محدودیت‌های کرونایی همچنان ادامه دارد+ نقشه شهرهای قرمز، نارنجی و زرد

تهران (پانا) - با وجود ادامه روند کاهشی تعداد قربانیان ویروس کرونا و افزایش تعداد شهرهای دارای وضعیت زرد این بیماری، تعداد مبتلایان همچنان روندی صعودی دارد و نگرانی‌ها از شیوع مجدد این ویروس وجود دارد.

کد مطلب: ۱۱۵۳۴۰۳
لینک کوتاه کپی شد
محدودیت‌های کرونایی همچنان ادامه دارد+ نقشه شهرهای قرمز، نارنجی و زرد

از ابتدای شیوع ویروس کرونا تاکنون در ایران تعداد یک میلیون و ۲۷۴ هزار و ۵۱۴ نفر به بیماری کرونا مبتلا شده‌اند که از این تعداد یک میلیون و ۵۸ هزار و ۶۵۴ نفر از بیماران، بهبود یافته یا از بیمارستان‌ها ترخیص شده‌اند. همچنین تعداد ۵۶ هزار و ۱۸ بیمار نیز جان خود را بر اثر بیماری کرونا از دست داده‌اند. این در حالی است که تعداد 4729 بیمار نیز در وضعیت حاد و شدید بیماری قرار دارند.

همچنین پس از ماه‌ها بالاخره در هفته‌ گذشته تعداد قربانیان کرونا در کشور دو رقمی شد و به کمترین میزان هفته‌های اخیر خود رسید اما همچنان در برخی روزها تعداد مبتلایان و همچنین فوتی‌های کرونا روندی صعودی به خود می‌گیرد و این نگرانی وجود دارد که که موج بعدی شیوع بیماری از راه برسد.

بر اساس اعلام وزارت بهداشت در یک هفته گذشته وضعیت ۲۰ شهرستان از نارنجی به زرد تبدیل شده است، اما متاسفانه شرایط همچنان در چهار شهرستان هرستان ساری، آمل، رامسر و سوادکوه شمالی قرمز است. اکنون 43 شهرستان در وضعیت نارنجی و 401 شهرستان در وضعیت زرد قرار دارند. پایتخت کشور برای اولین بار در وضعیت زرد بیماری کرونا قرار گرفت. البته بنا به گفته علیرضا رئیسی، سخنگوی ستاد ملی مبارزه با ویروس کرونا، پیک سوم در استان مازندران آغاز شده است و شهرهای سواد کوه شمالی، ساری، آمل و رامسر از وضعیت نامناسب برخوردار هستند.

طبق مصوبه ستاد ملی کرونا رنگ آبی به معنای وضعیت «کم‌خطر» به وضعیت‌ها افزوده شد. آمار مبتلایان در شهرستان‌های آبی کمتر از شهرستانهای زرد است. فعلا قوانین شهرستان‌های آبی مشابه زرد است اما در چند روز آینده قوانین شهرهای زرد اطلاع‌رسانی خواهد شد. مطابق مصوبه ستاد ملی کرونا، کاهش حضور کارکنان در سراسر کشور بر حسب وضعیت قرمز و نارنجی پیش‌بینی شده است. همچنین، محدودیت‌هایی در خصوص فعالیت مشاغل سطوح یک تا چهار ابلاغی اعمال می‌شود. در هر حال مشاغل گروه یک و مشاغل ضروری در هیچ‌یک از وضعیت‌های سه‌گانه تعطیل نمی‌شوند.

در طرح محدودیت‌های کرونایی شاخص تعداد بستری‌ها، رنگ‌بندی شهرها را مشخص می‌کند. به این ترتیب که بستری‌های چهار نفر در ۱۰۰ هزار نفر زرد، شش نفر در ۱۰۰ هزار نفر نارنجی و ۱۰ نفر در ۱۰۰ هزار نفر، شهرهای قرمز را تعیین می‌کند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار