آنچه رئیس جمهور درباره ˝ وزیر پیشنهادی اش ˝برای تصدی وزارت ارشاد در مجلس گفت

حسن روحانی رئیس جمهور منتخب کشور درباره وزیر پیشنهادی اش برای تصدی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: جنتی دارای تفکر اعتدالی و میانه رو بوده است.

کد مطلب: ۱۱۶۱۹۵
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار فرهنگی پانا؛ رئیس جمهور در جلسه احراز صلاحیت وزرای پیشنهادی در مجلس شورای اسلامی درباره بخش فرهنگ و هنر در دولت یازدهم بیان کرد: در بخش فرهنگ و هنر نیز از جمله برنامه‌های دولت، صیانت از فرهنگ و هویت دینی و ملی، تقویت و توان اقتدار فرهنگی، کمک به ارتقای سطح فرهنگ عمومی، تقویت نهادهای صنفی و تشکل‌های مدنی در عرصه فرهنگ و هنر، تضمین آزادی‌های قانونی و ارتقای منزلت آنها،‌ صیانت از تکثر فرهنگی، رونق اقتصادی فرهنگ و هنر، گسترش مبادلات در این زمینه، بهره‌گیری از ظرفیت‌های فناوری ارتباطی و اطلاعاتی جهت تحقق اهداف فرهنگی و ... است.
وی خاطرنشان کرد: جنتی همواره دارای تفکر اعتدالی و میانه‌رو بوده است؛وی از چهره‌های علمی و انقلابی و از فضلای به‌نام حوزه علمیه بوده است. وی کاملا با فقه اسلامی،‌ اقتصاد اسلامی و فلسفه اسلامی آشنایی دارد. من از همان زمان که وی در قم طلبه بوده با او آشنا و دوست بوده‌ام.
وی افزود: جنتی بعد از انقلاب عضو شورای سرپرستی صداوسیما و معاون امور بین‌الملل وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی بوده و در زمینه سیاست خارجی عنصری فعال است و همواره دارای تفکر اعتدالی و میانه‌رو بوده است.
یادآور می شود؛ در این جلسه قرار است کریمی قدوسی و حمید رسایی به عنوان مخالف و حیدرپور و دامادی به عنوان موافقان احراز صلاحیت علی جنتی برای وزارت ارشاد سخنرانی کنند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار