کمیسیون منابع انسانی شورای عالی تاکید کرد
لزوم ماموریتگرایی دانشگاههای وابسته به آموزش و پرورش
تهران (پانا) - در دویست و هشتاد و چهارمین جلسه کمیسیون منابع انسانی شورای عالی آموزش و پرورش بر ماموریت گرایی دانشگاههای وابسته به آموزش و پرورش تاکید شد.
به گزارش روابط عمومی شورای عالی آموزش و پرورش، دویست و هشتاد و چهارمین جلسه کمیسیون منابع انسانی شورای عالی آموزش و پرورش با حضور دبیرکل شورای عالی و سایر اعضای آن، به منظور بررسی«استثنائات سلامت جسمانی و توانایی انجام کار در مشاغل آموزشی و تربیتی» و «گزارش اجمالی از اهم ضوابط آزمون جامع مهارت آموزان و نتایج اجرای آن» روز دوشنبه ۲۲ دیماه ۹۹ در سالن جلسات دبیرخانه شورای عالی آموزش و پرورش برگزار شد.
در ابتدای این جلسه گزارش کلی در خصوص نحوه جذب معلولان در آموزش و پرورش توسط مرکز برنامهریزی نیروی انسانی و امور اداری وزارت آموزش و پرورش ارائه شد.
در ادامه جلسه، کمیسیون وارد دستور کار شد که پس از طرح مباحث مختلفی توسط اعضا از جمله : لزوم رعایت و پایبندی به قوانین، مراجعه به مطالعات تطبیقی در بحث ارائه تسهیلات، پیش بینی تیم ارزیابی برای بررسی استثنائات مشاغل آموزشی و تربیتی، پیش بینی درصد امتیاز بیشتر برای مصاحبه به جای آزمون، لزوم پیشبینی مشاغل، صنعت و خدمات مرتبط و بهکارگیری افراد در حوزههای مشخص، توجه به اهمیت توانایی انجام کار، توجه به اثرگذاری در تربیت، لزوم جداسازی مشاغل برای مدارس عادی و استثنایی، مشخص شدن درجه و سطح معلولیت، توجه به تفاوت توانمندی با نخبگی، توجه به توانمندی افراد در برقراری ارتباط موثر و تأثیر بر رشد و شکوفایی دانش آموزان، مراقبت از تبدیل نشدن آموزش و پرورش به بنگاه کاریابی و غیره مطرح شد.
در نهایت مقرر شد: موضوع بررسی استثنائات سلامت جسمی و توانایی انجام کار در مشاغل آموزشی و تربیتی، طی دو هفته آینده با محوریت مرکز برنامهریزی نیروی انسانی و امور اداری وزارت آموزش و پرورش با تشکیل کارگروه مرتبط پیگیری شده و با توجه به شیوه نامه سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور، شاخصهای مورد نظر احصاء و به کمیسیون ارائه شود.
در ادامه این جلسه چارچوب آیین نامه ضوابط پذیرش و جذب منابع انسانی در آموزش و پرورش قرائت شد که مباحث مختلفی توسط اعضا از جمله: اشاره ماده واحده جذب منابع انسانی در آموزش و پرورش مصوب شورای عالی انقلاب فرهنگی به مشاغل آموزشی و تربیتی و دیده نشدن سایر منابع انسانی در آموزش و پرورش، لزوم کشف، پرورش، سنجش و هدایت استعداد معلمی در مدارس و عدم تاکید به پایان تحصیلات، اولویت به فرزندان فرهنگیان در شرایط برابر، مراجعه به طرح جامع منابع انسانی بررسی شده در کمیسیون، ایجاد بستر و انگیزه لازم برای داوطلبان جهت ورود به حرفه معلمی، تغییر نگاه به برخی مباحث متعهدین خدمت، تاکید بر ماموریت گرایی دانشگاههای وابسته به آموزش و پرورش و... مطرح شد.
یادآور می شود به علت کمبود وقت بررسی موضوع گزارش آزمون جامع مهارت آموزان به جلسه آینده این کمیسیون موکول شد.
ارسال دیدگاه