پیشبینی استقبال برندهای ایرانی از فروش فوقالعاده نوروزی
تهران (پانا) - چهارمین نشست برنامهریزی جشنواره فروش ویژه نوروزی «نمایشگاهی به وسعت ایران» در اتاق اصناف ایران برگزار شد.
به گزارش پایگاه اطلاعرسانی اتاق اصناف ایران، این اتاق و تشکلهای صنفی با همکاری وزارت صمت در نظر دارند تا به واسطه شیوع کرونا و ممنوعیت برگزاری نمایشگاههای بهاره و زیان قابل توجه اصناف طی سال گذشته، واحدهای صنفی سراسر کشور به ویژه در حوزههای پوشاک، کیف و کفش، شیرینی، آجیل و خشکبار را به فروش فوق العاده پایان سال ترغیب و رضایت مصرف کنندگان را در تامین کالای با کیفیت با تخفیف ویژه جلب کنند.
از این رو، نشست رئیس و هیات رئیسه اتاق اصناف ایران با حضور کامبیز معتمد وزیری، سرپرست مرکز اصناف و بازرگانان وزارت صمت، قاسم نوده فراهانی، رئیس اتاق اصناف تهران و جمعی از روسای اتحادیههای تهران به عنوان هیات اجرایی جشنواره فروش ویژه نوروزی «نمایشگاهی به وسعت ایران» و حضور مجازی روسای اتاقهای اصناف مراکز استانها برگزار شد تا نسبت به اجرای این طرح برنامه ریزی کرده و روسای اتاقهای اصناف مراکز استان در جریان اقداماتی که تا به امروز انجام شده قرار گرفته و به اتاقهای اصناف شهرستانها و اتحادیههای وابسته اطلاع رسانی و نسیت به تشکیل کمیته های استانی و ستاد های اجرایی و نظارتی اقدام کنند.
رئیس اتاق اصناف ایران با تقدیر از روسای اتاقها و اتحادیههایی که به طور حضوری و ویدئو کنفرانس در این نشست حضور یافته اند، ابوالقاسم شیرازی، علی اژدرکش، رسول شجری، علی بهره مند و مصطفی احمدی از روسای اتحادیههای تهران را به عنوان هیات اجرایی جشنواره فروش ویژه نوروزی «نمایشگاهی به وسعت ایران» معرفی کرد و ادامه داد: با توجه به شرایط شیوع بیماری کرونا و ضرورت اجتناب از تجمع از یک سو و مشکلاتی که برگزاری نمایشگاههای عرضه مستقیم برای اصناف در سالهای گذشته ایجاد کرده بودند، امسال با ابتکاری از سوی اتاق اصناف ایران، مرکز اصناف و بازرگانان وزارت صمت و دبیر خانه هیات عالی نظارت در نظر داریم جشنواره فروش ویژه نوروزی «نمایشگاهی به وسعت ایران» را برگزار کنیم.
سعید ممبینی افزود: در این راستا جلساتی با نمایندگان رستههای صنفی در هفتههای گذشته داشتیم و به این نتیجه رسیدیم که زمینه فروش فوقالعاده به طور گسترده و در سطح کشور را ایجاد کنیم. نشست امروز نیز به جهت هم فکری با روسای اتاقهای اصناف مراکز استان و در جریان قرار دادن ایشان از روند برنامهریزی این طرح برگزار شده است تا در ادامه بتوانند موارد و موضوعات را نزد اتاقهای اصناف شهرستانها و اتحادیههای مربوط منعکس کرده و ابهامات احتمالی را رفع کنند.
وی تاکید کرد: چنانچه این جشنواره در دور اول به خوبی برگزار شود، در سالهای آینده نیز گزینه مناسبی برای جایگزینی با نمایشگاههای عرضه مستقیم خواهد بود و از آن جایی که مبدع این طرح اتحادیهها بودهاند و در سالهای گذشته نیز گلایههای زیادی از برگزاری نمایشگاههای عرضه مستقیم داشتند، لذا امید داریم تا در این طرح، حضوری فعال و تاثیر گذار داشته باشند. از سوی دیگر در نظر داریم تا توزیع و نظارت بر کالا را نیز به خود اتحادیهها بسپاریم.
رئیس اتاق اصناف ایران اظهار کرد: در این طرح، تمرکز با اتحادیههای پوشاک، کیف و کفش و قنادان و آجیلفروشان است که اجناس و خدمات ایشان از جمله کالاهای پر تقاضا در بازار شب عید است اما سایر اتحادیهها نیز امکان مشارکت دارند چنانکه اتحادیه بارفروشان نیز اعلام آمادگی کرده است تا در کنترل قیمت میوه و ممانعت از افزایش نرخ، همکاری کند.
ممبینی تصریح کرد: تمرکز ما بر حمایت از کالاهای تولید داخل است اما چنانچه فروشندگان کالاهای خارجی، مستندات لازم جهت واردات قانونی اجناس را ارائه دهند، منعی در شرکت ایشان در جشنواره مذکور وجود نخواهد داشت.
وی گفت: پیش بینی میشود که برندهای مختلفی از این طرح استقبال کنند. به طور مثال، یکی از شرکتها در زمینه کفش اعلام کرده است که طرح مذکور را در ۲۳۰ شعبه خود در سراسر کشور و با تخفیف ۵۰ درصد اجرا خواهد کرد.
رئیس اتاق اصناف ایران تاکید کرد: بدیهی است شرکت واحدهای صنفی در این طرح کاملا اختیاری بوده و اجباری در آن نیست.
در ادامه این جلسه، کامبیز معتمد وزیری، سرپرست مرکز اصناف و بازرگانان وزارت صمت گفت: نفس برگزاری نمایشگاهها و جشنوارهها تنظیم بازار و کاهش قیمت با حفظ کیفیت است.
وی افزود: در سالهای گذشته نمایشگاههای بهاره برگزار میشد اما همه واحدهای صنفی نمیتوانستند در این نمایشگاهها حضور یابند. امسال بنا داریم تا جشنواره فروش ویژه نوروزی «نمایشگاهی به وسعت ایران» را با همکاری اصناف رقم بزنیم که اگر رضایت مشتریان را جلب کند، امکان تکرار این طرح در سنوات و مناسبات بعدی وجود دارد.
معتمد وزیری افزود: از اتحادیهها انتظار میرود تا روندی را پیشبینی کنند که در صورت تخلف واحدهای صنفی و ارائه کالای کم کیفیت یا گران فروشی مشتریان بتوانند شکایت خود را ثبت و به سرعت به آن رسیدگی شود. به عبارت دیگر لازم است تا فرایند سهل و روشنی برای شکایات احتمالی مشتریان در نظر گرفته شود تا مردم با خیال آسوده خرید و در صورت تخلف واحد صنفی مورد را پیگیری کنند.
در ادامه این نشست، مواردی از جمله تامین هزینههای اجرای این طرح، ارائه تخفیف حداقل ۲۰ درصدی از سود از سوی واحدهای صنفی، اهمیت تبلیغات گسترده، موانع تبلیغات میدانی در دوره شیوع کرونا، تجربههای پیشین و … مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.
ارسال دیدگاه