استاندار زنجان:

11 کشاورز نمونه کشوری از استان زنجان هستند

زنجان (پانا) - استاندار زنجان گفت: در برخی حوزه های کشاورزی همچون ایجاد واحد پرورش دام سبک، استان زنجان عملکرد شاخص و چشمگیری داشته است.

کد مطلب: ۱۱۶۱۵۳۸
لینک کوتاه کپی شد
11 کشاورز نمونه کشوری از استان زنجان هستند

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی استانداری زنجان؛ فتح الله حقیقی در سی و پنجمین دوره معرفی و تجلیل از برگزیدگان ملی و استانی بخش کشاورزی کشور که با حضور ویدئوکنفرانسی رئیس جمهوری برگزار شده بود، اظهار داشت: از 170 کشاورز نمونه کشوری که امروز تجلیل شدند 11 کشاورز از استان زنجان برگزیده شده بودند که از این حیث رتبه دوم کشور را داریم.

وی با قدردانی از فعالیت یکسال گذشته کشاورزان استان در تولید انواع محصولات کشاورزی گفت: اولویت ما تامین اقلام مورد نیاز استان است و برای نمونه در دو سال گذشته اجازه خروج گندم بدون ضابطه داده نشده و در حال حاضر ظرفیت تولید گندم در استان زنجان 430 هزار تن و گنجایش سیلوها نیز 600 هزار تن است.

استاندار زنجان یکی دیگر از اقدامات موثر برای رونق بخش کشاورزی را احداث واحد پرورش دام سبک با ظرفیت 60 هزار راس دام برشمرد و افزود: حجم سرمایه گذاری این واحد 1500 میلیارد تومان است و مرحله اول آن با سرمایه 350 میلیارد تومان و 70 درصد پیشرفت در حال اتمام است.

مقام عالی استان خاطرنشان کرد: این واحد پرورش دام تا اردیبهشت سال آینده آماده بهره برداری می شود.

حقیقی رفع تداخلات اراضی کشاورزی و حل اختلاف کشاورزان با دولت را در استان بسیار موفق عنوان کرد و افزود: در همین راستا اولین استانی هستیم که سند حدنگاری صادر و به زمین داران تحویل داده ایم.

نماینده عالی دولت در استان اضافه کرد: از 440 هزار هکتاری که باید حدنگاری شود در 290 هزار هکتار این طرح اجرا شده و مابقی نیز در سازمان نقشه برداری در انتظار صدور سند است.

در پایان از 11 کشاورز نمونه ملی بخش کشاورزی استان زنجان تجلیل شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار