در ارتباط تلفنی با رادیو جوان؛

حاجی میرزایی: امتحانات حضوری با مجوز وزارت بهداشت برگزار می‌شود

راه‌اندازی شبکه شاد به عنوان یک دستاورد بزرگ ملی است که تاب اوری جامعه را افزایش داد/مدارس کانکسی به تدریج جمع می‌شوند/باید تلاش کنیم ارتباطات دانش‌آموزان با مدرسه قطع نشود

تهران (پانا) - وزیر آموزش و پرورش به تشریح دستاوردهای وزارت آموزش و پرورش در دوران کرونا و دولت تدبیر و امید پرداخت.

کد مطلب: ۱۱۵۹۷۸۸
لینک کوتاه کپی شد
حاجی میرزایی: امتحانات حضوری با مجوز وزارت بهداشت برگزار می‌شود

محسن حاجی میرزایی صبح امروز 14 بهمن ماه در ارتباط تلفنی با رادیو جوان با اشاره به دستاوردهای وزارت آموزش و پرورش اظهار کرد: آموزش و پرورش در سال‌های اخیر به دلیل مواجه شدن با یک پدیده جهانی غیرمنتظره فعالیت‌هایش تحت الشعاع قرار گرفت و مسیرهایی که برای سال‌های طولانی برای آموزش ساخته شده بود به دلیل محدودیت‌های ناشی از کرونا دچار اشکالاتی شد و ما باید به سرعت کار دیگری برای استمرار آموزش انجام می‌دادیم.

وی افزود: اختلال و وقفه در آموزش با خسارت‌های جبران ناپذیری روبرو می‌شود کمااینکه برای این کار نقش معلمان و دانش‌آموزان تغییر و اهمیت بیشتری پیدا کرد ما بستری را فراهم کردیم که آنان بتوانند امر آموزش را پیگیری کنند.

حاجی میرزایی راه‌اندازی شبکه شاد را به عنوان یک دستاورد بزرگ ملی دانست که تاب اوری جامعه را افزایش داد و امکان استمرار خدمات آموزشی را فراهم کرد. وی افزود: ما برای سال‌های سال درصدد این بودیم که مدرسه کانون توجه باشد و اکنون این موضوع اتفاق افتاده است.

وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه توجه به حساسیت امر آموزش توسعه پیدا کرده است اظهار امیدواری کرد با مجموعه تدابیر انجام شده آموزش با کمترین کاستی در اختیار دانش‌آموزان قرار گیرد.

وی با بیان اینکه برای تحقق عدالت آموزشی حساس هستیم چون فرصت‌های برابر دستیابی به آموزش در آینده تاثیرگذار است اظهار کرد: در این سال‌ها برای پوشش کودکان بازمانده از تحصیل طرح‌های متفاوتی را اجرا کردیم هماهنگی‌های گسترده ای را با وزارت کار، کمیته امداد و بنیاد مستضعفان انجام دادیم و برای شناسایی بچه‌هایی که باید تحت آموزش قرار بگیرند تلاش کردیم تا آنان را در معرض آموزش قرار دهیم.

طرح آشتی با آموزش

حاجی میرزایی به اجرای طرح آشتی با آموزش در مناطق محروم اشاره کرد و گفت: افراد در این طرح فعالیت‌های آموزشی را از طریق آموزش از راه پیگیری می‌کنند.

در مناطقی که گاز ندارند از طریق بخاری‌های برقی و استانداردسازی سیستم گرماشی تجهیز شدند.

وزیر آموزش و پرورش با اشاره به اینکه برای استانداردسازی سیستم‌های گرمایشی اقدام کرده ایم افزود: تمام مناطق گازکشی ایمن دارند و در مناطقی که گاز ندارند نیز از طریق بخاری‌های برقی و استانداردسازی سیستم گرماشی تجهیز شدند.

حذف مدارس سنگی و کانکسی به تدریج

وی با اشاره به اینکه مدارس خشت و گلی به طور کامل جمع شده است افزود: 3 هزار و 900 مدرسه کانکسی داریم که به تدریج حذف می‌شوند باید کاری کنیم تمام دانش‌آموزان بتوانند محیطی برای آموزش داشته باشند تلاش داریم مدارس سنگی و کانکسی را به تدریج حذف کنیم.

حاجی میرزایی بیان کرد: در طول دولت تدبیر و امید هر روز به طور متوسط 28 کلاس درس به بهره برداری رسیده است و اعتبار دولت به بخش نوسازی بیش از 4 برابر شده تا فضاهای آموزشی توسعه یابد ما امروز 2 برابر توسعه فضاهای ورزشی داریم.

تامین منابع برای تهیه تبلت در سال 1400

وزیر آموزش و پرورش درباره تامین تبلت دانش‌آموزان اظهار کرد: منابع دولتی برای تامین تبلت در سال 99 پیش بینی نشده بود چون پدیده غیرمنتظره بود لذا ما نیازمند بودیم از کمک جامعه استفاده کنیم خیرین نیز در مناطق به کمک آمدند اما در اعتبارات 1400 منابعی پیش بینی شده تا بتوانیم این مشکل را حل کنیم.

وی درباره موضوع بازگشایی مدارس و نگرانی اولیا از برگزاری حضوری امتحانات گفت: رسالت رسانه ملی این است که جامعه را نسبت به مخاطرات دور بودن دانش‌آموزان از مدرسه آگاه کند ما نگران سلامت جسمی بچه‌ها به عنوان یک اولویت هستیم اما تنها مخاطرات کرونا این موضوع نیست دور بودن آنان از آموزش بر سلامت روحی، بلوغ جسمی و آینده تحصیلی آنان تاثیرات منفی دارد.

باید تلاش کنیم ارتباطات دانش‌آموزان با مدرسه قطع نشود

حاجی میرزایی بیان کرد: معتقدم با رعایت تمام دستورالعمل‌ها باید تلاش کنیم ارتباطات دانش‌آموزان با مدرسه قطع نشود ما سال گذشته امتحانات پایه‌های نهم و دوازدهم را حضوری برگزار کردیم و مشکلی ایجاد نشد این‌ها امتحانات تاثیرگذار و سرنوشت ساز است و اگر به درستی برگزار نشوند حقوق دانش‌آموزان تضییع خواهد شد.

وزیر آموزش و پرورش بیان کرد: درجه اطمینان روش‌های آزمون غیرحضوری کمتر از آزمون‌های حضوری است در زمان امتحانات به مقامات بهداشتی مراجعه می‌کنیم و از آنان برای برگزاری حضوری امتحانات اجازه می‌خواهیم تا همانطور که سال گذشته بیش از 600 هزار نفر در 3 هفته امتحان دادند، امتحانات را به خوبی برگزار کنیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار