امام‌جمعه کنگاور: با تحریم هم انقلاب اسلامی متوقف نمی‌شود

تهران (پانا) - امام جمعه شهر کنگاور تاکید کرد با وجود جنگ، تحریم و کارشکنی‌های گوناگون اما کشور در مسیر رشد قرار دارد و انقلاب اسلامی متوقف نخواهد شد.

کد مطلب: ۱۱۶۰۱۶۳
لینک کوتاه کپی شد
امام‌جمعه کنگاور: با تحریم هم انقلاب اسلامی متوقف نمی‌شود

حجت الاسلام و المسلمین محمدعلی لروند در گفت‌وگو با پانا با تبریک فرارسیدن ایام دهه فجر، گفت: «در جمهوری اسلامی تفاوت‌های چشمگیری نسبت به تمام 2500 سال حکومت پادشاهی دیده می‌شود، به طور مثال در بسیاری از علوم مانند شبیه‌سازی، انرژی هسته‌ای، نانو و پزشکی در سطح بین‌الملل حرف‌های بسیاری برای گفتن داریم. آمارها نشان می‌دهد که در حوزه شبیه‌سازی سومین، در انرژی هسته‌ای هفتمین و در پرتاب ماهواره دهمین کشور در دنیا هستیم. با نگاهی به این آمار هر انسان سلیم و خردمندی قدرتمند بودن انقلاب اسلامی و کشورمان را تایید می‌کند. »

وی افزود: «جمعیت کشور در زمان انقلاب 36 میلیون نفر بود که حالا به 80 میلیون نفر رسیده است. در حالی که فضا، وسعت و منابع کشور همانقدر مانده‌اند و در بعضی موارد کمتر هم شده‌اند. زمانی 6 میلیون بشکه نفت در دوران پهلوی فروختیم در حال حاضر این مقدار به یک ششم رسیده که سختی‌های فراوانی هم دارد. »

امام جمعه شهر کنگاور بیان کرد: «در دوران پهلوی در کل روستای کنگاور یا نهاوند استان لرستان برق وجود نداشت و به همین دلیل مردم شب‌ها سختی بسیار می‌کشیدند. شاید یکی دو روستا برق داشتند که آن هم به وسیله موتور برق تامین می‌شد. این فقط به برق، محدود نمی‌شد و در زمینه آب و گاز هم همین وضعیت وجود داشت. امروز به برکت انقلاب اسلامی روستای بدون برق و آب آشامیدنی نداریم. در کنار آب و برق باید به خانه بهداشت، لوله کشی گاز و تلفن هم اشاره کنم. »

محمدعلی لروند توضیح داد: «وقتی انقلاب اسلامی را با دوران پهلوی مقایسه می‌کنیم متوجه می‌شویم که تفاوت‌ها اساسی است. باید توجه داشته باشیم که انقلاب اسلامی به طور جدی به ارزش‌های اخلاقی در مردم توجه دارد. »

وی خاطرنشان کرد: «امروز شاهد این هستیم که برخلاف دوران پهلوی پول حاصل از فروش نفت صرف عمران و آبادانی کشور می‌شود. در دوران پهلوی جاده‌ها آسفالت نبود و کمتر روستایی پیدا می‌شد که آب لوله کشی، برق و گاز داشته باشد ما امروز به برکت انقلاب اسلامی اوضاع دگرگون شده است.»

امام جمعه شهر کنگاور اظهار یادآور شد: «بعد از پیروزی انقلاب اسلامی کشور در حوزه‌های مختلف مانند فرهنگ، هنر، ورزش و بهداشت در مسیر رشد و توسعه قرار گرفته است که به هیچ وجه با دوران پهلوی قابل مقایسه نیست.»

لروند گفت: «در کتاب «صعود 40 ساله» آمارهای قابل توجهی از رشد کشور بعد از پیروزی انقلاب اسلامی ارائه شده که هر انسان صاحب فکر و اندیشه‌ای را به تحسین وامی‌دارد.»

وی اضافه کرد: «با وجود جنگ، تحریم و کارشکنی‌های گوناگون اما کشور در مسیر رشد قرار دارد و انقلاب اسلامی متوقف نخواهد شد. تفاوت‌های امروز با دوران انقلاب اسلامی در همه زمینه‌ها قابل مشاهده است و باید قدردان انقلاب اسلامی باشیم.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار