نشست بررسی برگزاری جشنواره فروش ویژه نوروزی

تهران (پانا) - نشست بررسی برگزاری جشنواره فروش ویژه نوروزی «نمایشگاهی به وسعت ایران» در اتاق اصناف ایران برگزار شد

کد مطلب: ۱۱۶۰۵۸۴
لینک کوتاه کپی شد
نشست بررسی برگزاری جشنواره فروش ویژه نوروزی

سومین نشست بررسی برگزاری جشنواره فروش ویژه نوروزی :"نمایشگاهی به وسعت ایران" با حضور سعید ممبینی رئیس اتاق اصناف ایران و رسول شجری رئیس اتحادیه کفاشان دست‌دوز تهران، علی اژدرکش رئیس اتحادیه کفش‌های ماشینی تهران، سید علی اصغر بهبهانی رئیس اتحادیه کشباف و جوراب تهران، حسین آقا کوچکی رئیس اتحادیه پیراهن دوزان و پیراهن فروشان تهران، مصطفی احمدی رئیس اتحادیه آجیل و خشکبار تهران و سید محمود موسوی نائب رئیس اتحادیه سراجان تهران در اتاق اصناف ایران برگزار شد.

رئیس اتاق اصناف ایران در این نشست با اشاره به اینکه اصناف در دوره شیوع کرونا آسیب بسیار زیادی متحمل شدند گفت: اصناف در اسفندماه ۹۸ خریدها روی دستشان ماند و با کاهش ارزش پول ملی و افزایش نرخ ارز توان اصناف در انبار، نگهداری و خرید جدید کاهش یافت، اما با این وجود کارنامه خوبی از ابتدای شیوع کرونا در ارتباط همکاری با دستگاه بهداشتی کشور و رعایت پروتکل‌ها داشتند .

سعید ممبینی در ادامه اظهار کرد: این همکاری ها، گاها به ۱۰۰ درصد رسید به این شکل که بعضی از صنوف کسب و کار خود را تعطیل کردندو بعضی از آن‌ها مثل تالارها که پس از ۱۰ ماه واحد صنفی خود را بازگشایی کردند و در حال حاضر تحت تاثیر بیماری کرونا و تغییر فرهنگ عمومی مشتری ندارند و به طور جدی آسیب زیرساختی و زیربنایی دیدند. پیش‌بینی می‌شود برخی از ایشان ناگزیر شغل خود را تغییر دهند که این خود مستلزم تحمل خسارت بیشتری است.

وی با بیان اینکه یکی از کارهای مهم ما این بود که این آسیب‌ها ادامه نیابد ادامه داد: بنابراین جابجایی‌هایی در گروه‌های شغلی ایجاد کردیم و با تکمیل پروتکل‌های بهداشتی این اجازه را گرفتیم که بعضی از اصناف حتی در شرایط نارنجی و زرد با رعایت این پروتکل‌ها به فعالیت خود ادامه دهند.

ممبینی گفت: با توجه به آسیب جدی که نمایشگاه‌های عرضه مستقیم بر اصناف وارد می‌کردند تلاش کردیم تا امسال برگزاری این نوع از نمایشگاه‌ها ممنوع شود و همچنین در کمیته کرونا، ایراداتی به برگزاری برخی از نمایشگاه‌های تخصصی داشتیم که با حمایت وزارت بهداشت نیز مواجه شد. ایراد نمایشگاه های تخصصی در این است که باید بازدید کنندگان آن متخصص باشند مثلا در نمایشگاه مبلمان، نباید مردم عادی بروند و نمونه مبل ببینند و سفارش بدهند بلکه باید اعضای تخصصی این صنف حضور داشته باشند.

رئیس اتاق اصناف ایران تصریح کرد: در مقابل ممنوعیت برگزاری نمایشگاه‌های عرضه مستقیم باید خدماتی به مردم بدهیم تا نیاز آن‌ها با قیمت پایین تامین شود. به این ترتیب به دنبال شکل‌گیری نمایشگاهی به وسعت ایران هستیم و از اتحادیه‌ها نیز می‌خواهیم ضمن مشارکت در جشنواره نظارت خود بر واحدهای صنفی را بیشتر کنند تا آرامش بازار حفظ شود.

وی بیان اینکه اتحادیه‌ها باید برنامه مدونی برای بازار اسفند داشته باشند افزود: این طرح باید از جذابیت بالایی برای فروشندگان و همچنین مشتریان برخوردار باشد تا این جشنواره در سال های بعد استمرار یابد چرا که ما معتقدیم این ظرفیت در اصناف وجود دارد تنها باید واحد های صنفی را نسبت به مزیت برگزاری این جشنواره آگاه ساخت.

ما دست مشتری را هم می‌بوسیم
در ادامه این نشست، علی اژدرکش، رئیس اتحادیه کفش‌های ماشینی تهران با تقدیر از اقدامات رئیس اتاق اصناف ایران در متقاعد کردن دولت به ممنوعیت برگزاری نمایشگاه‌های عرضه مستقیم و جلوگیری از آسیب این نمایشگاه‌ها بر اصناف، اظهار کرد: ما به عنوان کسبه بازار، امروز حاضر هستیم دست مشتری را هم ببوسیم که به مغازه‌هایمان بیایند، بنابراین هر کاری لازم باشد از جمله فروش فوق العاده، تخفیف، هدیه ویژه و … برای کسب رضایت مشتری خواهیم کرد.

بازگشت اعتماد به نفس به واحدهای صنفی مهم تر از سود مالی است
رسول شجری، رئیس اتحادیه کفش‌های ماشینی نیز گفت: پیشنهاد تبلیغات ویژه و اطلاع رسانی در سطح ملی برای برگزاری این جشنواره می‌تواند اعتماد به نفس را به واحدهای صنفی برگرداند چرا که واحدهای صنفی در سال جاری با توجه به شیوع کرونا به شدت آسیب دیدند، بنابراین مهم‌تر از مسائل اقتصادی ما نیاز داریم اعتماد به نفس اصناف را با برپایی چنین برنامه‌هایی به ایشان برگردانیم تا کسب و کارهایشان رونق بگیرد.

ارائه تخفیف به مشتری با تامین مواد اولیه ممکن می‌شود
علی بهره‌مند، رئیس اتحادیه قنادان تهران بیان کرد: ما به روغن و شکر نیاز داریم. چرا که قیمت شکر ۴۰ تا ۵۰ درصد افزایش یافته است. لذا برای ارائه تخفیف به مشتریان ابتدا باید مواد اولیه تامین شود.

مصطفی احمدی، رئیس اتحادیه آجیل و خشکبار تهران نیز در این نشست گفت: از ایده های جدید در پایین آوردن قیمت آجیل و خشکبار باید استفاده کرد و در خصوص همراهی در جشنواره و فروش فوق‌العاده نیز توان اتحادیه‌ها با هم متفاوت است که با تبلیغات گسترده می‌توان نتیجه خوبی از آن گرفت.

تجربه خوبی در برگزاری جشنواره بهاره داریم
ابوالقاسم شیرازی، رئیس اتحادیه پوشاک تهران نیز بیان کرد: اتحادیه ما ۲۰ سال است که این تجربه را دارد و چند سالی اتاق اصناف تهران و مرکز اصناف جشنواره بهاره و فروش فوق‌العاده را در کنار نمایشگاه‌ها برگزار می‌کردیم. مشتریان نیز در نظرسنجی شرکت کرده و در پایان به فروشگاه‌های برتر جوایزی می‌دادیم که می توان امسال نیز در سطح گسترده تری انجام داد. ضمن این که فروش مجازی گسترده با مدیریت اتاق اصناف ایران نیز می تواند موثر و نتیجه بخش باشد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار