هند با لغو تحریم ها؛ از ایران نفت خام می خرد

تهران (پانا) - خبرگزاری رویترز روز پنجشنبه از دهلی نو گزارش داد که رئیس شرکت نفت هند اعلام کرد؛ در صورت سبک شدن تحریم های آمریکا؛‌ پالایشگاه های هند آماده خرید نفت خام ایران خواهند بود.

کد مطلب: ۱۱۶۰۶۴۶
لینک کوتاه کپی شد
هند با لغو تحریم ها؛ از ایران نفت خام می خرد

به گزارش ایرنا از رویترز؛‌ " ام.کی. سورانا " رئیس "شرکت نفت دولتی هندوستان امروز در یک کنفرانس خبری در دهلی نو گفت:" اگر تحریم های آمریکا سبک شود، پالایشگاه های نفتی هند واردات نفت از ایران را از سر خواهند گرفت".
وی گفت: "از آنجایی که نفت خام ایران در سبد (واردات) پالایشگاه های هند قرار داشت ... هرگاه شرایط تحریمی به حال عادی باز گردد و نفت خام در بازار فراهم باشد، ما خوشحال خواهیم شد و ترجیح ما همچنان این است تا نیاز نفتی خود را بار دیگر از ایران تامین کنیم".
رئیس شرکت ملی نفت هند در ادامه اشاره کرد: "پالایشگاه ها هند مشغول ارزیابی بازار هستند تا ارزش تولیدات خود را از حیث حداکثر توان درآمدزایی بسنجند".
در همین ارتباط "دارمندرا پرادام" ویر نفت هند سال گذشته در صحبت هایی گفته بود: "‌هند؛ سومین وارد کننده و مصرف کننده بزرگ نفت در جهان است و می خواهد وارداتش را تنوع بخشد و در دولت "بایدن" کار واردات نفت از ایران و ونزوئلا را از سر بگیرد".
رویترز در ادامه گزارش خود اشاره می کند به اینکه محمد جواد ظریف وزیر خارجه ایران روز دوشنبه برای اولین بار اعلام کرد که واشنگتن و تهران می بایست قدم هایی را هماهنگ با هم برای بازگشت به «برجام» بردارند".
"جو بایدن" به دنبال یافتن یک راه حل دیپلماتیک برای زنده کردن توافق هسته ای ایران (برجام) است و بر همین اساس احتمال سبک شدن تحریم های ایران وجود دارد.
تا نیمه سال ۲۰۱۹ که "ترامپ" تحریم های نفتی ایران را بازگرداند؛ هند بعد از چین؛ دومین خریدار نفت ایران بود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار