عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس در گفتوگو با پانا مطرح کرد:
ابهام در جزئیات بیمه توقف کسبوکار ناشی از اپیدمیها؛ بیمهشدگان را سردرگم نکنید
منافع بیمهشده با شفافیت اطلاعات رشتههای بیمهای تامین میشود/ تبصره و بندهای شرکتهای بیمه سبب سردرگمی بیمهشدگان میشود
تهران (پانا) - عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس میگوید در بیمه « توقف کسب وکار ناشی از اپیدمی» شرکت بیمه نباید فقط به سود ناشی از این بیمهنامه توجه کند و جزئیات آن به گونهای باشد که هنگام پرداخت خسارت با اما و اگر مواجه نشود.
اللهوردی دهقانی در گفت وگو با پانا درباره بیمه «توقف کسب و کار ناشی از اپیدمی» که از سوی بیمه تعاون ارایه شده است، اظهار کرد: « در مجموع اگر این رشته بیمهای خدمات مناسب ارایه دهد، ممکن است با استقبال مردم مواجه شود اما اگر کرونا بهانهای برای ایجاد رشته بیمهای شود که هنگام پرداخت خسارت منافع بیمهشدگان را رعایت نکند به نفع صنعت بیمه و مردم نخواهد بود.»
وی افزود: «تاکنون در سیاستگذاری بیمهای نوعی سردرگمی وجود داشته است و منافع عمومی چندان در سیاستگذاریهای بیمهای لحاظ نشده است.»
دهقانی عنوان کرد: «صندوقهای بازنشستگی متعدد در کشور وجود دارند و رشتههای بیمهای متعددی نیز متفاوت و متعدد هستند درحالی که باید خدمات اجتماعی و بیمهای در کشور یکپارچه شوند به این معنا که همه مردم از نظر بیمه تحت پوشش قرار گیرند.»
وی با اشاره به تعدیل کارکنان و کارگران برخی از واحدهای صنفی یا تولیدی به دنبال شیوع بیماری کرونا افزود: «بیمه بیکاری پوشش کاملی برای افراد ندارد و به دنبال تعطیلی یا ورشکستگی واحدها فقط به مدت یک سال به آنها کف و حداقل دریافتی حقوق را پرداخت میکند.»
عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس خاطرنشان کرد: شرکتهای بیمه باید به تعهداتی که در بیمهنامهها قید میشود، عمل کنند اما در موارد بسیاری شرکتها به این تعهدات عمل نمیکنند و بندها و تبصرهها مشمول آئیننامههایی پیچیده هستند که در نهایت سردرگمی بیمهشدگان را به دنبال دارد و یکی از دلایل پایین بودن ضریب نفوذ بیمه در کشور نبود اعتماد دو سویه میان بیمهگر و بیمهگذار است.»
دهقانی تاکید کرد: «بیمه درکشور باید از سیستمی یکپارچه بهره بگیرد و شرکتهای بیمه از آئیننامهای واحد برخوردار باشد تا تفاوت سلایق موجب زیان مردم نشود.»
ارسال دیدگاه