در مراسم افتتاح همزمان ١٨٣ فضای ورزشی دانش‌آموزی کشور؛

حاجی میرزایی: 12.5 میلیون دانش‌آموز در کانال‌های درسی تربیت‌بدنی عضو هستند

تهران (پانا) - وزیر آموزش و پرورش به کارکرد ورزش برای دانش‌آموزان اشاره و تاکید کرد کارکرد ورزش تنها نشاط و سرگرمی، بازی و تفریح نیست.

کد مطلب: ۱۱۵۹۸۴۵
لینک کوتاه کپی شد
حاجی میرزایی: 12.5 میلیون دانش‌آموز در کانال‌های درسی تربیت‌بدنی عضو هستند

محسن حاجی میرزایی در مراسم افتتاح همزمان ١٨٣ فضای ورزشی دانش‌آموزی کشور با حضور رئیس جمهور با بیان اینکه افتتاح پروزه‌های ورزشی مجالی است برای اینکه درباره امر تربیت بدنی و اهمیت آن در سلامت جسمی، روانی و اجتماعی دانش‌آموزان صحبتی شود اظهار کرد: کارکرد ورزش تنها نشاط و سرگرمی، بازی و تفریح نیست بخش مهمی از ویژگی‌های تربیتی در سایر دروس توسعه پیدا می‌کند.

وی افزود: مفاهیم تربیتی مانند اعتماد به نفس، شجاعت، گذشت، کار گروهی و تجربه موفقیت و شکست، همکاری و مشارکت، صبر و بردباری، تحمل و مدارا، مبارزه و بازی، نمایش خلاقیت‌ها، جامعه پذیری و سخت کوشی از مفاهیم بلندی است که در پرتوی ورزش تحقق می‌یابد و در سند تحول بنیادین در کنار ساحت‌های دیگر تربیتی به تربیت زیستی و بدنی توجه شده و بر آن به عنوان یک تربیت متوازن تاکید کرده است.

وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه این موارد فرصت کم نظیر تربیتی در ورزش است که به دلیل اشتیاق دانش‌‌آموزان به ساعت ورزش، فرصت مهمی در دستیابی اهداف تعلیم و تربیت فراهم می‌شود افزود: بیش از آنکه به انباشت دانش در اذهان دانش‌آموزان بیاندیشیم کسب آمادگی برای زندگی کردن، فعال بودن، حل مساله، مشارکت موثر در زندگی، توان ارتباط گیری و تعامل، هوشیار بودن، مفاهیمی در اهداف تعلیم و تربیت است و مجال ورزش عرصه کارامدی برای افزایش این قابلیت‌ها خواهد بود.

المپیادهای درون مدرسه ای از اقدامات دولت تدبیر و امید است

حاجی میرزایی با اشاره به اینکه میدان ورزش شوق آفرین ترین میدان برای پیگیری این موارد است ادامه داد: المپیادهای درون مدرسه ای از اقدامات دولت تدبیر و امید است که بیش از 5 میلیون دانش‌آموز از سطح مدرسه را درگیر کرده است همچنین حیاط پویا نیز حیاط مدرسه را به یک حیاط پویای تبدیل کرده است و بیش از 7 میلیون دانش‌آموز در آن شرکت دارند.

وی بیان کرد: استقرار و سازماندهی فدراسیون‌های ورزشی برای استعدادیابی و پرورشی یک ظرفیت تربیت بدنی برای زمینه سازی و شرکت در مسابقات بین المللی و ورزش دانش‌آموزی است چراکه پایه و اساس ورزش همگانی، حرفه ای و قهرمانی است.

دستاوردهای ورزش دانش‌آموزی

وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه ورزش از مدرسه آغاز و از مدرسه تبدیل به یک رفتار می‌شود افزود: تمام قهرمانان ملی کشور سابقه حضور پررنگ در صحنه‌های ورزش دانش‌آموزی را دارند. موفقیت‌های کسب مدال جهانی برنز در دومیدانی برای اولین بار در سال گذشته، عنوان قهرمانی فوتسال در امسال، المپیاد کشتی در سال 98 و کسب مدال سوم جهانی در بسکتبال سال 96 از دستاوردهای ورزش دانش‌آموزی است.

حاجی میرزایی با بیان اینکه کرونا فعالیت‌های ما را تحت الشعاع قرار داد گفت: ما در این شرایط به جای راه‌های مسدود شده راه ساختیم و تلاش کردیم که با طراحی برنامه خلاقانه اجازه ندهیم تعطیلی موجب اختلال در روند آموزش شود.

ما در کرونا تاب اوری اجتماعی دانش‌‌آموزان را ارتقا دادیم

وی تاکید کرد: ما در کرونا تاب اوری اجتماعی دانش‌‌آموزان را ارتقا دادیم و در شاد محتواهای آموزشی تمام پایه‌ها عرضه شده و کانال‌های متعددی برای آموزش انواع رشته‌های ورزشی با بهترین مربیان وجود دارد تا تولید محتوا داشته باشند.

وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه 12.5 میلیون دانش‌آموز در کانال‌های درسی تربیت بدنی عضو هستند گفت: بیش از 7.5 میلیون دانش‌آموز در این کانال‌ها فعالیت دارند. 33 هزار مربی تربیت بدنی که 1400 نفرشان دارای مدرک دکتری هستند نیز فعالیت می‌کنند.

در دولت تدبیر و امید فضاهای آموزشی 2 برابر توسعه پیدا کرده است

حاجی میرزایی ادامه داد: در دولت تدبیر و امید فضاهای آموزشی 2 برابر توسعه پیدا کرده است و تعداد یک میلیون و 865 هزار نفر مربی به 3 میلیون و 887 نفر رسیده است همچنین در سال 92، 25 پروژه داشتیم که امروز 183 پروژه افتتاح می‌شود. در پروژه‌های امروز با احداث 183 پروژه ورزشی با اعتبار 770 میلیارد تومان و احداث بیش از 184 متر مربع فضا، به سرانه آموزشی اضافه شده و زمینه استفاده بیش از یک میلیون دانش‌‌آموز میسر می‌شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار