جلسه شورای آموزش و پرورش آذربایجان شرقی برگزار شد

تبریز(پانا) - جلسه شورای آموزش و پرورش آذربایجان شرقی با حضور مدیر کل آموزش و پرورش استان به صورت ویدئو کنفرانس و در فضای مجازی برگزار شد.

کد مطلب: ۱۱۵۳۶۵۹
لینک کوتاه کپی شد
جلسه شورای آموزش و پرورش آذربایجان شرقی برگزار شد

مدیر کل آموزش و پرورش آذربایجان شرقی در جلسه شورای آموزش و پرورش استان که به صورت ویدئو کنفرانس برگزار شد ضمن تسلیت ایام فاطمیه و سالگرد شهادت حاج قاسم سلیمانی گفت: سردار سلیمانی الگویی برای ماست و باید الگو نسل آینده باشد تا راه آن شهید را ادامه دهند.
وی با اشاره به اینکه در حوزه تعلیم و تربیت با وجود آموزشهای غیر حضوری روزهای سختی را سپری می کنیم افزود: دغدغه اصلی ما حضور و دسترسی تمام دانش آموزان اقصی نقاط استان به آموزشهای حضوری و غیر حضوری آموزش و پرورش است و در این راستا از تمام ظرفیتهای موجود درون سازمانی و برون سازمانی بهره می گیریم.
جعفر پاشایی خاطر نشان کرد: همکاری فرمانداران، بخشداران ، دهیاران و نمایندگان مجلس برای اینکه هیچ دانش آموزی دور از چرخه آموزش نماند، ستودنی است.خدمات آموزشی از طریق محتواهای آموزشی، برنامه های تلویزیونی و... به دانش آموزان ارائه می شود.
وی ادامه داد : بنا به مصوبات شورای آموزش و پرورش و ستاد کرونای استان، مدارسی که زیر ۱۰ دانش آموز دارند به صورت حضوری کلاسهای خود را برگزار می کنند و این مورد بسیاری از مشکلات این مناطق را حل کرده است.آرمان ما حضور دانش آموزان در مدرسه است ولی با وجود کرونا باید خدمات غیر حضوری به نحو احسن ارائه شود.
مدیر کل آموزش و پرورش استان خاطر نشان کرد: طرح سنجشگران آموزش برای کمک به روند آموزش راهبران آموزشی و بهبود میزان کیفیت آموزش و کیفیت حضور دانش آموزان از هفته پیش در حال انجام است و روند خوبی را طی می کند.
وی به الحاق نو آموزان ۴ تا ۶ سال به سیستم آموزش و پرورش اشاره کرد و گفت: پیش دبستانی در نظام تربیت بسیار مهم است و با دستور مقام معظم رهبری، این مورد در شورای عالی فرهنگی مصوب شد و جزو ماموریت های آموزش و پرورش قرار گرفت.
پاشایی با بیان اینکه در حوزه سواد آموزی اخیرا نهضتی دوباره در استان ایجاد شده است افزود: دستگاههای مختلف آماده همکاری در این زمینه هستند و میزان جذب استان در حال حاضر رتبه دو کشوری است.
وی تولید محتوی به روشهای جدید و نحوه انتقال آن را دغدغه اداره آموزش و پرورش استان خواند و افزود: در تولید محتوی در حوزه آموزش و پرورش، در کشور پیشتاز هستیم و رتبه اول کشوری در حوزه پرورشی از ان استان ماست.
مدیر کل آموزش و پرورش استان گفت: سلامت دانش آموزان با ایجاد بستر و زمینه مناسب بهداشتی در مدارس و رعایت پروتکلهای بهداشتی، یکی از رویکردهای متولیان آموزش و پرورش است.


کیانوش عطایی در ادامه این جلسه گفت: از سیاستهای اخیر دولت استفاده از اموال غیر منقول دولتی در راستای تحقق مستند سازی و مولد سازی این املاک و اموال و ساماندهی و بهینه سازی آنها و تبدیل به احسنت نمودن بخشی از املاک آموزش و پرورش است.
وی افزود: رعایت حقوق اقشار مختلف جامعه در زمینه های آموزشی و تربیتی و پیش بینی جمعیت دانش آموزی در آینده دور و نزدیک به منظور عدم اختلال در روند آموزشی و پرورشی دانش آموزان جزو اهداف این سیاستهاست.
معاون مدیر کل آموزش و پرورش استان خاطر نشان کرد: براین اساس در مورد آیین نامه اجرایی مستندات معرفی املاک، اقداماتی برای شناسایی املاک مشمول قانون و نیز تغییر کاربری املاک در نواحی و مناطق با اخذ نظریه فنی و مهندسی انجام شده است.
وی با ارائه گزارشی از این موارد گفت: سرمایه های دولتی که در اختیار دستگاههای دولتی است باید مولد باشد زیرا که فرصتی طلایی برای آنهاست و این مهم نیازمند همکاری تنگاتنگ دستگاههای مختلف است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار