صدور ۸۷ مجوز ایجاد زیرساخت گردشگری آذربایجان شرقی

تبریز(پانا) -مدیرکل میراث‌فرهنگی آذربایجان‌شرقی گفت از ابتدای امسال تاکنون ۸۷ عنوان موافقت اصولی در حوزه ایجاد زیرساخت‌های گردشگری استان صادر شده است.

کد مطلب: ۱۱۵۲۲۹۳
لینک کوتاه کپی شد
صدور ۸۷ مجوز ایجاد زیرساخت گردشگری آذربایجان شرقی

به گزارش روابط عمومی میراث فرهنگی آذربایجان شرقی، احمد حمزه زاده افزود: این طرح های سرمایه‌گذاری شامل ۱۶ پروژه احداث هتل و ۲ مورد هتل آپارتمان و مهمان پذیر، ۲۲ سفره‌خانه سنتی، ۲۵ مورد ایجاد مجتمع گردشگری، ۷ فقره اردوگاه گردشگری، ۳ اقامتگاه بوم‌گردی و ۲ اقامتگاه سنتی است.

وی اضافه کرد: از این تعداد یک طرح به ایجاد محیط‌ها و پارک‌های طبیعت‌گردی و گردشگری، ۳ مورد واحد‌های پذیرایی و انواع غذاخوری‌های منفرد بین‌راهی، ۳ طرح به ایجاد مجتمع تفریحی و سرگرمی، یک مورد تأسیسات اقامتی و پذیرایی واقع در مجتمع‌های خدماتی و رفاهی بین‌راهی و ۲ طرح نیز به ایجاد مرکز آب‌درمانی اختصاص دارد.

حمزه زاده ادامه داد: طرح های سرمایه‌گذاری استان در شهرستان‌های تبریز، مرند، مراغه، شبستر، هشترود، بستان‌آباد، اهر، کلیبر، سراب، بناب، اسکو و هریس پس از طی مراحل لازم، مراحل اجرایی خود را آغاز خواهند کرد.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان میزان سرمایه‌گذاری این طرح ها را معادل ۴۸۵ میلیارد و ۷۴۰ میلیون تومان اعلام کرد و افزود: با اجرای این پروژه ها در حوزه گردشگری آذربایجان شرقی، زمینه اشتغال ۳ هزار و ۷۰۷ نفر به صورت مستقیم ایجاد خواهد شد که میزان اشتغال غیرمستقیم آن ببیشتر از این رقم پیش بینی می‌شود.

آذربایجان شرقی با داشتن افزون بر یک هزار و ۸۰۰ اثر، بنا و اماکن تاریخی و گردشگری جزو ۵ استان اول ایران در حوزه میراث فرهنگی و گردشگری به شمار می‌رود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار