یک دبیر تربیت بدنی در گفت و گو با پانا:

دانش آموزان با رعایت نکات ایمنی، برای پیشگیری از آسیب های ورزشی در منزل فعالیت بدنی کنند

تهران (پانا) - دبیر تربیت بدنی منطقه 11 تهران، در اولین جشنواره تجربیات برتر آموزش مجازی تربیت بدنی، رتبه اول در سطح شهر تهران را به دست آورد.

کد مطلب: ۱۱۵۲۰۲۶
لینک کوتاه کپی شد
دانش آموزان با رعایت نکات ایمنی، برای پیشگیری از آسیب های ورزشی در منزل فعالیت بدنی کنند

مرجان بختیاری، دبیر تربیت بدنی دبیرستان پیام قرآن منطقه 11، در گفت و گو با پانا گفت: تعلیم و تعلم از شئون الهی است و خداوند، این موهبت را به پیامبران و اولیای پاک خویش ارزانی کرده است تا مسیر هدایت را به بشر بیاموزد و به تبع تعالیم انبیاء، تعلیم و تعلم به صورت سنت حسنه آفرینش در آمد. در واقع انسان با پذیرش این مسئولیت، نام خویش را در زمره انبیاء و در قالب واژه مقدس معلم ثبت کرده است.
بختیاری گفت: تربیت بدنی از اولین و قدیمی ترین مواد درسی همه دوره‌‌های تحصیلی است که از طریق آموزش فعالیت های حرکتی و ورزشی، نقش عمده ای در تربیت کودکان و جوانان پیدا کرده است؛ ولی امروزه با وجود بیماری کرونا و تدریس در فضای مجازی همه تجارب گذشته ما در این زمینه به کنار رفته و به ناچار به منظور همسو شدن با شرایط فعلی همه معلمان به خصوص دبیران تربیت بدنی باید از خلاقیت های خود بهره گیرند تا بتوانند کلاس درسی کارآمدتری داشته باشند. از این رو تصمیم گرفتم با توجه به این شرایط و این که در سال گذشته هیچ تجربه ای در اختیار معلمین نبود تا بتوانند اهداف خود را به سرانجام برسانند، به گونه ای فعالیت داشته ام تا دانش آموزان از راه دور همی بتوانند فعالیت بدنی در منزل داشته باشند.
بختیاری افزود: دانش آموزان مشتاقانه زمان فعالیت خود در منزل را اعلام می کردند و در برخی موارد هم با اولیاء و سایر اعضای خانواده فعالیت می کردند.
بختیاری تاکید کرد: با توجه به شرایط آموزش های مجازی، در ابتدای سال تحصیلی شرایط فعلی را برای دانش آموزان شرح دادم و چشم اندازی کلی از فعالیت های کلاس تربیت بدنی مجازی که قرار بود تا انتهای سال داشته باشند برایشان ترسیم کردم و از اهمیت فعالیت بدنی به خصوص در این دوران در منزل با دانش آموزان صحبت کردم.

بختیاری گفت: در شرایطی که دانش آموزان بیشتر در منزل حضور دارند و کم تحرک هستند با خطرات بی تحرکی از قبیل چاقی و بی‌انگیزگی در امور روزمره، افسردگی، بلوغ زود‌رس، استرس و اضطراب و مواجه هستیم؛ از طرفی فعالیت بدنی تأثیرات مثبتی بر سلامت جسمانی، روانی و ارتقاء سیستم ایمنی بدن به منظور مقابله با بیماری ها از جمله کرونا دارد.

وی ادامه داد: با توجه به توضیحات ارائه شده به دانش آموزان و با تعامل خوبی که با دانش آموزان داشتم همگی مصمم شدند که در طول روز حتما فعالیت بدنی را در منزل با توجه به برنامه ورزشی که به آن ها داده شده بود انجام دهند و من هم به نوبه خود تلاش کردم تا با آن ها همراه باشم.
بختیاری افزود: با توجه به اشتیاقی که دانش آموزان از خود نشان می دادند خلاقیت هایی در من شکل گرفت که آن‌ها را اجرایی کردم.
بختیاری در خصوص فعالیت هایی که در فضای مجازی انجام داده است گفت: برگزاری چالش های ورزشی به صورت انفرادی و از راه دور، تهیه مطالب ورزشی و کلیپ های جذاب ورزشی مختلف با رای گیری از دانش آموزان و در رابطه با موضوع ورزشی درخواستی آنها، تهیه برنامه های ورزشی که به صورت هفتگی و ماهانه در اختیار آنها قرار گرفت که نیاز به هیچ وسیله خاصی نداشت و هرکسی با هر امکاناتی در منزل می توانست به فعالیت بدنی بپردازد از جمله فعالیت های صورت گرفته در فضای مجازی در تدریس درس تربیت بدنی است.
بختیاری در پایان گفت: تشویق دانش آموزان به ماندن در منزل و انجام فعالیت ورزشی، به خانواده ها و دانش آموزان نشان داد که با نبود امکانات خاص ورزشی می‌توانیم با انجام حرکات مختلف و متنوع به بدن مان سلامتی را هدیه دهیم و می توان با در تعامل بودن با دبیر ورزش و استفاده از تجربیات معلم تربیت بدنی با رعایت نکات ایمنی به منظور جلوگیری از آسیب های ورزشی در منزل به فعالیت بدنی بپردازیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار