معاون وزیر و رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی:

بزرگترین پروژه اوتیسم استان اصفهان بیش از نود درصد پیشرفت فیزیکی داشته است

اصفهان ( پانا) - معاون وزیر و رئیس سازمان آموزش و پرورش گفت : نرم افزار گویا ساز باید به شاد اضافه شود تا نابینایان نیز بتوانند از آن استفاده کنند.

کد مطلب: ۱۱۵۴۸۰۲
لینک کوتاه کپی شد
بزرگترین پروژه اوتیسم استان اصفهان  بیش از نود درصد پیشرفت فیزیکی داشته است

سیدجواد حسینی معاون وزیر و رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی در گفتگو با پانا گفت: در آموزش و پرورش، حضور دانش آموزان با تعطیلی مواجه شد اما آموزش استمرار دارد. استمرار آموزش در اطلس یادگیری به فرمهای مختلفی بود. یک بخشی از آموزشها، آموزشهای منزل محور بود؛ یک بخشی از آموزشها، ارسال درسنامه ها بود؛ یک بخش از آموزشها در قالب آموزش خانواده های توانمند بود؛ یک بخش آموزش خودآموز بود؛ یک بخش (دیگر که) شامل عمده آموزشها بود در بستر شبکه شاد انجام شد و در فضای مجازی که بیش از هفتاد درصد دانش آموزان، آموزشها را در شبکۀ شاد میبینند. در واقع شبکۀ شاد هم در ابعاد مختلف مناسب سازی شد. یک بخشی از آموزش ها هم آموزشهای تلویزیونی بود.

وی در ادامه گفت: همه اینها مناسب سازی شد، مثلا برای ناشنوایان به زبان اشاره (این نوع مناسب سازی انجام) شد. فقط یک مشکلی که ما در شاد داریم و هنوز حل نشده نرم افزار گویاساز برای نابینایان است که آن را متأسفانه نتوانستیم به ثمر برسانیم و در تلاشیم تا قابلیت گویا ساز را هم به شاد اضافه کنیم.

حسینی در ادامه در مورد دانش آموزان اسثنائی استان اصفهان و نتایج سفرش به اصفهان گفت:هدف اول از این سفر این بود که همکارانمان را از نزدیک ببینیم و با آن ها گفت‌وگو کنیم، گفت‌وگوی دو ساعته ای را با همکارانم داشتیم. مشکلاتشان را شنیدیم، و اولویت ها را خدمتشان اعلام کردیم.

معاون وزیر و رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنای در ادامه تصریح کرد: امروز یک سالن ورزشی برای دانش آموزان با نیازهای ویژه کلنگزنی شد، که ان شاء الله طی شش-هفت ماه آینده به بهره‌برداری خواهد رسید. از مدرسه ناشنوایان که به زودی افتتاح خواهدشد، بازدیدی به عمل آوردیم و وسائل و تجهیزاتی که لازم داشت را تعهد کردیم که ان شاء الله به انجام برسانیم. از بزرگترین پروژه اوتیسم استان اصفهان هم که در حال ساخت است و بیش از نود درصد پیشرفت فیزیکی داره بازدید کردیم. آن جا را هم تعهد کردیم که تجهیزات تخصصی که مخصوص آموزش نیازهای ویژه است را خدمتشان بدهیم و نهایتاً در مجمع خیرین مدرسه‌ساز هم جلسه داشتیم. با آنها گفتوگویی داشتیم و بعد از ظهر هم ان شاء الله در شورای آموزش و پرورش شرکت خواهیم کرد.

وی در پاسخ به این سوال که آیا معلمانی که برای تربیت دانش آموزان با نیازهای ویژه و استثنائی به کارگیری میشوند؛ دوره های خاصی را گذرانده اند و مهارت خاصی نسبت به دیگر معلمان آموخته اند، گفت:ورودی آموزش و پرورش الآن دانشگاه فرهنگیان و مادۀ ۲۸ است . دانشگاه فرهنگیان یک رشته برای کسانی که می خواهند معلم آموزش و پرورش استثنائی بشوند، دارد که کسانی که میخواهند معلم دانش آموزان استثنائی بشوند؛ باید در آن درس بخوانند و لیسانس بگیرند. بعد وارد آموزش و پرورش می‌شوند. آنهایی که (مشمول) مادۀ ۲۸ هستند فارغ التحصیل در رشته‌های روانشناسی و ... هستند و بعد از این باید یک دورۀ یکساله در دانشگاه فرهنگیان طی کنند. سپس وارد آموزش و پرورش استثنائی بشوند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار