فرمانده سپاه ناحیه شیروان :

انقلاب اسلامی پدیده بی نظیری در دنیا است

شیروان(پانا)- جلسه شورای حوزه مقاومت بسیج کارمندی و کارگری حضرت امیرالمومنین(ع) با حضور اعضای شورا و فرماندهان پایگاه های مقاومت در محل سالن جلسه های شهرداری برگزار شد.

کد مطلب: ۱۱۶۱۶۷۰
لینک کوتاه کپی شد
انقلاب اسلامی پدیده بی نظیری در دنیا است

به گزارش پانا ، عباسعلی ریحانی با گرامی داشت یاد و خاطره شهدای انقلاب اسلامی، مدافعین حرم، امنیت، سلامت و تبریک سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی گفت: تفاوت انقلاب اسلامی ایران با سایر انقلاب ها در دنیا در حکومت الهی بودن آن است.

وی افزود: نظام های سرمایه داری، کمونیست، استبداد و کشورهای استعمارگر برای مقابله با این انقلاب ۸ سال جنگ را بر ما تحمیل کردند و این جنگ، دو و نیم برابر بزرگ تر از جنگ جهانی دوم بود و از بیش از ۳۰ کشور جهان توسط ایران اسیر گرفته شد.

فرمانده سپاه ناحیه شیروان با اشاره به اینکه در بسیاری از کشورها فقط یک مدل جنگ و آن هم از نوع نظامی وجود داشت اما در کشور ما بعد از انقلاب علاوه بر جنگ تحمیلی، فشارهای اقتصادی، سیاسی، فرهنگی، نظامی و... نیز تحمیل شد گفت: قبل از انقلاب اسلامی، فقط پنج شهر کشور از نعمت گاز برخوردار بودند اما الان به برکت انقلاب اسلامی و سفرهای مقام معظم رهبری، بسیاری از روستاها از نعمت گاز، برق، آب و تلفن برخوردار هستند و از نظر کشاورزی و دامداری که عرصه استراتژیک در هر کشوری محسوب می شود الان به مرز خودکفایی رسیده ایم و از نظر علمی، پوشش تحصیلی، تحصیلات عالیه با توجه به جمعیت در رتبه 52 و در سرعت رشد نیز در رتبه یک، در دنیا هستیم و همچنین نگاه حکومت به جامعه زنان الان با قبل از انقلاب از نظر تحصیلات و... بسیار فرق کرده است.

ریحانی افزود: برخورداری از انرژی و فناوری هسته‌ای و ورود به باشگاه فضایی که گفتن این حرف راحت نیست، اما می بینیم که در برخی از کشورها ماهواره هایی را اجاره می‌گیرند و به اسم خود به فضا ارسال می‌کنند اما ما با دانش فنی و امکانات بچه‌های خودمان این کار را انجام می دهیم و در نانو تکنولوژی نیز جزو کشورهای برتر دنیا هستیم و در حوزه پزشکی که یک زمانی وارد کننده ۱۵ هزار پزشک از کشورهای هند و پاکستان بودیم اما امروز با افتخار اعلام می کنیم که ۱۲۰ هزار پزشک در کشور وجود دارد و ۹۵ درصد داروهای مورد نیاز و بسیاری از واکسن ها را نیز خودمان در کشور تولید می‌کنیم.

وی با بیان اینکه از سوی برخی دشمنان داخلی و خارجی این قدر در کشور سیاه‌نمایی شده است که بر ما مسئولین هم این اخبار تازگی دارد افزود: سن امید به زندگی در سال ۵۷ پنجاه و چهار سال بود اما امروز این سن به ۷۵.۴ سال رسیده است افزود: در زمان طاغوت حدود ۱۲ مرحله انتخابات برگزار شد که حکومت شاه در همه آن ها دخالت می کرد اما الان در همه انتخابات رای و نظر مردم به صورت مستقیم تاثیر گذار است.

فرمانده سپاه ناحیه شیروان با اشاره به اینکه تشکیل انقلاب اسلامی، دولت اسلامی، جامعه اسلامی تا ایجاد و تکمیل تمدن اسلامی را مقام معظم رهبری در پنج مرحله اعلام نمودند و نیازمند حرکت و تفکر جهادی است تا این مراحل را اجرایی نمود گفت: به فکر مردم باشیم و از فرصتی که ایجاد شده به آنان خدمت نماییم، چون هر کجا که به دست انداز افتادیم، مردم از مسئولین جلوتر حرکت کردند و وظیفه ما است که به زندگی و معیشت آنان رسیدگی کنیم.

ریحانی افزود: درخت انقلاب اسلامی نونهال نیست بلکه الان تنومند شده است و ما باید زمینه ساز ظهور باشیم و این قطعاً وعده صادق الهی است که گفتمان انقلاب اسلامی، گفتمان غالب دنیا شود و همچنین خون شهید حاج قاسم سلیمانی اتفاق هایی را علاوه بر کشور ما، در کشورهای منطقه و دنیا ایجاد کرد و بسیاری از مردم دنیا کم کم متوجه شدند و دارند از انقلاب اسلامی ایران الگو می‌گیرند.

وی در پایان با تقدیر و تشکر از اعضای شورا و فرماندهان پایگاه های مقاومت بسیج حوزه کارمندی و کارگری گفت: حوزه کارمندی و کارگری حضرت امیرالمومنین(ع) شیروان جزو حوزه های برتر استانی است و در 21 بهمن امسال نیز با تلاش های فراوان فرماندهان فهیم پایگاه ها، رزمایش دفاع از مقر را با حضور همه مسئولین، کارمندان و کارگران برگزار خواهیم نمود.

جانشین سپاه ناحیه شیروان نیز در این جلسه گفت: ما بسیجیان باید دشمنان خود را بشناسیم چرا که کار آنان دشمنی کردن است و از این کار خود نیز هرگز کوتاه نخواهد آمد.

وحید قویدل با بیان اینکه این انقلاب همچنان باقی است افزود: در بحث ولایت مداری، سردار شهید حاج قاسم سلیمانی بسیار تاکید داشتند و بنده نیز در این جهت کتاب مکتب سلیمانی را برای مطالعه، بسیار سفارش می کنم.

وی گفت: گسترش بیماری کرونا باعث کاهش ارتباط های اجتماعی شد و این امر باعث گردید تا همه ما بیشتر قدر یکدیگر را بدانیم و از طرفی هم اگر چه یک مقدار وضعیت اقتصادی مردم تحت تاثیر این بیماری قرار گرفت اما با این حال مردم پشتیبان این نظام و انقلاب هستند.

قویدل در رابطه با اجرای طرح پویش ایران مهربان افزود: کمک های نقدی به آزادی زندانیان غیر عمد هر مقدار که باشد چهار برابر آن را ستاد دیه پرداخت می نماید.

فرمانده حوزه مقاومت بسیج کارمندی و کارگری حضرت امیرالمومنین(ع) سپاه ناحیه شیروان نیز در این نشست، دیدار با امام جمعه محترم، عطر افشانی گلزار شهدا، سرکشی از خانواده های معظم شاهد و ایثارگر، اهدای خون با حضور بسیجیان در پایگاه انتقال خون، برگزاری رزمایش دفاع از مقر و پخش شیرینی و شکلات در محل درب ورودی اداره ها و کارخانه ها در ۲۱ بهمن ماه با هدف حفظ آمادگی و حفاظت از محیط کار، صدور کارت بسیج فعال ویژه بسیجیان، نصب پیام رسان ایتا جهت اطلاع رسانی برنامه های بصیرتی، سیاسی، اعتقادی، برگزاری حلقه های صالحین، کمک به ایتام در راستای برنامه‌های کمیته امداد حضرت امام (ره) به عنوان پویش ایران مهربان و... را از برنامه های اجرایی در دهه فجر انقلاب اسلامی در سال جاری اعلام نمود.

مهدی محمد زاده مقدم از تلاش های همه بسیجیان پایگاه های تحت پوشش حوزه مقاومت بسیج کارمندی و کارگری حضرت امیرالمومنین(ع) سپاه ناحیه شیروان به ویژه شهردار، اعضای شورای اسلامی شهر، مهدی عظیمی فرمانده و اعضای شورای پایگاه مقاومت حبیب بن مظاهر شهرداری شیروان تقدیر و تشکر نمود.

وی از تاسیس و راه اندازی پایگاه مقاومت شورای حل اختلاف دادگستری در دهه فجر خبر داد.

محمد محرابی مسئول اداره فرهنگی و اجتماعی شهرداری شیروان نیز از برگزاری مسابقه گام دوم انقلاب ویژه خانواده های کارکنان شهرداری همراه با اهدای جایزه، برگزاری مسابقه های ورزشی جام شهید حاج قاسم سلیمانی، برگزاری جشن مجازی با حضور تعدادی از معلولین، اجرای برنامه های قرآنی، نصب پرچم در سطح شهر و... را از برنامه های شهرداری و شورای اسلامی شهر بیان نمود.

در این نشست نجفعلی روشن رئیس شورای اسلامی شیروان و اسحاق ربیعی معاون توسعه و مدیریت منابع شهرداری شیروان حضور داشتند.

خبرنگار حسینعلی ظفری

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار