وضعیت کرونایی ۱۰ شهرستان آذربایجان‌شرقی زرد شد

تبریز(پانا) - جانشین ستاد مقابله با کرونای آذربایجان‌شرقی اعلام کرد در زمان حاضر ۱۰ شهرستان استان از نظر شیوع کرونا در وضعیت زرد و یک شهرستان در وضعیت نارنجی قرار دارد.

کد مطلب: ۱۱۶۱۰۰۰
لینک کوتاه کپی شد
وضعیت کرونایی ۱۰ شهرستان آذربایجان‌شرقی زرد شد

علیار راستگو افزود: در حالی که هفته قبل تنها هفت شهرستان آذربایجان شرقی در وضعیت زرد کرونایی و بقیه در وضعیت آبی قرار داشتند، از امروز شنبه این آمار به ۱۰ شهرستان زرد و یک شهرستان نارنجی تغییر یافته است.

وی کم توجهی به رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی را دلیل اصلی تغییر وضعیت کرونایی شهرستان‌های استان دانست و گفت: از امروز به مدت یک هفته شهرستان عجب شیر در وضعیت نارنجی از نظر کرونایی است.

وی از آذرشهر، اهر، بناب، تبریز، جلفا، سراب، شبستر، مراغه، مرند و ملکان به عنوان شهرستان‌هایی یاد کرد که وضعیت آن‌ها از نظر شیوع کرونا ویروس زرد است.

راستگو ادامه داد: بر این اساس ورود خودرو‌های با پلاک غیربومی به شهرستان عجب شیر از امروز تا یک هفته آینده ممنوع بوده و ممنوعیت تردد شبانه خودرو‌ها در همه شهرستان‌ها از ساعت ۲۱ شب تا سه بامداد همچنان جاری است.

وی هشدار داد: اگر اصول بهداشتی توسط مردم رعایت نشود، اعمال محدودیت‌های بیشتر کرونایی گریزناپذیر خواهد بود که بدون شک بروز این وضعیت در آستانه سال نو به ویژه برای اصناف و کسبه خوشایند نخواهد بود.

آذربایجان شرقی تا پیش از اعمال طرح جامع محدودیت‌های کرونایی، غیر از یکی دو ماه ابتدایی شیوع کرونا ویروس، در اغلب مواقع در وضعیت قرمز کرونایی قرار داشت.

در ۲ ماه اخیر در سایه اعمال محدودیت‌های کرونایی و اهتمام بیشتر مردم به رعایت دستور العمل‌های کرونایی، وضعیت استان از نظر شیوع، بستری و فوتی‌های کرونا بهبود چشمگیری یافته است، به گونه‌ای که متوسط فوتی‌های روزانه کرونا از بیش از ۷۰ نفر به چهار نفر و تعداد بستری‌ها از یک هزار و ۷۰۰ نفر به ۴۵۰ نفر کاهش یافته است.

مسئولان دانشگاه علوم پزشکی تبریز در هفته‌های اخیر به طور مکرر هشدار داده اند که وضعیت آبی کرونایی آذربایجان شرقی بسیار شکننده است و در صورت عدم رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی می‌تواند به سرعت تغییر کند

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار