اجرای بستهتحولی «مدرسه، کانون تربیتی محله» در 10 درصد از مدارس ورامین
ورامین(پانا)- مدیر آموزش و پرورش ورامین هدف از اجرای بستهتحولی «مدرسه، کانون تربیتی محله» را تبدیل مدرسه به کانون فرهنگی، کاهش فاصله بین مردم، جامعه و مدرسه، ارتباط بین یادگیریهای مدرسه و زندگی اجتماعی، تبدیل مدرسه به کانون پیشرفت و پناهگاه فرهنگی-تربیتی محله و افزایش مشارکت عوامل اثر بخش بیرونی در امور آموزشی و پرورشی مدارس دانست.
به گزارش دفتر اطلاعرسانی و روابطعمومی مدیریت آموزش و پرورش ورامین، جلسه کارگروه بستهتحولی «مدرسه، کانون تربیتی محله» با حضور امیر محمدی مدیر آموزش و پرورش ورامین، رؤسای شورا، مسئولین دهیاری، مسئول بسیج و مسئولین پایگاه سلامت و بهداشت در آموزشگاه شهید ارمبو روستای ریحانآباد برگزار شد.
امیر محمدی ضمن معرفی و تاکید برضرورت اجرای این طرح گفت: هدف از این طرح تبدیل مدرسه به کانون فرهنگی، کاهش فاصله بین مردم، جامعه و مدرسه، ارتباط بین یادگیریهای مدرسه و زندگی اجتماعی، تبدیل مدرسه به کانون پیشرفت و پناهگاه فرهنگی- تربیتی محله و افزایش مشارکت عوامل اثربخش بیرونی، در امور آموزشی و پرورشی مدارس است و قطعا محلهها پتانسیل لازم را برای اجرای این طرح دارند.
این مقاممسئول در ادامه به بررسی و ارائه راهحلهای پیشنهادی برای رفع مشکلات دو روستای ریحانآباد و عبدلآباد پرداخت.
اعظم نائینیان کارشناس مسئول انجمن اولیا و مربیان آموزش و پرورش ورامین نیز در تشریح این طرح گفت: در اجرای طرح مدرسه، کانون تربیتی محله در این روستا به دنبال تحقق استفاده از ظرفیتهای خیرین محلی و دانشآموزی توسط امام جماعت محله و هدایت آنها به مدارس، تهیه تبلت و گوشی برای دانشآموزان بیبضاعت، هماهنگی امامجماعت مسجد و بسیج در جهت اهدای بستههای معیشتی مومنانه، تسهیل هدایت بیمار به درمانگاهها و استفاده از ظرفیتهای آموزشی و تخصصی پرستاران محله(هرخانه یک پایگاه سلامت)، توسط شبکه بهداشت محله هستیم.
ارسال دیدگاه