظری هستیم و کم پیش می‌آید که الگوی عملی را به دانش‌آموز تفهیم یا یادآوری کنیم. امروز ریزعلی خواجوی‌ها و پطرس‌های فداکار ما آنقدر زیاد هستند که در حوزه رانندگان تاکسی امثال آنها زیاد است.

در پایان این مراسم، لوح تقدیری از سوی مدیرعامل سازمان تاکسیرانی شهر تهران به این تاکسیران امانتدار اعطا شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار