از هزار نگار ترازنامه دانشوران استان بوشهر رونمایی شد

بوشهر(پانا)_ مراسم رونمایی از کتاب هزار نگار با حضور مدیر کل کتابخانه های عمومی استان بوشهر ، مسئولان ، استادان دانشگاه ، نویسندگان ، شاعران ، هنرمندان و اصحاب رسانه استان در کتابخانه عمومی خلیج فارس بوشهر برگزار شد .

کد مطلب: ۱۱۶۱۵۶۴
لینک کوتاه کپی شد
از هزار نگار ترازنامه دانشوران استان بوشهر رونمایی شد

به گزارش پانا ، سید علی هاشمی مدیر کل کتابخانه های عمومی استان بوشهر اظهار کرد : کتاب هزار نگار ، ترازنامه دانشوران استان بوشهر توسط حیدر عرفان استاد و پژوهنده فرازمندکه با پیگیری ، کنکاش وپژوهش مستمر مانند اختری تابناک در آسمان ادب وفرهنگ این آب وخاک می درخشد.اوافزود:کتاب هزارنگار، یک اثرفاخر وارزشمند است که محتوای پژوهشنامه ی ادیبان و هنرمندان نامور از سال 130 تا 1440 هجری قمری است . کتاب هزار نگار ، آیینه تمام نمای فرهنگ و تمدن ، تاریخ ادبیات و شیوه نگارشی پارسی است . این کتاب بیانگر اندیشه های دینی و اجتماعی ، پایبندی به اصالت های دیانتی ، فرهنگی و ادبی که با جلوه های نوین ، متفاوت و تصویر آفرینی به زیور طبع آراسته شده و در دسترس مخاطبان و پژوهشگرها قرار می گیرد .

مدیر کل کتابخانه های عمومی استان بوشهر تاکید کرد : توجه و اهمیت به فرهنگ و هنر اسلامی و بومی منطقه از ویژگی های توصیفی ، ارزشی و پژوهشی این کتاب است .

او گفت : هزار نگار برای ماندگاری فرهنگ ، اشاعه آن و خدمات دینی ، فرهنگی و اجتماعی به استان بوشهر و ایران اسلامی است .

در ادامه الله کرم لیراوی استاد دانشگاه آزاد - دولتی استان بوشهر ضمن توصیف شخصیتی حیدر عرفان بعنوان ادیب و کار کرد ایشان بر پایه ارزشی استثنایی در شیوه نگارش و پاسداشت زبان و ادبیات فارسی گفت : کتاب هزار نگار با معرفی هزار پژوهنده ، نویسنده ، شاعر، هنرمند و نخبگان استان بوشهریک مشوق در حرکت افراد جامعه به شمار می رود که آثار دینی ، فرهنگی و اجتماعی قلم زنان و پژوهندگان با کار میدانی برای آیندگان در حفظ فرهنگ وهنر ایرا ن زمین را پی گیرند .

او تاکید کرد : کتاب هزار نگار با محتوای غنی اسلامی - ایرانی می تواند مورد استفاده نسل جوان قرار گیرد .

زیرا ظرافت هایی در شکل و قالب در عرصه های ارزنده نوین را تجربه می کنند .

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار