تقویت و توسعه همکاری میان کمیته امداد و سازمان فنی و حرفه‌ای خوزستان

اهواز (پانا)- مدیران کمیته امداد و سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای استان با هدف ارائه آموزش‌های مهارتی به مددجویان تحت حمایت خوزستانی، دیدار کردند.

کد مطلب: ۱۱۵۷۴۰۶
لینک کوتاه کپی شد
تقویت و توسعه همکاری میان کمیته امداد و سازمان فنی و حرفه‌ای خوزستان

جمال شیبه مدیرکل کمیته امداد خوزستان با اعلام این خبر به پانا گفت: توانمندسازی مهارتی و اشتغال مددجویان اولویت مهم کمیته امداد خوزستان است گفت : تفاهم نامه برای هم افزایی و بهره مندی از امکانات مشترک در زمینه ارتقای مهارتهای کاربردی جامعه تحت حمایت این نهاد برقرار شده است.
او با اشاره به همکاری متقابل کمیته امداد و سازمان فنی و حرفه ای در خصوص آموزش و مهارت آموزی متقاضیان اشتغال اظهار کرد : با توجه به ظرفیت هایی که در کمیته امداد و سازمان فنی و حرفه ای وجود دارد نیازمند هم افزایی و پوشش متقابل در این زمینه هستیم.
شیبه اضافه کرد: پس از شناسایی افراد توسط کمیته امداد و معرفی آنان به فنی و حرفه ای، مشاوره و هدایت شغلی برای این افراد ارایه خواهد شد تا بتوانند آینده شغلی خود را با مطالعه و هدفمند انتخاب نمایند.
مدیرکل کمیته امداد خوزستان موضوع این همکاری ارایه آموزش های مهارتی به مددجویان تحت حمایت امداد، دانش آموختگانی که سابقه حمایتی در امداد دارند و کارکنان شاغل در امداد و خانواده های آن ها است.
شیبه حرفه و مهارت ‌آموزی خانوارهای تحت حمایت از اقدامات اصلی برای توانمند شدن مددجویان دانست و گفت: داشتن گواهی مهارت از سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای توسط مددجویان، از شروط اصلی برای دریافت تسهیلات اشتغال‌زایی در جهت توانمندسازی و ایجاد درآمد با ثبات برای آنان است.
او افزود کرد: ارائه لیست مراکز شبانه‌روزی و اعلام ظرفیت به کمیته امداد به تفکیک استان، بیمه کارآموزان معرفی شده در کارگاه‌های سازمان، ارائه مشاوره هدایت آموزشی شغلی به کارآموزان، برگزاری آزمون ارزشیابی سنجش مهارت و ارائه گواهی صلاحیت شغلی و حرفه‌ایی، از جمله تعهدات سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای در این همکاری است.
شیبه با اشاره به تعهدات کمیته امداد گفت: انجام نیازسنجی آموزشی و شناسایی شغل، پرداخت هزینه‌های اموزشگاه‌های فنی و حرفه‌ای آزاد، حمایت تسهیلاتی و تجهیزاتی از مددجویان آموزش‌دیده در راستای ایجاد اشتغال، از تعهدات کمیته امداد در قالب این همکاری است.
مدیرکل کمیته امداد خوزستان در راستای تقویت و توسعه تفاهم نامه منعقد شده در اجرای نظام راهبری شغلی به منظور استفاده از ظرفیت اتحادیه تولید کنندگان فرش ایران جهت اشتغال زایی برای مددجویان در مناطق محروم زمینه همکاری و تسهیل در آموزش مددجویان با استفاده از فضاهای آموزشی دو دستگاه افزایش می یابد.

شیبه با اشاره به همه گیری ویروس کرونا و محدودیت هایی که ایجاد کرده است، گفت: در این همکاری تمهیداتی برای برگزاری دوره های آموزشی با همکاری سازمان فنی و حرفه ای به صورت غیرحضوری و در بسترهای برخط ، اندیشیده شده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار