افتتاحیه جشنواره محیط زیستی اداره آموزش و پرورش کاشمر برگزار شد

دانش آموزان باید طبیعت را مانند عضوی از وجود خود بدانند و تا می توانند از آن دفاع کنند

کاشمر(پانا)- مراسم افتتاحیه اولین جشنواره مجازی محیط زیستی آموزش و پرورش کاشمر در دبستان محیط زیستی غیر انتفاعی شهاب برگزار شد.

کد مطلب: ۱۱۵۶۳۲۲
لینک کوتاه کپی شد
دانش آموزان باید طبیعت را مانند عضوی از وجود خود بدانند و تا می توانند از آن دفاع کنند

حامد ناصری، معاون پرورشی و تربیت بدنی آموزش و پرورش کاشمر در مراسم افتتاحیه جشنواره محیط زیستی که همزمان با روز هوای پاک برگزار شد، ضمن قدردانی و تشکر از دانش آموزان که همیشه به صورت مجازی مراسمات را دنبال می کنند، گفت: در قرآن کریم اشاره های زیادی به طبیعت شده است. دانش آموزان همیشه باید بدانند که این فضای سبز امانتی است که خداوند به ما داده است.
وی گفت: اگر انسان به طبیعت آسیب بزند، یعنی به روح و روان خود آسیب زده است. همچنین باید به فکر آیندگان باشیم تا آن ها بتوانند از این نعمت بزرگ استفاده کنند. کسانی که این موضوع را فراموش کنند به آن معناست که دچار خود فراموشی شده اند.
ناصری تاکید کرد: دانش آموزان باید طبیعت را مانند عضوی از وجود خود بدانند و تا می توانند از آن دفاع کنند.
ساسان شرافت، کارشناس اداره محیط زیست کاشمر ضمن تبریک سالگرد روز هوای پاک به دانش آموزان گفت: محیط زیست 3 عنصر اصلی دارد به نام آب ، هوا، خاک که نقش بسیاری در زندگی ما دارند.
وی گفت: آلودگی هوا مشکلات زیادی را برای ما به وجود می آورد یکی از مهم ترین آنها گرم شدن کره زمین است و زیاد شدن هوای گلخانه ای و...است، پس باید در کنار هم بکوشیم از وسایلی که سوخت های فسیلی مصرف می کنند، کمتر استفاده کنیم.
وی ادامه داد: بهترین راهکار برای جلوگیری از آلودگی هوا استفاده از انرژی های تجدید پذیر است که هیچ آسیبی به محیط زندگی ما نداشته باشد. مثل انرژی خورشیدی که می توانیم از نور آن انرژی بگیریم.
علیرضا جمعه زاده، دبیر جشنواره محیط زیستی در ادامه برنامه گفت: این جشنواره به همت معاونت پرورشی و تربیت بدنی آموزش و پرورش و کارشناسی مشاوره و سلامت با همکاری اداره محیط زیست و دبیرخانه جشنواره دبستان محیط زیستی شهاب برگزار شد که پس از نواختن زنگ هوای پاک، از پوستر جشنواره محیط زیستی نیز رونمایی می شود.
وی افزود: این جشنواره از ۲۹ دی ماه لغایت ۲۹ بهمن ماه ادامه دارد و دانش آموزان آثار خود را در رشته های داستان نویسی، شعر، عکاسی، نقاشی، ساخت دست سازه در عناوین محیط زیستی تا ۲۹ بهمن ماه به دبیرخانه در فضای مجازی تحویل می دهند.
جمعه زاده اعلام کرد: مراسم اختتامیه در اسفندماه همزمان با روز درختکاری برگزار می شود و برگزیدگان مورد تجلیل قرار خواهند گرفت.
در پایان، از نمایشگاه گل و گیاه و عکس های طبیعت با رعایت پروتکل های بهداشتی بازدید شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار